Gå til innhold

Polishdudens logg


polishduden

Recommended Posts

  • Forhandlere
polishduden

I dag har jeg tatt første berøringsvask etter S&S. Var ikke fornøyd med HD waxen fra sist på panser, tak og ene sidepanelet bak var det dårlig med vannskrekk når HT kom. Mistenker at dette hadde med søpleapplikatoren som følger med å gjøre.

Bilen fikk en runde Magifoam og BH Auto Wheels.

En runde med Chenille washmitt og AG Shampoo.

Kjørte og en runde på førerdøra med sort uber og SF4000 da noen har vært borti den enten med en pose eller klesplagg.

700 meter grusvei og plenty med drittvær gir ikke akkurat rein bil:

IMAG0047_zps92805294.jpg

IMAG0048_zps34a8b9da.jpg

Min nye combo til AG HD Waxen:

IMAG0049_zps8f5265ca.jpg

Atomiza med vann, Auto Finesse wax mate applicator og HD WAX.

I motsetning fra sist så fukta jeg applicatoren skikkelig, sausa den inn med voks og kjørte på, samtidig som jeg spraya vann på panelene som jeg jobba på. Det var helt knall og fungerte supert, brukte nok voks til 3 biler totalt men det var det verdt. Da var garantert alt dekket og der hvor det ble litt mye så var det bare å buffe av igjen. Utrolig fin voks å buffe av, og ikke minst legge på med denne metoden.

IMAG0050_zps8a029a53.jpg

IMAG0051_zpsc23c459d.jpg

IMAG0052_zps27fbf4a5.jpg

IMAG0053_zps6c1e777f.jpg

IMAG0054_zpsceb4e154.jpg

IMAG0055_zpsa3d77eb3.jpg

IMAG0056_zps441b1d91.jpg

IMAG0057_zps8952fb01.jpg

IMAG0058_zps4429ef93.jpg

Gadd ikke ta felger/hjul da det snart er tid for dekkskift. Da skal de vaskes klare før påføring av Gtechniq T1 og C5 til våren.

Anbefaler lett AF applicatoren, en skikkelig fryd å jobbe med. Skal ha flere på neste bestilling fra bilnerden vet jeg.

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Spyla av bilen i dag. Nå snakker vi vannskrekk ja. Mye bedre, applikatorene til AG befinner seg herved i pensjonisttilværelse

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi S8

Anbefaler lett AF applicatoren, en skikkelig fryd å jobbe med. Skal ha flere på neste bestilling fra bilnerden vet jeg.

Søren at eg ikke testa den da, hadde den liggende men brukte Ag sin, regner med du fukta AFn også

:)

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hei,

Så de aplikatorene som følger med er ikke bra?

Jeg kjøpte HD-wax'n på tilbud men har ikke brukt den enda.

Jepp, de som fulgte med er "ok" men jeg likte de ekstremt dårlig. HD waxen er herlig å buffe av og gir sykt fin wetlook. Jeg vil anbefale å være raus med voksen og ikke legge den i sirkler, men i fartsretningen. Og vann kan du ikke få nok av ;)

Anbefaler lett AF applicatoren, en skikkelig fryd å jobbe med. Skal ha flere på neste bestilling fra bilnerden vet jeg.

Søren at eg ikke testa den da, hadde den liggende men brukte Ag sin, regner med du fukta AFn også

:)

Jeg dynka AF applicatoren før jeg starta, var ikke så lett å få den til å trekke etter at den var full av voks men fukta den så mye som mulig mens jeg spraya panelene jeg jobba med. Var litt artig å spraye på den, skikkelig vannskrekk. :D Bestilte akkurat 3 til!

Test med den neste gang :)

Spylte forresten av bilen for første gang i går, støver jo intenst på veien her. Helt herlig resultat og mye, MYE bedre enn hva det var etter første påføring.

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Var med en kompis og kjøpte en 2000 eller 2001 316i e46 med 212k på tellern, for noen uker siden. Bilen lå ute på finn til 35 men var senket til 30 dagen før vi dro og så på den. Bilen så ut som en dass med mye rust her og der, parkeringsbulker, riper, sprukket frontfanger, dugg i lykter etc. Som et pluss var bilen i særdeles teknisk god stand med unntak av avrevet ledning til følern på bremsebelegget på ene siden bak.

Vi fikk prutet den ned til 22.500,- da han kun skal ha den et par år til studiene er ferdig, og hans e34 520i er døden nær. Det stod mellom denne e46'n og et hav av e36.

I dag var planen å bytte alle filtere, olje, og starter. Vi fikk tatt alle med unntak av startern da den satt så idiotisk plassert at vi ikke orka å pelle av hele innsuget m.m. Bilen lukta vondt inni og var særdeles møkkete også da vi var og hentet den.

Så da fikk jeg testet ut mimoen min for første gang, bilnerdens tekstilbørste og poorboy's apc 1:10.

Før:

CIMG2787_zpsd3a2b8f9.jpg

CIMG2788_zpsad298ced.jpg

CIMG2789_zpsc010faf4.jpg

CIMG2790_zps02400483.jpg

CIMG2791_zpsa48e4404.jpg

CIMG2792_zpse68c9b94.jpg

CIMG2793_zps93081d8a.jpg

CIMG2794_zps12d5a309.jpg

Etter:

CIMG2800_zpsc8b17f47.jpg

CIMG2801_zpsc4a0a4b6.jpg

CIMG2802_zps26793505.jpg

CIMG2803_zps5377f021.jpg

CIMG2804_zpsba829e4f.jpg

CIMG2805_zps87f93012.jpg

CIMG2806_zpsff746800.jpg

CIMG2807_zps31fd28ca.jpg

Jeg kunne nok ha fått den opp i 99,9% strøken men da måtte jeg brukt hele kvelden. Noe jeg ikke hadde tid til da konebilen trengte sårt en innvendig vask/rens den og. Men jeg er mektig imponert over poorboy's apc ivertfall. Vi fikk ut det meste av møkka men så mye inngrodd dritt trengs det mange runder å få renset ut. Han var fornøyd og bilen lukta for første gang godt innvendig og så ganske så ren ut :) Til våren så skal vi pusse ned rusta, spraylakkere og plastidippe bilen :)

PS bildene lyver litt da det er renere enn det ser ut på ferdigbiledene ;)

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 3

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Helligbrøde, den så ikke ut. Snakker om å selge en bil og tape penger på litt vask og rens. Bra jobb ihvertfall.

Takk for det, er muligens den værste bilen jeg har sett/sitti inni!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

IMAG0079_zps882c6a43.jpg

Dagens fangst. HD wax på mekonmen til 449,-

Shield og Autobahn fra SV.no :)

Leser nå at SV m.fl. anbefaler cleaner fluid før voks. Har lest meg opp og ned på haugevis av emner og klarer egentlig ikke å gjøre meg opp en mening om ja/nei? Neste gang jeg skal polere blir det enstegs med SF4000 eller FF3000, og wipedown etterpå. Da er den jo så speilblank at CF vil vel kun være for litt wetlook og kanskje pittelitt heft?

Hva mener akkurat du?

Skulle visst i produktloggen men da blei det en dubbel :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
Leser nå at SV m.fl. anbefaler cleaner fluid før voks. Har lest meg opp og ned på haugevis av emner og klarer egentlig ikke å gjøre meg opp en mening om ja/nei? Neste gang jeg skal polere blir det enstegs med SF4000 eller FF3000, og wipedown etterpå. Da er den jo så speilblank at CF vil vel kun være for litt wetlook og kanskje pittelitt heft?

Hva mener akkurat du?

Skulle visst i produktloggen men da blei det en dubbel :)

CF skal tilføre noen magiske oljer og andre godstoffer til lakken for å sikre best mulig heft, men det har jo blitt testet opp og i mente og funnet ut at enhver finpolering gjør samme nytten.

Hvis du suser over med SF4000 og buffer av og ikke tar wipedown oppnår du så å si samme effekten som med Cleaner Fluid. Om det har noe som helst å si for holdbarheten på voksen er også varierende meninger om, men hvis du bruker en god voks som er laget for å vare lenge (på bilen, ikke i krukken :)), så får du vel 4-8 måneders holdbarhet avhengig av miljø, bruksmønster, ytre påvirkning (forurensning, avfetting, vask, snø, salt, slaps, etc), om bilen parkeres ute eller i garasje og sikkert en haug andre variabler. :)

Uansett tar det ikke lang tid å klaske på et nytt lag voks i løpet av vinteren :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden

Da har jeg vaska bilen og påført litt leather healer og gummipflege. Tror jeg må en runde til med healern da jeg kun la 1 tynt lag for å teste

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden

30/10

Bytta olje fra castrol til mobil1, behandla alt skinn med sv rens og milk.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden

Spyla kjapt av bilen for å se hvor store skader dragen hadde påført bilen. Og jaggu meg har noen vært borti på motsatt side og. Og det som gleder meg mest er denne ufattelige ufyselige lakken jeg må kjøre over igjen til våren. BlÆæææææ Kort oppsummert, tre som lå langs veien. Tok inni og ripa opp hele passasjer siden på bilen!

post-6894-1384092668,12_thumb.jpg

post-6894-1384092694,64_thumb.jpg

post-6894-1384092711,95_thumb.jpg

post-6894-1384092725,81_thumb.jpg

post-6894-1384092750,76_thumb.jpg

post-6894-1384092761,87_thumb.jpg

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Bare i klarlakk, men den lakken var direkte ufin å jobbe med, som kan ses i min fail and shine. Kan hende noe på fangern er er dypere men det finner jeg ut av :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden

Har ett stykk outlander som vi skal skru en del på. Og lyktene er jo mishandlet så til de grader! Pussa på og det som værre er. Så gikk løs på de med kestrelen. Førerlykta er beyond gone, men passasjer lykta fikk jeg redda. a3usety5.jpg2uherase.jpgevyvyqez.jpgvu5u8a3y.jpgytybavyv.jpg

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ser at bildene ble litt dårlige, lyktene var fulle av dugg. Men venstre lykta var tydeligvis slipt på og den ble sabla fin etter noen runder FG500 og IP2100

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere
polishduden

16.12.13

Ny LSP og test av div. produkter.

Bilen var unektelig møkkete og HD waxen begynte å miste litt grepet på nedre paneler. Har nok latt det gå litt vel langt før den har blitt vaska, og siden jeg la #845 på Outlandern tenkte jeg å legge det på bayern også. Men jeg har jo c2v3 og siden vårhus stemte for c2v3 så ble det, det :)

Vaskeplassen: (Fy pokker så surt og kaldt, 3+ og masse vind)

ZOE_0002_zps4bb6567a.jpg

Brukte en time på å rigge da jeg hadde brøyta ned hageslangen full av vann, så måtte jobbe litt slush ut av den :D

Satte på 2kw vifteovn til å varme opp vaskevannet som i dag inneholdt Auto finesse lather:

ZOE_0001_zpse883ce27.jpg

Bilen fikk PB på felger og lakk.

Auto wheel på felger

Surfex 1:5 på felger og lakk, måtte få drept resten av HD waxen.

Til slutt toppet med Magifoam.

Håndvasken bestod av AF lather og chenille washmitt, fy søren for en digg shampo, konge glid og nydelig lukt. Min nye favoritt (har ikke fått prøvd gwash enda). Ser ut til at EGP får selskap av AG shampoen i søpla også....

Ferdig vasket og kjørt inn for tørk:

IMAG0233_zpsa1026d25.jpg

Bilen ble tørket med kompressor og gtechniq zero scratch håndklær før c2v3 stod klar til dyst.

Jeg avvek noe fra instruksjonene.

Måtte også frem med kestrel, P1 og grønn uber og ta noen småstygge riper. P1 imponerer meg bare mer og mer, uansett trenger hele bilen en runde til våren. Men jeg tok de mest sjenerende ripene :)

Jeg sprayet, buffa og tørka med samme mf1 for å mette lakken mest mulig. Brukte totalt 3 kluter på hele bilen. Brukte nok litt lengre tid enn hva jeg trengte siden jeg måtte buffe flere runder med påføringskluten. Men det ble konge fint, sykt god wetlook og silkeglatt lakk. Jeg påførte c2v3 på hele bilen med unntak av vinduer og glasstak siden der er det G1 som er helt i hundre enda :)

IMAG0239_zps61e7d6a7.jpg

IMAG0240_zpsd3ac32aa.jpg

IMAG0241_zps9ce6f6a3.jpg

IMAG0242_zps22b3a45b.jpg

IMAG0244_zpse8723272.jpg

Jeg gir c2v3 terningkast 6 for brukervennlighet og resultat, nå blir det spennende å se på holdbarheten i vinter :D (Nåde deg vårhus om den ikke holder over vintern!!!!!).

Jeg gir og lather terningkast 6 for å være helt sjef på tunet foreløpig :)

Forbruket endte vel på mellom 70-90ml på hele bilen. Bestilte like så godt en halvliter til i og med at den lover opptil 8mnd beskyttelse, og da er den helt topp på vårshine :)

Og for å disse litt så kan dere sammenlikne disse 2 bmwene, kollegaen min sverger til "cheap ass vask og polish". Ser greit forskjell på bilene, han sin er mye mattere og "død" i lakken:

IMAG0245_zps9a47465b.jpg

I og med at jeg var så godt i gang dro jeg frem C4 for å teste den også:

Før:

IMAG0237_zps48ce1c43.jpg

Etter:

IMAG0238_zpseb31cc98.jpg

Gjorde den jobben på begge sider.

Tok stolpene og som test siden de er matte:

IMAG0234_zpsa1bcacd4.jpg

Jeg buffet ikke overskytende men lot det tørke. Ble veldig fornøyd med speila og noen lister på nedre del av frontfanger. Stolpene ble litt så som så, siden de er lakkerte.

Men jeg må si det. på trim så er C4 det råeste jeg har prøvd. Fant ut at jeg måtte bestille med nitrilhansker også da fingern min blei morsom av den. Skal jo legge c1+exo på familiebilen til våren. Og det reiv godt i systemet av lukta!

Endret av polishduden
  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...