magne

Test av Chemical guys honeydew bilsåpe.

I følge chemical guys sine sider lover såpen følgende.

Skånsom mot LSP, ekstremt drøy (blandes ca 30 ml per 15 liter vann.), god gli, mye skum, og god lukt.

Fra før av er favoritten her i gården Optimum rinse and shine shampo. Så CG honeydew vil bli sammenliknet mot den.

Lukten på CG honeydew i flasken er hærlig :D. Man får lyst tiil å ta seg en slurk av såpen. Den lukter honningmelon, omtrent som swissvax insignis.

Link til såpe http://www.chemicalguys.com/Chemical_Guys_CWS_110_16_Honeydew_Snow_Foam_Clea_p/cws_110_16.htm

Prisen er omtrent som de andre CG såpene.

Pøvde meg på to biler med denne såpa. En ganske rein og en ganske skitten.

Blandet ca 50 ml på 15 liter vann, så den var litt sterkere enn annvist, men fortsatt ganske mild.

I bøtta:

Såpen er veldig drøy, og oppgitt blandingsforhold skummer godt i bøtta.

Ganske tyktflytende såpe, men løser seg opp kjapt i vann. Når man har blandet ut såpa forsvinner det meste av lukta. Men det henger fortsatt igjen en svak og frisk eim av honningmelon.

Såpa har god gli og skummer moderat på bilen. Den løser greit opp dritt som støv og innsekter, men tar ikke bremsestøv eller asfaltflekker noe særlig.

Jeg foretekker fortsatt min favoritt optimum rinse and shine, fremfor honeydew, da honeydew har litt dårligere glid og skummer en del mindre på bilen.

Fordelen med honydew er lukta, noe som gjør den utmerket til hverdagsvask man koser seg litt med. Den gjorde ingen synlig nedbryting av LSP, så den er veldig mild.

En bakdel med honeydew fremfor andre såper var at denne laget litt mer skjolder enn andre såper jeg har vært borti.

Men så lenge man får spylt vekk alle såperester er ikke dette noe problem.

I skumkanon:

Såpa er tyktflytende, så den må vannes ut. Skumkanonen klarer ikke suge opp såpa i ren form, så den må blandes ut 1:1 i beholder.

I skumkanon skummer denne såpen veldig mye, mer enn andre såper jeg har vært borti.

Den skummer såpass at man skulle tro det var snowfoam i beholderen, og ikke såpe.

Men den løser seg fort opp igjen, og etter fem minutter på bilen er det meste rent av igjen. Den sitter ikke spesielt godt på lakken, så den renner fort av når den løser seg opp. Sammenliknet med maxi suds i kanonen sitter den ikke lenge på bilen.

I skumkanon gjør den en middels jobb med å løse opp dritt på bilen. Jeg pleier å bruke avfetting i blanding med såpe i skumkanon, da dette løser opp dritt bedre.

Jeg bruker heller maxi suds og surfex i skumkanonen, noe jeg nok kommer til å fortsette med.

Eneste fordelen denne såpa har i skumkanonen er lukta. Den tiltrekker seg desverre en del innsekter pga den søte lukta. Desverre finnes det mange andre såper til skumkanonen som gjør en bedre jobb enn denne.

Konklusjon om honeydew:

Såpa lukter himmelsk! Troligvis er dette den såpa på markedet som lukter best.

Den gjør en god jobb i bøtta, helt på linje med mange andre gode såper, feks megs gold class car wash, cg citrus wash daily osv.

Det finnes produkter som gjør en bedre jobb enn denne såpa, men denne lukter best av alle konkurenter.

Den gjør også en såpass god jobb med selve vasken at den absolutt er verdt å spandere på seg som såpe man kan bruke når man skal kose seg litt med en bilvask.

Skal man ha en effektiv såpe finnes det bedre produkter. Men som godlukt såpe er denne desidert på topp.

En velluktende såpe til vanlig hverdagsvask av bil.

post-1192-0-97466400-1379690332_thumb.jp

post-1192-0-92636700-1379690349_thumb.jp

post-1192-0-89668800-1379690362_thumb.jp

Endret av magne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har denne men har ikkje brukt den endå.Muligens for mange såper. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt denne siden ifjor engang, jeg liker den også veldig godt pga lukten. Har for det meste brukt den som en snowfoam, da det jo er det den er beregnet til :) Men funker utmerket i bøtta også! :)

Hvis du er ute etter en såpe med god glid, bør du prøve ut nye Mr. Pink eller gode gamle Citrus Wash+Gloss ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både mr pink og citrus wash and gloss gode såper begge to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok frem denne såpa i går som bøtte vask og synes den var som beskrevet over, ei såpe som eg kommer til å bruke meir av frem over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive