Gå til innhold

Detailing time, for geeks!


Gjevik1

Recommended Posts

Hei du der som sitter der på stolen, sofan, senga, eller hvor som helst når dama/kona maser om "Skal du ikke hjelpe til med middagen nå?!"
Og du bare svarer pent og rolig "Ja, kommer snart, må bare lese noe!" Det er og forblir aldri populært...

Nå har vell jeg drevet med detailing i de siste 3 åra hvertfall!
Å herregud for en utrolig opplevelse det er og det gjør så godt i hjertet, det er som å gå inn på en Hugo Boss butikk å kjøpe en dress til 8000,-, hvor dressen egentli ikke er verdt så mye men hele opplevelsen er verdien i det du betaler for! (sykt men sant...)

Etter å ha prøvd en del, av produkter slik som; Lakkrens, avfetting, plastikkfornyer, vaskehansker etc (skal ikke nekte på at jeg har prøvesmakt en del heller, noe negativt utfall kan jeg vell pådra å si...)

Nå sitter jeg jo bare her og prater og prater(eller skriver og skriver om du vil...)
Du lurer sikkert fælt nå på hva jeg skal fram til med denne tråden, og det skal jeg fortelle deg nå!

Det finnes noen tråder her på DCN om både lakktyper, hardhet på lakk og ikke minst hvilke produkter til hvilket forbruk..

Jeg har tenkt her og nå å samle mange småtråder til en!
Nå for hånd har jeg en mercedes A-klasse 2013, Mercedes E220 2010, BMW 325 (husker ikke årstallet:s), og en trist men veldig søt 1997 Passelat(Som er min "precious")

Fortløpende gjennom en par uker, eller en veldig god stund framover, så skal jeg detaile disse bilene i første omgang og flere senere når jeg får flere biler for hånd og tid!

Jeg lager en S&S for hver bil på denne tråden, for å prøve ut diverse hardhet på lakk og produkter.

Jeg vil at dette skal være en åpen debatt for alle hvor jeg liker å få kritikk om det er noe jeg kan gjøre bedre og deres oppfatning av S&S : )

Om noen har tilfeldigvis har en lakkdybdemåler til overs som vil selge er jeg meget interesert, gjerne en link hvor jeg kan kjøpe en billig og enkel en!

Endret av Gjevik1
  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til :) Bilene du nevner her har enten hard eller knallhard lakk, og om ikke BMWn har slitsom lakk som briliant sort eller jet black f.eks så vil alle bilene gå like lett med samme kombo.Eneste er at kanskje mersa trenger mer tid pga veldig hard lakk. Når det gjelder S&S så har vi veldig forskjellig smak på det her inne.70 bilder av forvask f.eks er ikke givende synes jeg.Og enkelte andre synes det er helt konge :)Få med det du liker i S&S tråden, og prøve å få formidlet detailergleden.Da blir jeg helt med i hvert fall :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Fine biler, spesielt to av de. Ser fram til Show & Shine.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til :)

Ikke jeg heller. Er poenget å lage en samlet S&S-tråd hvor du tar alle bilene i en og samme tråd? :) Jeg liker best at S&S-ene er delt opp i individuelle tråder etter bilen, blir litt mer oversiktlig når man logger inn og skal se hva man vil lese :) Men gleder meg allerede til flere S&S-er, spesielt den tøffe A-klassen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få låne lakkdybsemåleren min mår det trengs.

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til :) Bilene du nevner her har enten hard eller knallhard lakk, og om ikke BMWn har slitsom lakk som briliant sort eller jet black f.eks så vil alle bilene gå like lett med samme kombo.Eneste er at kanskje mersa trenger mer tid pga veldig hard lakk. Når det gjelder S&S så har vi veldig forskjellig smak på det her inne.70 bilder av forvask f.eks er ikke givende synes jeg.Og enkelte andre synes det er helt konge :)Få med det du liker i S&S tråden, og prøve å få formidlet detailergleden.Da blir jeg helt med i hvert fall :)

Skal omforme meg litt på tråden, hørte en kompis sa akkurat det samme! :) Setter pris på tilbakemelling på hvordan jeg skriver også, så takk hmsislet :)

Du sier noe der, jeg skal prøve å få fram litt dette om hard og bløt lakk i S&S her!

det er no med det å ikke ha for mange bilder men ha bilder av det som er "ønskelig", hva som er nødvendig å dokumentere, slik at du og andre som haaaaater 100 bilder per S&S heller får 15 bilder her slik at dere gidde å scrolle litt og skumlese! : )

Takk for feedback, tar til meg dette og omformulerer tråden og håper jeg lager en s&s som er verd å legge merke til :)

Ikke jeg heller. Er poenget å lage en samlet S&S-tråd hvor du tar alle bilene i en og samme tråd? :) Jeg liker best at S&S-ene er delt opp i individuelle tråder etter bilen, blir litt mer oversiktlig når man logger inn og skal se hva man vil lese :) Men gleder meg allerede til flere S&S-er, spesielt den tøffe A-klassen! :thumbup:

Poenget er å samle s&s her egentlig ja... men, hører dette kan kanskje bli litt uoversiktlig! med 3,4,5,6 biler på en plass... blir mye scrolling det

Om jeg foreslår, jeg lager individuelle tråder per bil, og har en samlet oversikt her som en liten oppsummering om hardhet på lakk og diverse og linker til andre trådene per bil? : )

Kan få låne lakkdybsemåleren min mår det trengs.

Toppers Vårhus :-)

Skulle gjerne hatt den imorgen, har en 740 som skal inn i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...