Skulebollen

Noen spørsmål om surfex prickbort og collinite 845

Har polert og vokset bilen min nå, brukte menzerna FG 400 med gul Uber pute og biltema DA maskin.. Fikk ikke fjernet så mye riper at det gjor noe så ikke helt fornøyd. Har dog Bmw 01mod. så rekner med lakken er hard? Blir nok og kjøpe skjikkelig maskin til våren :)
Men nå over til mine spørsmål:

Hva er blandingsforhold på surfex? 1:20 på polert bil? og 1:5 før en polering?

Prickbort: Bør jeg bruke dette på polert bil? Har allti brukt denne som avfetting. Men har i det siste fått inntrykk av at jeg heller bør bruke surfex? For holdbarhet på voks?

Collinite 845: Skal denne renne? Har denne voksen og den renner.. Rekner med den ikke skal gjøre dette? Har brukt den på bilen fordi og den beader forsåvidt fint. Men bør jeg handle inn ny og legge ett nytt lag? Kan det vere frostskade som gjør dette?

Takk for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex: 1:20/30 er fint for hverdagsvask. Bland sterkere ved behov.

Prickbort: Kan trygt brukes og er relativt snill mot lsp. Surfex kan ikke erstatte prickbort da de tar forskjellig møkk.

845: Den skal være flytende. Lurt å riste godt før bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blandingsforhold på surfex holder med 1:10 til det meste 1:5 kan man bruke hvis det er veldig gammel morro.

prickbort tar mye forskjellig men det er best på tjære, den er ganske så bra på felger og men blir litt overkill som vedlikeholdsvask i såfall. All avfetting tar vekk voks i en eller annen grad. prickbort skal være snill i den grad en tjære avfetter kan være snill. men etter 3-4 ganger har jeg sett betydelig forskjell på beadingen. Har ikke eksperimentert for mye med surfex men den er nok snillere på voks ja.

collinite påføres best ved at du putter det i en doseringsflaske som ser ut som en amerikansk ketchup flaske. så kan du ta en stor kaffekopp og helle glodvarmt vann i den. så putter du doseringsflasken i koppen og venter til colliniten blir varm og løs. så rister du flasken godt og påfører et tynnt tynnt lag. heller bedre med flere lag da. hvis du synes den renner så har du brukt for mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar bare på ett tynt lag på selve bilen:) Såvidt jeg ser at der er voks.. Men renner fra flasken. Men da rekner jeg med den skal gjøre dette.. Takk for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.autogeekonline.net/forum/product-reviews/38353-collinite-845-a.html

I den tråden ser du hvordan collinite kan være og hvordan sen skal være når du skal bruke den. Jeg pleier å la den stå i varmt vannbad en stund og så rister jeg den godt før bruk. Collinite 845 beader bra og holder lenge. Jeg legger den på med kestrel das6 pro og svart uber pad. Funker gull.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive