Gå til innhold

Fjerne maling fra lakk??


SST

Recommended Posts

Hei, godtfolk.

Håper på mulig tips herfra.

Det har seg slik at bagasjelokket på min E39 har en del rust, så jeg fant meg et "nytt" brukt i samme farge som resten av bilen. Godtroende som jeg er, stolte jeg på selger, og handlet etter mørkets frembrudd. Etter det jeg så, virket lokket helt greit.

MEN når jeg tar dette med inn i stua et par dager senere, viser det seg at det er FULLT av små hvite prikker som kan minne om lakk/maling. Har prøvd å polere, rubbe, et par kjemiske produkter uten at det virker overhodet. Det jeg lurer på nå, er rett og slett om det må lakkeres.

Men jeg gir det en sjanse her først, da det KAN være en heksemikstur jeg har gått glipp av.

Skrik ut om dere har noe som er verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Dette kan være verdt å prøve! Hvor får jeg tak i et slikt towel? Og er det slik at man bruker dette istede for vanlig clay? (Har ingen erfaring med hverken det ene eller det andre, derfor litt klønete på området :wacko: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Min erfaring er at det oftest må våtslipes. Enhver detailer med litt erfaring kan hjelpe deg med slikt.

Våtslipe malingsflekker?

Jeg har alltid tatt det enkelt med clay el Nanoskin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en golf 3 i sommer der tak, panser, bagasjeluke og hele Venstre side var full av malings flekker. Der hadde eier fått beskjed av x-antall bilpleie sjapper at de var umulig å fjerne å det var lakkering som måtte til, en godhalvtime med bilthamber sin vanlige clay så var alt borte.

Samme med bilen til dansken89 her inne, der tok clay alt av malings flekker som en lek.

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Tok en golf 3 i sommer der tak, panser, bagasjeluke og hele Venstre side var full av malings flekker. Der hadde eier fått beskjed av x-antall bilpleie sjapper at de var umulig å fjerne å det var lakkering som måtte til, en godhalvtime med bilthamber sin vanlige clay så var alt borte.

Samme med bilen til dansken89 her inne, der tok clay alt av malings flekker som en lek.

Soft eller medium BH clay du brukte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft eller medium BH clay du brukte?

Soft på golfen, brultal Kina greie fra ebay på bilen til dansken :)

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...