Gå til innhold

Du vet du er bilpleie-entusiast når du...


skoTner

Recommended Posts

... tittet på Finn.no annonser og finner "strøken" bil til salgs. Jeg har alltid irritert meg over hvor fantastisk dårlige bilder man legger ut i salgsannonsene. Skitne biler med McDonals-papir på gulvet innvendig. Det virker noen ganger som det er konkurranse i å ta mest uduglige bilder.

Men så er det dem som faktisk gjør klar bilen for bilder. Koser seg med en tur til Shell for å kjøre bilen igjennom maskinen og føler seg ordentlig flink etter en hel dag med voldtekt av bilen. Deretter kan dem legge ut annonsen på Finn.no og skrive: "Strøken!"

Og jeg fant et eksempel, selvom det er litt synd av meg å hakke på "eget merke". Denne S4en ser relativt flott ut, men dessverre tok han et bilde av S4-merke på bakluka. Og hvis dere titter nærme på det bildet så kommer vel det fra "Swirl-heaven" ville jeg tro. Denne trenger en poleringsjobb gitt.

Annonsen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15899038

38_876272488.jpg

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok inrømme selv, at før jeg fant dette forumet så var swirls en fjern virkelighet. Jeg solgte min bil i god tro at den var strøken, simpelthen fordi den var veldig fin i lakken. Men swirls... Det visste jeg lite om, og den hadde sikkert en del. Selv om den kun var handvasket fra min side.

Så folk vet rett og slett ikke nok om det, og det de kaller for en strøken bil, er kanskje ikke like strøken i våre øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ole Gunnar

Bilpleie er god terapi for sjel og sinn for mange av oss. Etter en uke med vanlig bruk, hva er da bedre enn holde på en sval sommerdag og gjøre bilen strøken og sette den inn i garasjen. Så resten av dagen kan man gå inn å titte og kjenne litt på den og se om det er noe som kan forbedres ytterligere litt.

Og så kommer gleden av å kjøre rundt i strøken bil et par dager - hvis det ikke blir regn da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant...Snart er sommeren her...mmmhhhhh sommer :wub:

Edit: det snør...hehe..kanskje litt lenge til sommeren allikavel

Endret av Hardstyler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleie er god terapi for sjel og sinn for mange av oss. Etter en uke med vanlig bruk, hva er da bedre enn holde på en sval sommerdag og gjøre bilen strøken og sette den inn i garasjen. Så resten av dagen kan man gå inn å titte og kjenne litt på den og se om det er noe som kan forbedres ytterligere litt.

Og så kommer gleden av å kjøre rundt i strøken bil et par dager - hvis det ikke blir regn da.....

hehe... der kjenner jeg meg igjen. Når man har gjort en skikkelig jobb på bilen, så må jeg alltid noen runder innom garasjen for å titte til den. Er en trang man ikke klarer å stå imot. Står bare der og ser dum ut i lange tider.. beskuer glansen.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Scandicshine.no

Når jeg hadde A8n for for 2 sommerer siden, så var jeg helt syk på å holde den strøken. Sort blank var den å. Endte med at jeg polerte den, vokset, tok den innvendig og lot den stå. Kjørte heller boran, hehe. Da snakker man mye vits med bil. Men var blank der den sto da :D

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Problemet er, som Ketil er innpå over, at man blir litt tullete når man er ferdig med å shine... :) har selv tatt meg selv mange ganger i å vurdre om jeg virkelig trenger ut å kjøre rett etter en supershine - fryktelig ergelig å få støv og møkk på blank bil vet dere... :wacko:

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

har jo EVOn i garasjen jeg og når den er shinet så tar jeg kangoon om sommeren også, men som Ole Gunnar sier er det noe i det å sette seg i en strøken bil og kjøre.. men ikke noe poeng å ha den strøken der og at den bare står da, en må jo bruke det også, blir som svogern min sier det "ja du holder det strøkent til neste eier"

Kos det å vaske å holde orden mht bilen... gleder meg til sommeren jeg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er, som Ketil er innpå over, at man blir litt tullete når man er ferdig med å shine... :) har selv tatt meg selv mange ganger i å vurdre om jeg virkelig trenger ut å kjøre rett etter en supershine - fryktelig ergelig å få støv og møkk på blank bil vet dere... :wacko:

Ja, kjenner den. Man må ikke glemme at bilen er til for å brukes også.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei du... Hvis du ikke bruker den så er det ingen som ser å flink du er til å shine bil ;)

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Hmmm minner meg veldig om R5en for tiden..... Jaja den har eg ihvertfall en unnskyldning for å ikke kjøre. Men gleder meg virkelig til den er oppe og går for fullt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...