Gå til innhold

Våtslipe renninger og sig i klarlakk


AleksanderK

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Har fått Shark Blade nå; den kom i posten på mandag men hadde gjemt seg blant all reklamen... ninjahai, rett og slett :)


Slipe med pussepapir blir bare surr, for du får ikke slipt kun siget, du sliper området rundt og vips så er du i gjennom, det blir ikke bra og før jeg fikk dette til på den skikkelige måten gjorde jeg den feilen flere ganger, ikke gjør det samme du også.

Med knivblad/sharkblade er det ingen stor jobb, slikt fikser jeg på 15-30min.

Hvis/når man går gjennom klarlakken og man ikke herper baselakken, kan man da "bare" slipe ned området og legge på ny klarlakk, eller må man gjennom hele runden med base og klar?

Med siste jobben friskt i minnet kjenner jeg at jeg ikke har lyst på en slik jobb til helt enda...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Dersom du sliper igjennom bør man nok lakke opp igjen med base og klarlakk.
Men om man er litt forsiktig og stopper idet området blir jevnt og ikke "kanter" høvelen så skal det jo litt til før man sliper igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Dersom du sliper igjennom bør man nok lakke opp igjen med base og klarlakk.

Men om man er litt forsiktig og stopper idet området blir jevnt og ikke "kanter" høvelen så skal det jo litt til før man sliper igjennom.

Flott!

Neste spørsmål: Hvordan skal denne saken egentlig brukes? 90 grader vinkelrett mot panelet, begynne på original lakk og så dra forsiktig-men-bestemt mot området med renninger?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte den hos Multilakk AS fikk jeg en fin innføring i hvordan jeg skal bruke den (selvom det kanskje gikk litt dårlig på bilen min). Du skal ikke holde den heeelt 90 grader, men litt over mot retningen du drar den, du skraper med kanten. Støtt opp med en annen finger (jeg brukte lillefingeren tror jeg) mot bilen når du skraper, og vær forsiktig! Når du har skrapt bare akkurat renningen må du stoppe, det var her jeg feilet, for jeg holdt på for lenge. Da går du fort gjennom. :P

Correct me if I'm wrong, Magne..


IMG_4577.JPG?m=1379239143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Okei, så nesten 90 grader, men en liten helling i skraperetningen, og ikke skrap mer enn akkurat renningen. Og deretter våtsliper man forsiktig til man er fornøyd og alt ser fint ut, før man polerer opp igjen glansen?

Mange spørsmål her nå, men føler det er bedre å få så mye informasjon som mulig på forhånd enn å stå der med dype lakksår i en annens bil fordi man ikke hadde snøring i det hele tatt :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Stemmer det Christer. Våtslipe med p2000 etter skrapinga skulle visst funke.. Og det skal se grått ut, IKKE komme frem lakk i bilens farge som med meg, da er du screwed. :P

Derfor skal dette gjøres i Lakkspesialistens åpningstid, sånn at det går an å få tak i en boks farge hvis alt skjærer seg :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...