Gå til innhold

Våtslipe renninger og sig i klarlakk


AleksanderK

Recommended Posts

Hei!

Har litt renning i klarlakken på bakluken på min Volvo 850. Den ble lakkert opp av en skole for 2-3 år siden, og da har de fått en del renninger og sig i klarlakken på bakluken. Og så har jeg noen klarlakkdråper i panserkanten som jeg gjerne skulle hatt vekk.

Har bare bilde av bakluken. Skal ut å vaske bilen og ta noen bedre bilder etterpå :)

IMG_0855_zpsde7b0468.jpg

Volvo 740 1990

Volvo V70 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Den eneste fornuftige måten å fjerne dette på er å skrape bort siget med knivblad eller "lakkhøvel" ala Mirka sharkblade eller lignende. Vær klar over at det er fort gjort å skrape gjennom. Og for guds skyld ikke prøv å skjære med knivblad ;)

Nå det er gjort kan du slipe med 2-3000 papir og polere opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som Magne sier, vær FORSIKTIG når du skal skrape bort siget. Jeg prøvde meg på det selv for en uke sia, og plutselig var jeg gjennom klarlakken. Enden på visa var at jeg ringte lakkerer og måtte omlakkere hele bakluka mi..

Jeg har en Mirka Shark Blade som jeg kun har brukt en gang. Kosta over 300,- og var veldig god å bruke (mye bedre kontroll enn knivblad f.eks.).

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vel, som Magne sier, vær FORSIKTIG når du skal skrape bort siget. Jeg prøvde meg på det selv for en uke sia, og plutselig var jeg gjennom klarlakken. Enden på visa var at jeg ringte lakkerer og måtte omlakkere hele bakluka mi..

Jeg har en Mirka Shark Blade som jeg kun har brukt en gang. Kosta over 300,- og var veldig god å bruke (mye bedre kontroll enn knivblad f.eks.). Jeg kan sende den til deg mot en symbolsk sum om du vil :)

Jeg tar den for en symbolsk sum... får du den oppover før helgen? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare tenker da dette er ikke min sterke side men om man kommer gjennom klarlakken går det ikke bra og legge ny klarlakk? tenker da og pusse med fint pappir og se om det går bra. skjønner dette er en stor jobb men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Slipe med pussepapir blir bare surr, for du får ikke slipt kun siget, du sliper området rundt og vips så er du i gjennom, det blir ikke bra og før jeg fikk dette til på den skikkelige måten gjorde jeg den feilen flere ganger, ikke gjør det samme du også.

Med knivblad/sharkblade er det ingen stor jobb, slikt fikser jeg på 15-30min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Bergen, så hvis du er villig til å gjøre meg en stor tjeneste, så er jeg evig takknemlig, Christer! Bare du ikke ødelegger :P

Volvo 740 1990

Volvo V70 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg holder til i Bergen, så hvis du er villig til å gjøre meg en stor tjeneste, så er jeg evig takknemlig, Christer! Bare du ikke ødelegger :P

Ingen garantier for at jeg ikke ødelegger noe, så alt arbeid skjer på eget ansvar :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Skal prøve meg på en bil nå i helgen, så får vi se hvordan det går først.

Men hvor vanskelig kan det være? ;)


(Forutsatt at Simen får Shark Blade oppover før fredag, that is...)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Som sagt gikk den i posten på lørdag, så du bør ha den idag. :)

Er ikke så farlig når den kommer lenger, jeg trengte den egentlig fredag, senest lørdag... så det ble våtslip til den store gullmedaljen i stedet. :)

Men den kommer nok bra med ved en senere anledning. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...