Gå til innhold

Trenger startpakke med polish og pader


Mantis

Recommended Posts

Beklager om jeg ikke har funnet fram et allerede eksisterende svar i jungelen av poster og produkter her inne :ph34r:

Det seg slik at min første poleringsjobb med maskin endte med masse hologrammer og kjørespor. Det synes ikke særlig godt før sola titter frem. Men det er kjipt å håpe på overskyet vær for å unngå pinligheten med å kjøre rundt en cirkusbil.

Uansett har jeg tilgang på flex roterende, men jeg har ikke tilgang på polish med forskjellige grovheter eller forskjellige pads. Utvalget i butikker i nærområdet begrenser seg og jeg ser helst at jeg får kjørt flere trinn slik at jeg minimerer risikoen for hologrammer.

Det jeg da er på jakt etter er pakker med polering av forskjellig grovhet (medium -> veldig fin) og pakker med pads som kan kjøres i kombinasjon med produktene. Hadde vært supert med en pakke som inneholdt både pads og polering, men det kan vel være for mye for langt.
Har enda ikke særlig god greie på hvilke pads som går til hva.

Så scanshine.no hadde en pakke fra QG. Hovedsaklig en "testpakke" men det burde jo være mer enn nok til en jobb på bilen min.
Ser aller helst at det ikke koster skjorta og jeg trenger ikke litersvis :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg ikke har funnet fram et allerede eksisterende svar i jungelen av poster og produkter her inne :ph34r:

Det seg slik at min første poleringsjobb med maskin endte med masse hologrammer og kjørespor. Det synes ikke særlig godt før sola titter frem. Men det er kjipt å håpe på overskyet vær for å unngå pinligheten med å kjøre rundt en cirkusbil.

Uansett har jeg tilgang på flex roterende, men jeg har ikke tilgang på polish med forskjellige grovheter eller forskjellige pads. Utvalget i butikker i nærområdet begrenser seg og jeg ser helst at jeg får kjørt flere trinn slik at jeg minimerer risikoen for hologrammer.

Det jeg da er på jakt etter er pakker med polering av forskjellig grovhet (medium -> veldig fin) og pakker med pads som kan kjøres i kombinasjon med produktene. Hadde vært supert med en pakke som inneholdt både pads og polering, men det kan vel være for mye for langt.

Har enda ikke særlig god greie på hvilke pads som går til hva.

Så scanshine.no hadde en pakke fra QG. Hovedsaklig en "testpakke" men det burde jo være mer enn nok til en jobb på bilen min.

Ser aller helst at det ikke koster skjorta og jeg trenger ikke litersvis :)

På forhånd takk!

se under forhandlere,det er mange som har gode startpakker,jeg vil fremheve bilnerden.no som en god forhandler. aldri noe problem og handle med han som er så hjelpsom og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en melding til en av forhandlerene her på forumet, så blir dere enige om en fin pakke. De biter ikke! Kunnskap har de også, massevis av :)

ps: bilnerden er super!

Endret av GlennN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette virker som er grei pakke: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=201

Har dog ikke kjøpt/prøvd selv enda men det er det sikkert andre her som har

Dette så ut som midt i blinken for meg. Grei pris og mange trinn - samt et fargesystem som viser hvilke pad som går til hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Dette så ut som midt i blinken for meg. Grei pris og mange trinn - samt et fargesystem som viser hvilke pad som går til hva.

Det systemet med farger stemmer ikke. Men det står på paddene hva de er til. Har samme kittet selv, men du bør ha minst 3 padder av hver type. Anbefales!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der :)

http://www.ebay.com/itm/DAS6-Pro-Dual-Action-Machine-Car-Polisher-Meguiars-Ultimate-Polishing-Kit-/150986698490?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item2327822efa
Er dette en grei pakke tro? Har lyst å støtte norske bedrifter, men økonomien min strekker seg ikke veldig langt og jeg skulle hatt en DA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ja du sier noe der :)

http://www.ebay.com/itm/DAS6-Pro-Dual-Action-Machine-Car-Polisher-Meguiars-Ultimate-Polishing-Kit-/150986698490?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item2327822efa

Er dette en grei pakke tro? Har lyst å støtte norske bedrifter, men økonomien min strekker seg ikke veldig langt og jeg skulle hatt en DA

Kjøper du Menzernapakken som nevnt over og en DAS6 pro fra bilnerden, så ender du opp med å gi en lavere sum enn prisen til pakken du har funnet på Ebay. ;)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enklere i begynnelsen.

Men med litt øvelse så går det nok fint med roterende også, noe enklere dersom du ikke har altfor myk lakk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå bestemt meg for å bruke en roterende flex-maskin og satse på produkter fra Scholl.
"Scholl Concepts 250g Polish Sample Kit - Heavy, Medium Cut and Finishing Polish"

Scsamplekitw.jpg?t=1358164509

Dette burde vel være greit til å begynne med eller?
Det eneste jeg da trenger er en liten liste over pader jeg kommer til å måtte trenge. Tror den eneste bakplata jeg har tilgengelig er 150mm, så vi må ta utganspunkt i det :)

Har forstått det sånn at det kan være lurt å ha 2-3 pader av hver i tilfelle limet løsner på baksiden mens man holder på. Har også forstått at "waffel pads" er til siste finsteget.

Begynner å skjønne hva det går i nå :) Skulle bare ønske det var noe enklere å forstå seg på pads vs produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :)
Nå har jeg:
Til S3+ : 1 stk thumb_scholl-spider-white.jpg Scholl Concepts - Spider Pad 140mm
Til S17+ og S40: 3 stk thumb_scholl-orange-pad.jpg Scholl Concepts Orange Foam Polishing Pad (145mm)

Hva synes dere om det? Tenker da å kjøre første steget med den kvite spider paden, så kjøre de to neste på orange pad. Burde jeg ha 2 spider pads? De var relativt stive i pris..


Edit:
http://www.detailersclub.no/forum/topic/13619-scholltraaden-erfaringer-tips-osv/#entry277992 Se her ja. Her var mye bra info

Endret av Mantis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har laget en tråd som heter Scholltråden. Der finner du bla. tips om hvilke komboer mellom pute og produkt som blir mye brukt. Her er det for det meste snakk om Scholl sine puter, men det kan fungere sammen med andre puter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...