Gå til innhold

Test: 40 x 40 cm DETAIL MASTER Edgeless Super Plus


DavidRS

Recommended Posts

Alien Autospa annonserte for noen uker siden at han ønsket 5 personer til å teste nye typer MF som han skulle ta inn. Jeg var heldig og var en av de 5 første som svarte og fikk derfor tilsendt en pakke med en MF i.

Første intrykk siden dette var første pakke fra Alien Autospa var forøvrig også veldig god leveringstid med en bra innpakking. Oppi konvolutten lå det en 40 x 40 supermyk MF og en MF påføringspad. Hva slags påføringspad som kom er jeg litt usikker på da jeg ikke finner den i nettbutikken.

Anyways, her er et bilde som viser pad og MF sammen.

20130909_111244.jpg?m=1379011445

Som dere ser så er mikrofiberen av det virkelig fuffy slaget. Den er faktisk så myk og god at guttungen som er snart 3 år rappet den fra hylla og proklamerte at det var hans koseklut. Han måtte få beholde den til han sovnet før jeg rappet den fra han og gjemte den sammen med resten av bilpleiestasjet. :)

Et closeup av MF:

20130909_111144.jpg?m=1379011440

For å teste dette valgte jeg å claye bakluken på bilen etter vask og påføre et nytt lag med Polishangel Famous.

20130909_111312.jpg?m=1379011456

20130909_111340.jpg?m=1379011461

Påførte en liten dæsj med voks på padden og satte i gang. Synes kanskje padden tok til seg litt mye av produktet, hvertfall når påføringspad var tørr, hadde kanskje blitt bedre om den var litt fuktig.

Fikk i hvertfall klint inn bakluka med et nytt lag voks og ventet på at dette skulle herde. Etter ca 15 minutter buffet jeg av med mikrofiberen, og den var utrolig god til å fjerne produktrester. Følte det ikke var noe poeng å ta bilde av dette, da et bilde ikke gir noe godt inntrykk av fjerning av voks fra lakk.

Et nytt nærbilde:

20130909_111254.jpg?m=1379011453

Konklusjon:
Jeg er meget fornøyd med hvordan kluten virket, den beste jeg har prøvd så langt. Jeg kommer uten tvil til å kjøpe flere av disse klutene etterhvert. Ser for meg at de er utrolig gode også til fjerning av polish etter korrigering uten å ripe. Skal prøve den litt mer senere, også til fjerning av polish og kommer til å oppdatere litt her hvordan jeg føler den fungerer.

Link til kluten finnes her: http://alienautospa.no/produkt/mikrofiber/40-x-40-cm-detail-master-edgeless-super-plush-bla

Pris: 75,- kr per stykk.

Håper det kanskje kommer et godt gruppekjøp på disse senere, så jeg kan få kjøpt noen fler!

Tusen takk til Alien Autospa. :)

  • DCN Poeng 4

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også en av de heldige som mottok en sånn klut. Jeg har brukt den 2 ganger nå med QD. Virker som en god klut, får samme kvalitetsfølelse som med Microfibre Madness sine kluter. Denne er dessuten litt billigere. Jeg kommer til å kjøpe flere av disse.

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
AndreasLie

Testet disse klutene i helga jeg også. Kort oppsumert: Veldig gode kluter!

Den oransje og blå er samme type som lengre opp her, mens den hvite er Ultra plush 1400gsm

IMG_4283.JPG

Den blå og oransje er perfekt til polish. Spesielt fin, da den garantert ikke vil ripe. Tar med seg polishrester lett uten press eller knikking. Blir heller ikke fort mettet og man kan derfor bruke en klut lenge

IMG_4293.JPG

Ultra plush er voks klut. Denne er ekstremt myk og skånsom mot lakken og hakket over Swissvax micro fluffy som jeg har brukt før i mykhet og tykkelse. Fjerner voks veldig lett og blir ikke mettet.

IMG_4299.JPG

En stor fordel er at begge kommer uten kant. Denne fort kan ripe da den ikke er like myk som resten av kluten.

Endret av AndreasLie
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...