Gå til innhold

Noen her inne som har vært i Gdansk, Polen?


Dr_S

Recommended Posts

Skal på guttetur til Gdansk i slutten av september og er litt ute etter reisetips og hva man bør få med seg i denne byen. Noen her inne som har vært der nylig og sitter på litt erfaring som de vil dele med meg? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør meg om 10dager ;) da skal du få svar...vi skal riktig nok bo i sopot siden det skal være litt mer liv der..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kjekt å se i Gdansk og i Trippelbyen (Gdansk, Sopot, Gdynia) Kommer litt an på hva en er interessert i :)

Billig er det fortsatt der. Sopot kan generelt være litt dyrere en Gdansk..

Hvor i Gdansk skal dere bo da?

Når dere skal bruke visakort i Polen så er det lurt f.eks ved uttak i minibank eller betaling velge polsk valuta Zloty - PLN. Ikke la minibanken eller folk som bruker bankkort terminal velge NOK. Da får dere valutakurs + vekslegebyr som styres at de som eier minibanken eller bankkort terminal. Og den er IKKE gunstig!

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært to ganger om sommeren, guttetur for noen år siden og to par sammen i fjor. Utelukkende positivt vil jeg si.

Fin strand i både sopot og gdynia. Greie kjøpesenter i gdansk for dem som liker slikt.

Di tre stedene ligger så tett at har man en uke der kan man fint veksle mellom steder og hotel

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter selv og lurer på om jeg skal bestille høstferietur til Krakow eller Gdansk...

Har hørt at Krakow er en litt flottere by, men at prisnivået har steget.

Gdansk har jeg hørt er et godt alternativ.

Håper på flere erfaringer og meninger i denne tråden før jeg bestemmer meg, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Blir nok til at vi farter til Sopot ja. Hva betyr "trippelbyen" ? Og hva kan man forvente at det koster med taxi fra Gdansk?

Trippelbyen, eller Trojmiasto som den kalles på lokalspråket, betyr enkelt og greit at Gdansk, Sopot og Gdynia har vokst i hverandre, og man legger ikke egentlig merke til at man beveger seg fra den ene byen til den andre til den tredje.

Taxitur fra Gdansk til Sopot tar ca 5 minutter og kostet ca en 50-lapp sist jeg og dragen var der, om jeg ikke husker helt feil.

Kraków har blitt vesentlig dyrere siden Norwegian begynte med direkteruter dit, men det er fremdeles mulig å gjøre gode handler der om man bruker litt tid og ikke hopper på det første og beste tilbudet man får. Holder man seg litt utenfor torget og de mest åpenbare handlegatene faller prisnivået en del også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sopot, gdansk kan nesten oppsummeres på "fleksnes" vis..

"Han kom, ble svett og dett var dett"

anbefales på høyeste, artig tur med mye godt å drikke for slikk og ingenting :) farlig...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent svar, men var i Gdansk i sommer! En god kompisgjeng som leide oss svær leilighet og greier.

- Utelivet i Gdansk er ikke noe å skryte av (selv om det finnes strippeklubber ol. for dem som ønsker det). Der er det mer spisesteder som gjelder. Fullverdig middag for under hundrelappen er ikke sjeldent og du kan få de flotteste retter til en veldig veldig billig penge. Øl koster under ti`ern og kan ofte være billigere enn brus på mange resturanter. Godt oppsumert kan man si at maten generelt på de fleste resturanter er utmerket!

- Vil man ha party party så er Sopot plassen å reise. En 30-minutters taxitur vil ta dere fram til denne bade- og feriebyen hvor utestedene ligger.
Jeg ble skuffa over utelivet der nede. Ikke fordi det var mangel på utesteder, men fordi polakker ser ut til å ha veldig forskjellig kles-, musikk- og kultursmak enn hva vi skandinavere er vandt med. Her finnes også selvsagt strippeklubber og klubber som gjør at du bryter norsk lov :ph34r: (IKKE prøvd selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Noen som har anbefalinger til restauranter i Gdansk eller Sopot? Skal ned en tur i begynnelsen av august med fruen.

Eller andre tips til ting er bør se og gjøre?

Endret av Shjer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild

Jeg har vært i gdansk, gdynia og sopot. Sopot er mer en festeby. Moro der.

Alt er uberbillig der nede. Likte oss godt i gdynia også, der var det et tivoligreie med masse barer nede ved sjøen så vi endte som regel ppp der hver kveld. Damene der var veldig hyppe så fort de fant ut at vi var norske og det ble faktisk plagsomt i lengden.

Så var det faktisk akkurat sånn jeg forestilte meg på forhånd... Skikkelig østblokkfeeling der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Verken Gdansk eller Sopot er billige steder... Faktisk er prisnivået der det høyeste i Polen, sammen med Zakopane.

Gdynia er noe billigere enn de to andre byene i Trojmiasto, men så skjer det til gjengjeld lite der også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til Norge er det fremdeles ganske billig, ja, men du skal ikke mange meterne utenfor turistløypene før det virkelig blir billig.

Har du noen tips til slike steder da?

Har vert i Sopot en gang før, langhelg med gamle jobben. Og likte meg veldig godt der. Skal bo i Gdansk nå, men kommer nok til å besøke ihvertfall Sopot og kanskje Gydina også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg visst glemt å oppdatere. Vi hadde en super tur og veldig fornøyd med Qubus Hotel, men hadde vi visst at Sopot var der alle utestedene var, hadde vi valgt hotell det. Istedet ble det mye taxi frem og tilbake. Meget billig for mat og drikke der nede. Mye mas i Sopot fra "paraplyjentene" som lokker deg på gogo bar.. Noe de også klarte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har du noen tips til slike steder da?

Har vert i Sopot en gang før, langhelg med gamle jobben. Og likte meg veldig godt der. Skal bo i Gdansk nå, men kommer nok til å besøke ihvertfall Sopot og kanskje Gydina også.

1-2 gater utenfor hovedløypene er et bra utgangspunkt. Se etter steder med masse lokale folk - det er et tegn på at de har god mat :)

Jeg aner ikke hvilke som er bra eller ikke, men vimser litt rundt og ser meg om. Vi fant en veldig bra restaurant sist vi var i Gdansk, men jeg husker jo såklart ikke hva den heter :P

Alt jeg husker er at den ikke var i nærheten av noe som lignet på turisme - rundt var det gamle bygninger fra krigen, en svær kirke og over gaten og litt nedover var det en fiskerestaurant...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...