Gå til innhold

Barberingstråden


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Trenger denne også her, kom med tips og triks mht barbering. Noe å anbefale eller mener vi ikke må gå glipp av? poster du det i denne tråden.

samme om det gjelder maskin, 1, 2, 3, 4 el 5 blader, engangshøvler eller barberkniv...

Ligger vel i lufta at jeg har fått meg en DE høvel (dubble edge) Merkur 34c og div utstyr til den, og kan som jeg har nevnt i en annen tråd anbefale det på det sterkeste. fordelene er mange:

-billigere blader

-glattere barbering

-mer morro å barbere seg

-ser unektelig mye kulere ut å barbere seg med barbersåpe og kost

-Føler seg mye freshere etterpå

-Ikke noe problem om skjegget er litt langt da bladet skylles lettere, kjappere og du kan benytte begge sider av høvelen

-tonnevis med forskjellige såper og aftershave

Det var jo noen fordeler, ulemper? nja, lettere å kutte seg de første gangene, men det slutter du med fort.

så kom med synspunkter og gjerne bilder av utstyret som er i heimen...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det viktigste er "jobben" etterpå. Det å kunne barbere seg og kunne føle seg fresh etterpå, ikke "brent". Jeg fyller alltid opp med disse når jeg er i tax-free'er. Ekstremt god erfaring med denne kremen som gjør underverker etter barbering:

21920248.jpg

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Da var men-U barberkremen testet, og den var også ok, men syntes skummet avtar fort på børsten, så den holder til å ta på skum 2 ganger med en "dose" fra flaska. Men-U aftershave er nesten for kjørlig å tasse ut med rett etterpå i -7c, blei kald i kjakan......

Noen andre som har benyttet Erasmic barbersåpe?

Vel neste på blokka er Fitjar såpa, den har jeg tro på... :) (har snart ikke hud igjen i fjeset, får sikkert elefanthud der etterhvert, men det liker vel damene det..)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forsvare såpe og kost, så er det på sin plass med ekte barberkniv, som finslipes på lærrem. Noe annet blir nesten litt pinglete... :P (Sa han som nøyer seg med Mach3)

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

He he, ja barberingskniv er til menn med stor M det.... ser unektelig kult ut, samt en s-m-u-l-e daredevil over det, som bernhard sa så bør ikke kona skumpe deg når du jobber på halsen.... da er "OOoooops" et mindre artig ord å høre

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Testa feather blader og Fitjar såpekokeri`s barberingssåpe..

Feathers er skarpe ja, ikke skarpe på måten at du skjærer deg i fjeset hele tiden, men skarpe i form av at de fjerner mer hud, føler meg en smuUule rubba på halsen i dag, men ikke ille, tror alikevel jeg skal snike meg tilbake til Derby bladene og holde det med de til huden er mer herdet.

Fitjar såpa var bra, pen kopp og enkelt konsept, men tar litt tid å dra opp skikkelig skum på denne også, det er en skorpe på såpa når den er ny som trengs å fjernes får en får fart på sakene, glatt og fin. testes mer..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha bittelitt skjegg, vi sier firedagers, og siden designerskjegg er ut, da er det ett lite helskjegg på denne guten, noe damene LIKER :) haha..

Ellers har jeg Mach 3 ett eller annet, fem blader hvertfall, den er helt OK, men har lyst på noe mer :) er det noen butikker som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

www.barbershop.no har det meste til barbering, greie priser der også, Men-U er produkter som er bra syntes jeg i allefall, ansiktsvask og aftershaven deres er superdrøy og veldig behagelig...

"#¤%&&&///%&¤#"!"#%&(=)= i %(&(/&()/()//)(&%¤¤ (bare så jeg føler meg mer mann igjen) ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns TGR sine produkter er bra tenkte å kjøpe mer bare jeg får lønn, gøy med litt morro for oss selv da dere får værtfall ha tingene på badet jeg må takke meg til skapet på rommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...