Gå til innhold

Vask og shine av arbeidsbilen


Superbshine

Recommended Posts

Kjøre til daglig(arbeids) en transporter, hvit lakk, svarte/gråe fangere, bilen har logo/reklame på bilen av vinyl/folie, for d meste svart folie, noe rødt:) stoff seter er d også.. Altså en typisk arbeids transporter...

D jeg lurer på her:

- utvendig vask: hvilke midler kan ikke brukes? Tenke på om prickbort, iron x, surfex hd o.l går fint med tanke på vinyl/folie? Noe annet å tenke på?

- polering, her blir d nåkk kun 1 stegs, og hvordan er d å polere folien?

Hvilke midler anbefales for denne typen polering?:)

- freshe opp di gråsvarte for og bakfangerbe, hvilke midler for å få fram "gløden" i disse?:)

- hvilken voks på en slik bil?:)

- innvendig vask, dash bord, matter, seter o.l, hvilke produkter er fint og hvordan ville du/dere utført dette?:)

Siste punkt:

Vi får vaskehall på jobben om ikke lenge, tenkte da å handle inn utstyr til å ha der, å lurer litt på hvilken poleringsmaskin ville du hatt der? Me tanke på litt forskjellige brukere og sånn:)

Håpe på å få litt svar her, takk på forhånd;)

Ps: holder selv på hjemme å bygge ferdig min egne lille 56kvm detailer bod (;les garasje) er blitt bitt av basillen på detailing, så når garasjen er ferdig, begynner galskapen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D jeg lurer på her:

- utvendig vask: hvilke midler kan ikke brukes? Tenke på om prickbort, iron x, surfex hd o.l går fint med tanke på vinyl/folie? Noe annet å tenke på?

Du kan normalt bruke alle typer produkter. Har selv hatt biler med folie og enda ikke opplevd problemer ved normalt bruk av forskjellige typer avfetting.

- polering, her blir d nåkk kun 1 stegs, og hvordan er d å polere folien?

Hvilke midler anbefales for denne typen polering? :)

Polere folie er null problem sålenge du ikke kjører så varmt at den blir myk og begynner å bli skrukkete. Kjør altså pent og pyntelig med maskin, og ha temperatur i bakhodet. Når det gjelder midler er smaken som baken. Jeg har selv brukt både Meguiars, Scholl, Menzerna og Chemical Guys, og alle gjør nytten. Et fint produkt for 1-stegs jobber er Scholl A15 (rens, litt cut, voks) feks, eller om du vil ha noe som er litt grovere: Scholl S17+ på svart Scholl-pute.

- freshe opp di gråsvarte for og bakfangerbe, hvilke midler for å få fram "gløden" i disse? :)

Polytrol: http://www.detailersclub.no/forum/topic/3426-test-owatrol-polytrol-fargen-tilbake/

- hvilken voks på en slik bil? :)

Her er det bare lommeboken og fantasien som setter begrensninger. En av de enkleste og mest holdbare voksene jeg har brukt, er Collinite 845: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_2_32&products_id=35

Ellers liker jeg også godt XXX fra CG: http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&filter_name=xxx&product_id=240

Billige vokser som er gode å jobbe med og relativt enkle å buffe.

- innvendig vask, dash bord, matter, seter o.l, hvilke produkter er fint og hvordan ville du/dere utført dette? :)

På dashbord er min suverene favoritt Scholl Purple (lukter friskt og blir ikke blankt).

På glass bruker jeg Scholl Ice (liker at den er i gelform).

Stoffseter kan støvsuges og evt renses med våtsuger/rensemaskin, noe perfekt stoff på gummimatter har jeg ikke funnet enda. Mange blir nemlig litt glatte, og det liker jeg dårlig. :)

Etter å ha prøvd mye forskjellig clay, anbefaler jeg nå bare å kjøpe den billigste. De gjør alle nytten, spesielt når man skal polere etterpå likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...