Gå til innhold

Hjulbuer, behandling og høytrykkspyling (Nilfisk)


efurd

Recommended Posts

Hva bruker dere i hjulbuene? Har sett noen bruker Polytrol eller BareBones, men er det kun for syns skyld eller gjør det at dritten slipper lettere ?

Litt usikker på hva som er i mine hjulbuer, men det kan se ut som det er lagt flere tykke lag med Techtyl over en slags plast (eller kanskje det bare er metall under, er hardt og høres hult ut når jeg banker på det). Er det noe jeg kan legge på her for at det skal være lettere å holde rent? Kjører på en del dårlige veier og det blir veldig fort skittent....

Er også på jakt etter en løsning for Nilfisk som gjør at jeg kan komme til helt oppe i kanten av hjulbuen, det samler seg utrolig mye dritt der og jeg kommer ikke til med den originale forlengeren/dysen....

2013-09-08%2020.00.18.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilfisk har en sånn "undervognsdyse" som er grei til hjulbuer og lignende.

6411135_ccundervognsdyse.jpg

Ja den har jeg sett, men hvem selger den?

Ser den følger med enkelte av Nilfisk spylerene, men den fulgte ikke med min og jeg finner ingen som selger den bortsett fra i Danmark og Felleskjøpet, men det finnes ingen Felleskjøp butikker her i nærheten (ut i fra nettsiden til Felleskjøpet)

Endret av efurd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Den har jeg og. Veldig kjekk å ha. Kjøpte min på Monter. De måtte bestille den inn for meg. Men var ikke noe problem. Bilxtra kunne også bestille inn. Men Monter hadde bedre åpningstider her i Sarpsborg. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg og. Veldig kjekk å ha. Kjøpte min på Monter. De måtte bestille den inn for meg. Men var ikke noe problem. Bilxtra kunne også bestille inn. Men Monter hadde bedre åpningstider her i Sarpsborg. he he

Supert, Montér er nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke du på Sola? Det er Fk butikk i Sandnes. De har pleid og hatt den dysen lagerført eventuelt hele vinkellansen.Jula pleier også å ha den inne.

Hmmm... sjekket på nettsiden deres og fant ingen butikker i Rogaland. ... da blir det handling i morgen! Takk for alle tips :) Endret av efurd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilt-Hamber Dynax UC Underbody Wax eller Bilt-Hamber Dynax UB Underbody Wax har eg kjempe god erfaring med, som et alternativ til enkel beskyttelse i både hjulbue og på undestell. Les litt på Bilnerden.no for meir info!

Men dette er jo mer som tectyl? Jeg har allerede tectyl, ønsker bare noe som gjør at dritten ikke setter seg så fast og gjør det enkelt å renholde.

Kan polytrol smøres på tecktyl? Barebones fungerer sikkert, men ser for meg at det forsvinner fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...