Gå til innhold
halldor84

El.verktøy kombisett - noen gode tips?

Recommended Posts

halldor84    2
halldor84

Er på utkikk etter et kombisett til hjemmebruk.

Det bør inneholde stikksag, sirkelsag og vinkelsliper.

Bajonettsag hadde og vært kjekt og ikkje minst radio.

Har funnet dette http://prohandel.no/produkt/drillsett-og-kombipakker/dewalt-dck691l3-18v-xr-li-ion-6-delers-sett men har hørt at det er mulig og gjøre gode kjøp fra statene. Finner ikkje så masse når eg søker så håper noen her inne har noen gode tips og linker til store og relativt rimlige sett ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GENEXXA    27
GENEXXA

Anbefaler og ikke spare på pengene når det kommer til el verktøy.

Se på merker som Makita og Blå Bosch. Festool også, men tror ikke de selger slike pakker du er ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
halldor84    2
halldor84

Merke er ikkje veldig nøye, har en del grønn Bosch fra før og det fungerer helt fint til hjemmebruk.

Dette settet er ment til "husbruk". Er håndtverker av yrke så skal eg til med større og tyngre jobber låner eg verktøy fra jobben:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bateman    41
Bateman

Mener både panasonic,bosch og Festool skal ha slike sett. (Sikkert flere også, dewalt etc)

Som nevnt over så er det lurt å legge litt penger i det, tror du vil spare på det på lang sikt, samt slippe noe frustrasjon over dårlig el- verktøy.

Har brukt de meste som er på markedet av proff verktøy, mye er bra, men vil si for meg så er det Panasonic og Festool som jeg har vært mest fornøyd med over årene. Lette, god batterikapasitet og tåler mye pryl.

Ikke overraskende er disse i den øvre enden av pris-skalaen, men ville heller klart meg uten en stund til og spart opp mere, enn å kjøpt "Brio" verktøy.

Men det kommer veldig an på hvilken hjemmebruk det er snakk om, er det bare noe småtteri en gang i året så går det greit med nesten hva som helst. Men er det masse oppussing så er jeg ikke i tvil hva jeg ville gått for.

Endret av Bateman

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
halldor84    2
halldor84

Det er ikkje ment som oppussingsverktøy, meir bare det og ha det tilgjengelig når småoppgaver skal løses i hjemmet.

Er jo alltid litt småtteri og altid bale og måtte reise på jobb eller svigerfar og hente verktøy for 5 minuttters arbeid.

Er meget godt kjent med forskjellen på proffverktøy og type grønn Bosch men det holder som sagt til små forefallende oppgaver:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TomE    27
TomE

Kjøpte dette settet herfra for et par år siden og kan ikke få fullskrytt det.

God batterikapatitet og kvalitetsfølelse!!

Gikk utrolig kjapt å få varen også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

Bauhaus selger mye bosch som går om hverandre med tanke på batteri osv.

De skaffer sikkert er slikt sett.

Ellers har jula som nevnt verktøy som bruker samme batterier. Husker ikke helt navnet, men er vel noe ryobi eller noe slikt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
halldor84    2
halldor84

Ryobi var ett godt tips, virker til å være grei kvalitet på deres verktøy. Og da slepper eg å få med drill og lommelykt som eg ikkje trenger:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

ville sjekket ut om Milhawkee har noen slike sett, noe som er rimelig sikker på..

det koster litt med det er det eneste verktøyet som ikke har gitt opp over noen år på jobben.. blå borch er ikke i nærheten engang kvalitetsmessig på drillene ihvertfall i mine øyne..

men blir rimelig brukt i industri kontra hjemmebruk da :)

men om valget sto mellom borch og milhawkee hadde jeg helt klart valgt det siste.

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cesandberg    78
cesandberg

http://www.prishammeren.dk/shop/kombisaet-2-7-dele-84c1.html

Har handla div herfra, gode priser, rask levering.

Sånn håndtverkermessig så er DeWalt, Festool og Bosch typiske snekkerverktøy, panasonic, hitachi er elektrikerverktøy, Milwaukee og hilti er rørleggerverktøy, men mye av dette er regulert av grossistene til de forskjellige håndtverkerne.

Jeg holder en knapp på panasonic, men så er jeg jo elektrodude.... :-)

Endret av cesandberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DagMagnus    0
DagMagnus

http://www.toolstop.co.uk

har kombisett fra de fleste kvalitetsmerkene til bra priser. Her kan man også velge mellom 110v og 240v.

Har bare skryt å komme med om ToolStop. Har handlet der mange ganger og er kjempefornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
halldor84    2
halldor84

http://www.prishammeren.dk/shop/kombisaet-2-7-dele-84c1.html

Har handla div herfra, gode priser, rask levering.

Sånn håndtverkermessig så er DeWalt, Festool og Bosch typiske snekkerverktøy, panasonic, hitachi er elektrikerverktøy, Milwaukee og hilti er rørleggerverktøy, men mye av  dette er regulert av grossistene til de forskjellige håndtverkerne.

Jeg holder en knapp på panasonic, men så er jeg jo elektrodude.... :-)

Fin side, meget gode priser:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
krekar    3
krekar

prishemmere.dk og toolstop.co.uk har jeg handlet med. makita har kombisett med alt. dewalt har også. alle de store har for og si det enkelt. festool og Panasonic er vel litt overpriset. har ikke de lengre p.g.a pris og bruk. de går like fort i stykker om de rammler ned. makita er blitt billigt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Braathen142    5
Braathen142

Ellers har jula som nevnt verktøy som bruker samme batterier. Husker ikke helt navnet, men er vel noe ryobi eller noe slikt :P

Bauhaus har også dette, Det ser ut som ett jalla merke men er ett veldig kjent og bra merke nedover i europa etter det jeg har skjønnt. Eventuelt vis trådstarter vil ha ett billig og helt greit sett så har Clash Ohlson sett som man bruker samme batteri til mange ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig