Gå til innhold

Trenger tips til tepperens


n4ch0s1

Recommended Posts

Heisann, jeg holder på å skal rense teppene i golfen min, og er på jakt etter litt tips og triks :)
Prøvde meg såvidt på teppet i bagasjerommet litt tidligere i dag, sprøyta på godt med varmt vann blandet med litt zalo, og brukte så en taski tepperenser. Jeg gjentok samme prosedyre en gang til.

Det som plager meg litt er at der er noen flekker her og der som ikke vil forsvinne! Så jeg lurer litt på hvordan jeg skal "angripe" de irriterende flekkene, noen som har ett bra tips på lur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skaffet meg en god APC i konsentratform. Zalo kan være helt grei for alt jeg vet, men en APC som kan blandes nøyaktig til ønsket styrke og som ikke skummer er uvurderlig.

Og så tekstilbørste da. Det er et must for å få trykt såpen godt ned i stoffet der flekken sitter. Mange av børstene som markedsføres som tekstilbørster i detailersjappene synes jeg er i overkant brutale, så noen ubrukte skobørster, neglebørster, tannbørster (?) og dobørster kan være greit å ha i arsenalet også :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Zalo er forbeholt å bruke på oppvask etter middager og ikke til bil.

Siden du har en Taski så bør du få tak i et rensemiddel som jeg mener heter Tapi TR103 fra Lilleborg og som er til maskinen. Dette får du kjøpt på Stapels. Dette fjerner normale vanlige skitt flekker. På ekstra vanskelige flekker får du i samme serien rensemiddel på boks til olje fett og lignende, Tapi spotex1. Ha på og gni med klut for deretter å rense med maskin og rensemiddelet til den. Det er det samme middelet som brukes på stoler og senger innendørs. Lukter meget godt. :)

Endret av Intex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ta en titt her. :)

SurfexHD, børste, vann og våtsuger/rensemaskin er det du trenger.


Hallo.

Zalo er forbeholt å bruke på oppvask etter middager og ikke til bil.

Siden du har en Taski så bør du få tak i et rensemiddel som jeg mener heter Tapi TR103 fra Lilleborg og som er til maskinen. Dette får du kjøpt på Stapels. Dette fjerner normale vanlige skitt flekker. På ekstra vanskelige flekker får du i samme serien rensemiddel på boks til olje fett og lignende, Tapi spotex1. Ha på og gni med klut for deretter å rense med maskin og rensemiddelet til den. Det er det samme middelet som brukes på stoler og senger innendørs. Lukter meget godt. :)

Har du noe å vise til som f.eks bilder eller film av produktene og utstyret i bruk?

Hvis du jobber for noen som selger det du anbefaler her, så si gjerne ifra om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville skaffet meg en god APC i konsentratform. Zalo kan være helt grei for alt jeg vet, men en APC som kan blandes nøyaktig til ønsket styrke og som ikke skummer er uvurderlig.

Og så tekstilbørste da. Det er et must for å få trykt såpen godt ned i stoffet der flekken sitter. Mange av børstene som markedsføres som tekstilbørster i detailersjappene synes jeg er i overkant brutale, så noen ubrukte skobørster, neglebørster, tannbørster (?) og dobørster kan være greit å ha i arsenalet også :thumbup:

Prøvde litt med en tannkost nå, og det ble bedre hvertfall, men må nok ta i bruk noe annet enn zalo ja.

Hallo.

Zalo er forbeholt å bruke på oppvask etter middager og ikke til bil.

Siden du har en Taski så bør du få tak i et rensemiddel som jeg mener heter Tapi TR103 fra Lilleborg og som er til maskinen. Dette får du kjøpt på Stapels. Dette fjerner normale vanlige skitt flekker. På ekstra vanskelige flekker får du i samme serien rensemiddel på boks til olje fett og lignende, Tapi spotex1. Ha på og gni med klut for deretter å rense med maskin og rensemiddelet til den. Det er det samme middelet som brukes på stoler og senger innendørs. Lukter meget godt. :)

Det er jeg fullt klar over, men nå har det seg slik da, at jeg kjedet meg litt og teppet var begynt å lukte fælt. Så da var det bare å prøve seg litt fram ;)

Det er ett lite stykke til nærmeste staples her, så jeg velger heller å handle online.. Kunne tenkt meg å prøve surfex HD eller green clean, så blir nok til at jeg bestiller det om en ukes tid og prøver igjen :)

Ta en titt her. :)

SurfexHD, børste, vann og våtsuger/rensemaskin er det du trenger.

Har du noe å vise til som f.eks bilder eller film av produktene og utstyret i bruk?

Hvis du jobber for noen som selger det du anbefaler her, så si gjerne ifra om det. :)

Artig når resultatet blir så bra! Jeg har 4 biler som trenger skikkelig rens innvendig, så jeg får nok dreisen på dette etterhvert jeg også :D

Takker alle for kjappe og lærerike svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her. :)

SurfexHD, børste, vann og våtsuger/rensemaskin er det du trenger.

Har du noe å vise til som f.eks bilder eller film av produktene og utstyret i bruk?

Hvis du jobber for noen som selger det du anbefaler her, så si gjerne ifra om det. :)

Kona jobber i Lilleborg som renholdplanlegger og jeg har et bilpleie firma så det er gjennom henne jeg har blitt kjent med dette utstyret. Kan anbefale det og det fungerer meget bra, men kan ikke si om det fungerer revolusjonerende i forhold til andre produkter :)

Har dessverre ikke bilder eller film tilgjengelig, men Staples er grossist for Lilleborg og har de fleste produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...