Gå til innhold

Olegiss's Golf IV


olegiss

Recommended Posts

Hei!

Litt history: Kjøpte meg en Volkswagen Golf IV, 2000 modell som hadde rulla 166 000km når jeg kjøpte den.

Fikk den ganske så billig, grunnet at forrige eier ikke fann ut hva som feilet den helt. Var sagt at katalysator var tett og at den stoppet og gikk som en bøtte drit.

Tok en diagnose og fikk fram at lamdbasonde var ødelagt, hallgiveren (veiv/veivakselsensor) var gåen.

En dag var det plutselig bom stopp, og det begynte å pyse i hele motoren. Tydelig katalysatoren var tett.

Bytta da manifold med ny katalysator, lamdbasonde og hallgiver, olje, oljefilter, bensinpumpe, relè til bensinpumpe. Olja som allerede var i så ut som asfalt når den kom ut, sikkert ikke vært bytta sånn som det stod i serviceheftet.

Når jeg kjøpte den:

7E74AD22-E7F7-4C88-BA8A-52ED81FB01DD-552

Var mye støv som skjulte alle steinsprut skader, vaskestriper og riper generelt.

Dro hjem, vaska den grundig og støvsugde og rensa setene, i dørken og dørene. Tror forrige eier hadde en hund løs i bilen som byttet pels eller noe. Så ikke ut på innsiden.

Dro ut på Bassbrothers som er i området og kjøpte meg anlegg, med helt skjulte kabler gjennom hele bilen og bake i bagasjerommet. Hater kabelrot i biler og rot generelt. Fikk en pakke med H1 og H7 Xenon- look pærer og LED skiltlys. Elsker hvite lys på biler.

Kan sitte å snakke i flere timer eller flere sider om hva jeg vil og hva jeg har gjort. Så legger ut noen bilder til, så kommer resten som inlegg :)

Led skiltlys:

B9476061-AD0C-4AE1-9BB7-F6BA939F32F4-393

Sota siderutene bak, null bobler, ble jævlig bra:

43DF333E-DAD9-4607-A184-94003EB82FF1-932

Broren min sin golf (blå) og min, samme felger men jeg har 18" :)

01DC1466-2776-453D-977A-BA46089CAE63-393

Kommer flere bilder seinere idag, har hovedsaklig lagt ut bilder som er fra lengre bak i tid.

Har skiftet til Golf Highline ratt i forhold til Comfortline rattet som er dritstygt. Oppdatert fra vanlig spiller til skjermspiller fra Kenwood, og polert og waxet med AutoGlym Super Resin og AutoGlym HD Wax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Golf selv og er veldig fornøyd! Utrolig gode biler! Ser veldig fin ut din :)

Ja, var vell din jeg kommenterte på i en post! :) Husk at dette er gamle bilder! Tror de ble tatt i mai, så har skjedd en del! Perfekt ungdomsbil! Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var vell din jeg kommenterte på i en post! :) Husk at dette er gamle bilder! Tror de ble tatt i mai, så har skjedd en del! Perfekt ungdomsbil! Takk for det :)

Da venter jeg på oppdaterte bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...