Gå til innhold

2000mod Golf IV stopper av og til.


olegiss

Recommended Posts

Hei!

Har en Golf IV som jeg kjøpte i Januar billig, mtp at det var litt småfeil som måtte rettes opp i.

Jeg fikk beskjed om at firmaet ikke visste hva som var feilen med bilen, men den stoppa av og til og gikk som en bøtte drit.

Bilen fikk plutselig bom-stopp og hørtest ut som om noe var alvorlig galt, men til slutt fann vi ut at det var katalysatoren som var tett som faaen. Bytta hele manifoldet med ny katalysator, og siden jeg fikk opp lambdasonde og hallgiveren (veivsensor) på forrige diagnosetest så ble det byttet i samme slengen. Drar mye bedre og går som en drøm i forhold, men av og til har den de småstoppa, som hørest heelt ubetydelige ut når du starter den rett etterpå. Nesten som om den aldri stoppa.

Kan være på 30-50minutters mellomrom etter den starter igjen, men jeg finner ikke ut hva som er galt. Noen som har hatt det samme, og har noen tips? Gikk 2-3 uker etter jeg bytta delene at den begynte å stoppe igjen.

Mvh Olgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat denne modellen med samme motor selv, og fant etterhvert ut at dette ikke er den lureste motoren å ha i en golf 4. Ikke få som har hat problemer med dette.

Jeg hadde problemer med grunninstilling av gassspjellet. Er ditt elektronisk eller går det wire fra gasspedal til spjell? Er turtallet alltid jevnt og stabilt på tomgang, rundt 800 rpm? Anbefaler å ta en ny diagnose for å se hva du får opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat denne modellen med samme motor selv, og fant etterhvert ut at dette ikke er den lureste motoren å ha i en golf 4. Ikke få som har hat problemer med dette.

Jeg hadde problemer med grunninstilling av gassspjellet. Er ditt elektronisk eller går det wire fra gasspedal til spjell? Er turtallet alltid jevnt og stabilt på tomgang, rundt 800 rpm? Anbefaler å ta en ny diagnose for å se hva du får opp nå.

Har vaier :) Holder seg stabilt og er ikke noe problem før den plutselig stopper, er ikke noe galt før den bare plutselig begynner å trille på gira og batteri"koden" kommer opp i dashbord. Starter på nytt og da virker det som om ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...