olegiss 0 Skrevet 5 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2013 Hei! Har en Golf IV som jeg kjøpte i Januar billig, mtp at det var litt småfeil som måtte rettes opp i. Jeg fikk beskjed om at firmaet ikke visste hva som var feilen med bilen, men den stoppa av og til og gikk som en bøtte drit. Bilen fikk plutselig bom-stopp og hørtest ut som om noe var alvorlig galt, men til slutt fann vi ut at det var katalysatoren som var tett som faaen. Bytta hele manifoldet med ny katalysator, og siden jeg fikk opp lambdasonde og hallgiveren (veivsensor) på forrige diagnosetest så ble det byttet i samme slengen. Drar mye bedre og går som en drøm i forhold, men av og til har den de småstoppa, som hørest heelt ubetydelige ut når du starter den rett etterpå. Nesten som om den aldri stoppa. Kan være på 30-50minutters mellomrom etter den starter igjen, men jeg finner ikke ut hva som er galt. Noen som har hatt det samme, og har noen tips? Gikk 2-3 uker etter jeg bytta delene at den begynte å stoppe igjen. Mvh Olgeir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 6 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2013 Litt enklere hvis du sier om det er bensin, diesel, automat, manuell osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olegiss 0 Skrevet 6 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2013 Ja, så klart. Beklager! Er en 1.6 SR, bensin, manuell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein 17 Skrevet 6 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2013 Har hat denne modellen med samme motor selv, og fant etterhvert ut at dette ikke er den lureste motoren å ha i en golf 4. Ikke få som har hat problemer med dette. Jeg hadde problemer med grunninstilling av gassspjellet. Er ditt elektronisk eller går det wire fra gasspedal til spjell? Er turtallet alltid jevnt og stabilt på tomgang, rundt 800 rpm? Anbefaler å ta en ny diagnose for å se hva du får opp nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olegiss 0 Skrevet 6 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 September, 2013 Har hat denne modellen med samme motor selv, og fant etterhvert ut at dette ikke er den lureste motoren å ha i en golf 4. Ikke få som har hat problemer med dette. Jeg hadde problemer med grunninstilling av gassspjellet. Er ditt elektronisk eller går det wire fra gasspedal til spjell? Er turtallet alltid jevnt og stabilt på tomgang, rundt 800 rpm? Anbefaler å ta en ny diagnose for å se hva du får opp nå. Har vaier Holder seg stabilt og er ikke noe problem før den plutselig stopper, er ikke noe galt før den bare plutselig begynner å trille på gira og batteri"koden" kommer opp i dashbord. Starter på nytt og da virker det som om ingenting har skjedd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JER 0 Skrevet 18 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 18 September, 2017 Fant du ut hva som gjorde at den stoppet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Punisher 100 Skrevet 16 Oktober, 2017 Rapporter Share Skrevet 16 Oktober, 2017 Sjekk hvertfall jordingskabel fra batteri til chassi. Gjenganger at den ryker og bilen blir tullete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.