Entropy

"Hele pakka" på en boble fra 1966 i Oslo/akershus.

Hei!

Først og fremst, fytti katta så flinke dere er her!

Jeg har aldri polert en bil, og vil gjerne prøve meg etterhvert, men som med alle nye ting er det ekstra morro å se de som kan dette gjøre det først.

Jeg har en 1966 Herbie boble. Lakken er..sliten. det ser ut som litt flekklakkering her og der,og også noen steder der det ser ut til å bare være grunning. :/ Noen rustflekker er det også.

Mitt fokus med bilen hittil har vært det tekniske. Få den eu-godkjent, få den til å bli en pålitelig bil osv.

Det frister veldig med en hellakkering, men det er jeg ikke i nærheten av å ha råd til nå. Lurer derfor på å gjøre "the next best thing" og få noen av talentene her inne til å gi den litt omsorg.

Det er dekaler på den, 53 og striper.. Disse er slitt, og jeg har nye liggende. Om noen av dere som kontakter meg vil så er det kjempekult at man tar av de dekalene som er, og setter på nye etterpå. Dette er ikke avgjørende da jeg har en kamerat som driver med foliering, men dekalene må nok av uansett, men jeg kan jo også gjøre dette:)

Jeg vet ikke hva slikt som dette koster, men send gjerne en PM med hva du skal ha for en slik jobb, så finner vi sikkert ut av det.

Bilen:

På forhånd tusen takk!

post-7055-0-54052500-1378398006_thumb.jp

post-7055-0-32859900-1378492498_thumb.jp

post-7055-0-27796700-1378492511_thumb.jp

post-7055-0-40145300-1378492523_thumb.jp

post-7055-0-02928800-1378492535_thumb.jp

Endret av Entropy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut noen bilder, gjerne også av skadene, så blir det litt lettere å gi deg et overslag. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk DavidRS. Et godt tips:)

Dette er eneste bildet jeg hadde tilgjengelig her jeg er nå, men skal få tatt noen i morgen:) Oppdaterer da, hvis det er i orden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder. Ønsker også å legge til at jeg ikke forventer mirakler, men om man får til å få lakken som er til å se jevnere ut, samt bremse det videre forfallet så er jeg kjempefornøyd:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul bil. Hmm. Hva er det som har skjedd på det nederste bildet?

Endret av DavidRS
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff sak dette her gitt, tror jeg faktisk ville testet med å polere opp selve lakken og latt dekalene være slitt jeg, bare for å se hvordan det ble, litt rustik :)

Ellers håper jeg noen tar på seg denne her, typisk 50/50 bil dette mht bilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DavidRS: Det ble byttet frontrute for noen år siden, og da fant de som byttet glasset rust inni der, og ville være snille og lakke før de satt inn nytt glass. Desverre rant det, og desverre mistenker jeg at de har brukt benga... Tror det er noen andre flekker på bilen med bengalak også:(

Truhaa: Jeg har latt dekalene være på siden jeg kjøpte bilen, og liker også patinaen. Men det mangler stripe på banseret bak, og fonten på "53" er feil, så når bilen først skal få en shine er det vel best å la hele lakken få en behandling og heller sette på nye merker som "står i stil" også kan det få ny patina sammen.

Har to sett med dekaler så kan fint bruke ett sett nå, og evt ett sett senere ved en hellakkering som vel må på plass engang.

Planen er å beholde bilen "hele livet" så patina kommer nok:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått hjelp:) Takk for et fantastisk forum med hyggelige mennesker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng ut et bilde av resultatet! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive