Gå til innhold

Må man ha børste for å rense skinnseter?


GlennN

Recommended Posts

Børste bør du ha for og få renset skikkelig. Jeg bruker boston sko børste, men du får og dedikerte skinn børster hos de fleste av samarbeidspartnerene her på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Som ronnyn sier, du bør ha børste for å få bort mest mulig skitt. med kun håndkle kommer du til å dra kun de øverste lagene med skitt rundt, og du må bruke MYE mer produkt. Til skinn anbefaler jeg swissvax sin skinnbørste, den er utrolig god å jobbe med.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnerden har vel kunder som er fornøyde med Lexol sine produkter...

Jeg synes Autoglym sin er helt ok på alt annet enn ratt. Rattet mitt blir vekselvis veldig klissete og veldig glatt av AG lotionen. Ganske rart at den ikke er bare blir av delene. Kanskje hendene mine det er noe galt med :)

Jeg kommer nok til å kjøpe swissvax sitt sett selv om så bare i håp om å få skikk på rattet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både Autoglym sin rens + lotion, og chemical guys sin rens + conditioner.

Men har gått over til swissvax sin, har ikkje fått ønsket resultat med overnevnte.

Hadde eg gått for swissvax med en gang hadde eg spart penger + tid.

Men har hørt gode ord om Scholl sine skinnprodukter.

Endret av IvarB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nye skinnseter ble utrolig irriterende og "høylytte" av CG sin rens/lotion. Kunne ikke røre meg i setet den første uken, uten at det hørtes ut som alt skulle revne. Skal det være slik? Kommer kanskje an på skinnet? Typisk "japseskinn"?

Ikke meningen å kapre tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal det ikke være nei. Lest litt negativt ang. CG sine skinnprodukter rundt om. Hva med å prøve Swissvax sitt sett?

Får vel nesten gå til det skrittet ja. Hva med skinnrens/lotion fra møbelforhandlere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med swissvax sitt sett er jo at du får alt du trenger ett sted. Slipper å lete etter passende børste og klut, slipper lure på om de er for stiv eller myk. Og en liten bag å oppbevare alt i :)

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med swissvax sitt sett er jo at du får alt du trenger ett sted. Slipper å lete etter passende børste og klut, slipper lure på om de er for stiv eller myk. Og en liten bag å oppbevare alt i :)

Selvsagt - skulle bare mangle også, til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg testet faktisk dette her om dagen. Først spray-på-og-tørk-metoden også spray-på-børst-og-tørk-metoden etterpå og det er ingen tvil om at sistnevnte med børste den beste metoden.

Selv bruker jeg SV børsten og trives med den. Den koster litt, men er av god kvalitet så den varer lenge.

Eller så er også Über sin børste fin. Den er riktignok ikke noe billigere. Skal du ha noe billigere, så kan du lete etter en helt vanlig skobørste. Det er stort sett samme greiene og de koster litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ (som Belle også nevnte) er Leather Master. Har testet både det og SV sitt, og begge gjør jobben godt.

Husker ikke prisen i farten, men tror den er litt billigere enn SV sin.

Og du må nesten ha børste for å få det rent, ja. Eller en steamer (så en bra video det var linktet til her på forumet for litt siden. En som renstet baksetet på en Accord). Men om valget er børste eller steamer, så er vel prisen hyggeligere på børsten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Et alternativ (som Belle også nevnte) er Leather Master. Har testet både det og SV sitt, og begge gjør jobben godt.

Husker ikke prisen i farten, men tror den er litt billigere enn SV sin.

Og du må nesten ha børste for å få det rent, ja. Eller en steamer (så en bra video det var linktet til her på forumet for litt siden. En som renstet baksetet på en Accord). Men om valget er børste eller steamer, så er vel prisen hyggeligere på børsten. ;)

Jula selger en liten håndsteamer til 199,-. Dragen bruker den til å steame fliser og fuger i dusjen med med stort hell, så den burde funke til steaming av interiør i biler også.

Jeg har hvertfall tenkt å ta den med meg når jeg skal rengjøre skinninteriør og se om den trekker ut mer drit enn skinnrens+børste gjør :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula selger en liten håndsteamer til 199,-. Dragen bruker den til å steame fliser og fuger i dusjen med med stort hell, så den burde funke til steaming av interiør i biler også.

Jeg har hvertfall tenkt å ta den med meg når jeg skal rengjøre skinninteriør og se om den trekker ut mer drit enn skinnrens+børste gjør :)

Steam er absolutt kurant, men en må nesten bruke børste om en virkelig skal få dradd ut skitt.

Det hender jeg supplerer med steam, eller bruker bare steam dersom utgangspunktet er bra, men bruker alltid børste og rens når det er påkrevd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...