Gå til innhold
Elly

Vedlikehold av Cross-sykkel! Noen spm...

Recommended Posts

Elly    69
Elly

Har begynt smått å kjøre cross igjen.
Og vedlikeholder sykkelen med mine bilpleie produkter. Litt prickbort, sufex hd osv tar jo ALT som skulle komme på sykkelen etter en dag kjøring :)

MEN, luftfilteret skal renses og settes inn med olje etter hvær kjøring. Og de annbefaler selvsagt et eget skyllemiddel og egen olje...
Kan jeg bruke Surfex HD til rengjøring av filteret, og kan jeg olje inn filteret med K&N-filterolje til bil ?!

Her er en olje de selger:
http://www.24mx.no/luftfilterolje-kn

Her et et produkt de selger for rengjøring:
http://www.24mx.no/luftfilter-rengjoring-castrol-15-liter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondeg    5
Trondeg

Bruk surfex og skyll godt etterpå, regner med det er skumfilter? Jeg brukte sparco luftfilterolje på min huqvarna. All olje for skumfilter vil gå bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

Tipper prickbort er bedre til vask. KN filtere er jo av et annet materiale, regner med at dine filtere er av mere skum aktig materiale. Den filter oljen som er til de er seigere og tykkere. Du bør skaffe deg flere filtere så du kan ha klare og bytte på med, samt vaske/olje flere av gangen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elly    69
Elly

Ja, er skumfilter med en "ramme" inni som må takes ut ved vask ... Får rengjøre det og sette det godt inn med K&N oljen, skal uansett kjøpe nytt filter! Ser de har fin pris på 3.pakk filter, er ganske greit å ha noen liggende ferdig oljet da jeg bør bytte midt i kjøringen hvis det blir mange timer kjøring samme dag.
Takk for raske svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig