J9 Detailing 38 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 (endret) Min første SS. Har hatt en hel del kundebiler de siste årene, men denne fortjener en post her på DCN. Jeg må jo gi noe igjen for alle poster jeg har lært av de seneste årene. Dette var en "ferdig klargjort" bil som kom fra Tesla hvor eieren ønsket en beskyttelse av lakken for å holde den best mulig. Bilen hadde blitt tatt av lastebilen til Tesla og kjørt noen mil i diverse vestlandsvær før den kom til meg. Det første jeg merket meg var at lakken var veldig klissete, nesten klebrig i overflaten. Dette er vel relativt normalt på nye biler, men denne var spesiell. Dette hadde jo også den følgen at støv hadde satt seg veldig godt. Vil påstå at dersom man hadde kjørt "old-fashion" vask med engangssvamp på denne ville man fått en stor mengde skjemmende vaskeriper ved første vask. Bilen hadde faktisk veldig mange striper på panseret og noen riper rundtomkring også. Hele panseret hadde helt klart blitt sprayet med en QD sprayvoks og buffet med en litt for kraftig klut. Det var langsgående striper over hele panseret. Disse var veldig svake så det var kun mulig å se dem i riktig lys, og tilnærmet umulig å få et godt bilde med kameraet. I tillegg var det noen striper langs førersiden hvor det sikkert har hengt noen på forskjermen samt skodd ræva etter siden på bilen i en trang container eller andre plasser. Bilen ble maskert og kjørt over med Flex DA. Scholl finishing pad og Menzerna SF4000 funket perfekt til oppgaven. Overflaten fikk med det en helt annen karakter og ble langt glattere. Lakken er i seg selv veldig myk og den krever litt kløkt for å "lystre". To lette pass for deretter å kjøre opp hastigheten på siste for å få opp siste finish og glød i lakken. Fungerte veldig bra med ovennevnte kombo. SW Shield ble benyttet som LSP og alle ruter (og tak) fikk Rain-X. Interessant å se forskjellen på ubehandlet og behandlet glass når bilen faktisk er helt ny. Det suger til seg skitt når det ikke er behandlet.. En amerikansk "kollega" kunne fortelle at man bør være litt forsiktig med å spyle direkte på håndtakene med høyttrykk - det er nok en god anbefaling. Det ser relativt åpent ut innenfor håndtakene og det forsvinner en del vann inn der. Bilen var kun en utvendig jobb ettersom bilen var kliss ny og eier hadde kjøpt seg et SW kit som han ville kose seg med innvendig - skinnpleie osv.Remedier som ble benyttet: - Prickbort - Surfex HD - 1:10 - Bilberry - Iron-X - 3M clay - CG QD som lube - CG Maxi Suds II - FLEX DA maskin - med Scholl finishing pad - Menzerna SF4000 - Swissvax Shield - Swissvax Autobahn - Swissvax Pneu - Rain-X - Meguiars Class Cleaner - CG New look trim gel Tidsforbruk på denne var ca 7-8 timer. http://www.facebook.com/j9detailing Bilen ved ankomst. Fikk til og med kjøre bilen fra sentrum av Stavanger og hjem til Madla. Jeg venter på en slik selv - derfor var det en herlig opplevelse. Litt orange peel på nedre paneler. - PB, Surfex 1:10 og Bilberry fikk leke seg under litt BH Autofoam Ble jo litt skitt som rant av da. Bilen var 3 dager gammel. BH Autofoam får henge på litt - Favorittsåpen (sist rest faktisk) - Skummer såpen De neste bildene viser panser etter at bilen er vasket ned. Vannet satt nesten fast på panseret. Har sjelden sett at det ligger så flatt. Tok 20-30 sekunder før det sakte men sikkert rant av. Andre har rapportert om en del "funn" med Iron-X. Model S er tross alt produser i California og kjører sikkert både tog, båt og bil før de kommer til eieren sin. Iron-X fant imidlertid ingenting, og noen drag med Clay fant heller ingenting å samle på. Ferdig vasket klar til inspeksjon. Målte lakken på denne rund baut og snittverdien lå på 193um. Uansett skulle ikke denne korrigeres noe voldsomt så jeg tok meg ikke hele bryet med å skrive ned alle verdiene denne gang. Travelt med utlevering hos Tesla om dagen. Noen skraper på venstre forskjerm. Typisk sånn "hvorfor ikke sette seg litt på skjermen her.." Grafsemerker rundt håndtaket Antydninger til orange peel en del steder på nedre paneler. Man kunne kjenne disse med hånden også. Verken eieren eller jeg ønsket å kjøre hardt på dette. Dårlig forsøk på 50/50 - man kjente forskjellen - men kunne ikke se den. Bortsett fra der det var noen riper da. Flex DA og SF4000 ble vinnerkomboen. Testet også S40, men til disse jobbene liker jeg Menzerna sine veldig godt. SW Shield som LSP. Dekksidene fikk Pneu og felgene ble forseglet med SW Autobahn (glemte å ta bilde seff). Takk for titten. Ingen bruk av bilder uten mitt samtykke takk. ;-) Tips til andre som skal ta oppdrag: - Mulig man bør ha klar en liten boks med SW Opaque for å vokse nederste sidene på bilen (det heter vel ikke kanaler lenger på denne type bil). Dette er et område som kommer til å få mye skitt på seg og nok samtidig litt utfordrende å holde rent. - Lakken er veldig myk - Gtechniq MF1 ble nesten litt for "skarp" for buffing faktisk. - Slå av klimaanlegg. I det man åpner dørene "starter" bilen - og det tapper strøm fra batteriet. - Baklyktene kan være ømfintlig for spyling da det ser ut som de kan suge litt vann opp i selve lykta - ta det litt piano med spyling på baklyktene Endret 3 September, 2013 av J9 Detailing 36 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willy Wonka 123 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Flott bil. Blir flere og flere å se på veien. Heldigvis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Artig med en S&S av denne. Fin jobb du har gjort også. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frskby 67 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Den trengte tydeligvis en liten "shine". Kan ikke vente til jeg får min egen. Selvsagt forsinkelse, siste nå er i midten av november. Gleder meg som en unge til å få den. Skal nok be Tesla om ikke gjør noe med den - gjør det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J9 Detailing 38 Skrevet 3 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Jeg skal også be om at min får komme urørt ut av butikken når det kommer til lakk. Hastverksdetailing er sjeldent noe å trakte etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Kjekk lakk-informasjon å lese her. Nesten litt underlig å si at denne bilen som er ny, nå har blitt enda yngre.... Godt jobba, godt resultat Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Jeg savner bilder av skjermen innvendig! Jeg har skikkelig lyst på en slik bil... Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild 141 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Stilig bil, cred servert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALFRED 194 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Flott resultat på ein stilig bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 3 September, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Jaggu på tide at det kom en elbil som ser ut som en bil, går som en bil og faktisk har noenlunde samme rekkevidden som en bil. Jeg legger merke til at det er en del her i Bergensområdet som har fått bilene sine også. Forrige uke så jeg tre biler. I går så jeg to og i dag så jeg tre. Flott jobb på nydelig bil. Jeg kjenner jeg har lyst på en slik, men er fremdeles skeptisk til dette ladebestyret... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Artig kjerre og flott jobb og fine bilder Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj 7 Skrevet 3 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Fin -- og allerede tiltrengt -- jobb Fikk en kort tur i en slik i sommer, og den gikk ikke akkurat nedover på vil-ha-lista! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi S8 4 829 Skrevet 4 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 4 September, 2013 Flått jobb på en tøff bil, mangen fine bilder av et blankt resultat. Cred! Siter Max Protect Certified Instructor Max Protect Certified Detailer Grindvikas Gnikkebu samlede S&S Følg oss på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 20 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2013 Får inn en for detailing i samme farge selv om et par dager, men den har helt sinnsykt mye hologrammer. Legger ut noen bilder når den kommer Flott jobb. Cred. Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vårhus 375 Skrevet 22 Oktober, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 Oktober, 2013 Har nettopp tatt en sort slik, helt ufattelig mye hologrammer og swirls. Den hadde tydelig blitt polert enten på tesla usa eller tesla norge. Inte bra! Og rett og slett ekstremt følsomt for hologrammer etterpå, uavhengig av roterende eller DA, mild mild mild kombo er løsningen ja. Kjørte med roterende. 700 rpm ca, s40 og fineste og mykeste puta jeg kunne finne.... Uansett flott jobb! Cred ifra meg Siter Vårhus Bilpleie & DetailingSwissvax Certified DetailerSwisswax Certified Instructor Carpro Proffesional DetailerGTechniq Accredited DetailerNAD - Nanolex Approved Detailer S&S av noen av mine jobber: Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70 Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalen 0 Skrevet 30 Desember, 2013 Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2013 Hei. Har du fått din nå? Fornøyd. Cred for jobben. Hadde du noe problemer med kromlister og Prick Bort, Iron X eller Surfex-en? Var inne hos en forhandler i Bergen som hadde fått krommen sin misfarget (det var en Audi), så jeg ble kraftig usikker selv. Andre ting en ny Tesla-eier kan notere seg fra en som kan faget? Fikk min rett før jul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J9 Detailing 38 Skrevet 30 Desember, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Desember, 2013 Hei mikalen Jeg har hatt min egen bil siden slutten av oktober og er strålende fornøyd. Bilen har fungert utmerket de 3000 km jeg har kjørt med den. Har ikke hatt noen problemer med kromlister med denne, min egen eller noen av de veldig mange andre jeg har hatt innom i løpet av høsten og helt frem til jul. Min egen bil har fått smake en hel del forskjellig av både prickbort, Surfex, Citrus pre wash osv. Og det er ingen problemer så langt. Ifht Tesla og detailing så er et verdt å merke seg risikoen for mikroriper ved polering. Lakken er svært følsom på putene. Flex DA med tvungen rotasjon bør ikke få for mye fart. Rupes håndterer dette greit derimot. Jeg forsker med litt forskjellige coatinger, vokser og forseglinger på min egen for tiden, men har ikke kommet frem til noe som er desidert best pt. Lykke til med bilen. Du blir nok fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.