Gå til innhold

Helt ny innen bilpleie.


Magnus Paulsen

Recommended Posts

Magnus Paulsen

Heisann. Jeg har akkurat kjøpt meg en 09 Saab 9-3 Aero XWD som jeg har store planer om å ta bedre vare på enn jeg har gjort med tidligere biler. Har kikket noen timer på forumet her nå, og synes det er litt lett og "gå seg vill" i alle produktene som dere med peiling prater om.

Skal hente bilen neste uke, og da skulle den være skikkelig polert og klargjort ifra forhandler, så jeg går ikke igang med noe skikkelig polering og innkjøp av utstyr til det før til våren. Alt for kaldt til det her oppe i nord på vinteren.

I første omgang er det skikkelig vask utvendig for og beholde glansen ifra poleringen, samt ta vare på den innvendig, ta vare på skinnet osv (delskinn)

Tenkte kanskje og bestille denne http://www.blankbil.no/products/vaskebtte-pakke også stikke innom Biltema og kjøpe http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Hageredskaper/Redskap/Trykksproyte-45578/

Er det en grei start? Hva mere mener dere jeg trenger? Skikkelig felgrens (uten syre), felgbørste, avfetting har jeg også tenkt og kjøpe.. men hva mere er grunnleggende for meg? Har overhode ingen erfaring med dette fra tidligere..

På forhånd takk, Magnus

Her er forresten bilde av bilen post-7039-0-68710700-1378203664_thumb.jp

Endret av Magnus Paulsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse lavtrykkskannene til biltema fungerer helt greit, men sløser mye med produkt. Ville ikke anbefalt å hatt Prickbort i den kanna.

Det jeg personlig anbefaler er; Prickbort, Surfex HD og Iron-x til avfetting (asfalt og tjære, genrell møkk og metallpartikler av vinterdekk f.eks). Vaskepakken er kjekk, og det dekker jo egentlig berøringsvasken greit! Finnes også mange gode felgrenser (p21s, rim7, espuma wheelcleaner osv), men surfex HD og iron-x er også et godt alternativ til felgrens.

Er selv litt nybegynner så ikke døm meg, håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Konge bil!

Ta kontakt med en av forhandlerne her inne, også spør du om de kan sette sammen en pakke til deg ut i fra ditt budsjett. :)

Anbefaler Bilnerden.no og Alien Autospa. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus Paulsen

Takker for gode tips, har nå sendt mail til noen forskjellige forhandlere og hørt om de kunne sette sammen en slags startpakke til meg.

Nå mangler bare bilen, henter den neste uke! :D

Endret av Magnus Paulsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hvor mye måtte du ut med for bilen om jeg kan spørre? :)

Kjøpte 93 1.8t ny fra forhandler i 2008, men måtte selge den da det blei litt liten plass etter at guttungen blei født i 2011 og jeg begynte å en pendlerjobb så brukte den litt mye bensin. Men vil absolutt ha 93 igjen, gjerne da Aero TTID XWD! :D

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus Paulsen

Måtte ut med nesten 300k, og min gamle 9-3 i innbytte. Men fikk forhandlet meg fram til avtagbart hengerfeste og steg1 Hirsch også, så det var ikke så ille egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...