Gå til innhold

Sakselift Techlift VS Biltema


cesandberg

Recommended Posts

cesandberg

Heisann

Skal kjøpe meg sakselift, og vurderte å kjøpe biltema sin MR30 til kr 17990,-, og hjulkitt til 1699,-.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Sakselofter-3-tonn-158400/

Men så ser jeg at Techlift har en tilsvarende til kr 14990,- og denne skal vist kunne flyttes slik den kommer uten tilleggskit:

http://www.techlift.no/s2-gallery.html

Ser at Biltema sin får skryt her på forumet, men er det noen som har erfaring med techlift, og eller begge liftene?

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sjekket opp Nordic lift, disse har fått god omtale flere steder (tror Truhaa har en slik)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=28360498&searchQuery=saksel%F8fter

PS pris er eks mva

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje nesten off-topic dette, men med ca 10 cm som minstehøyde, bør/kan disse nedsenkes i gulvet for å kunne kjøre lave biler innpå dem?

Jeg tenker meg at disse brukes sånn at man kjører bilen helt over, og så løfter opp eventuelt sniker noen gummi eller tre-klosser i mellom først. Da vil jo en lav nok bil grunnstøte når forhjulene ruller ned på andre siden av liften... eller er det en grunnløs bekymring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Tommy: Biltema og Nordic Lift er vistnok fra samme fabrikk, og får begge gode skussmål.

Jeg har vært under på BMW E61 og målt, og skal gå greit der med 10,5cm, den er M-sport Xdrive men har ikke planer om å senke den,

Corvette C3 målte på kjøreflaten 11cm på det laveste, totalt laveste punkt på bilen er eksoscollector som er på 6cm,den subber på div fartshumpler etc. Vetten er fullramme på så den kan nok løftes rett på "kanalene".

Det er vetten som skal skrus litt på i vinter, må skremme den opp enda mer med et trickflow350/445 top end sett, nye keramisk belagte long tube headers og torq converter medium på2400rpm, da blir gamlefar spenstig og fin i frasparket.... ;-)

http://IMG_1678_zps2fc29efb.jpg

Hvis det ikke funker på høyden så blir det å sage ut en firkantet ramme ut av betongsålen og støpe ny nedsenket betongsåle for liften, det er jo myyye mer porno, og frister jo litt.....

Ser jo at techliftens rødfarge står mer i stil til vetten enn biltemas blåfarge hehe.

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Så bra, jeg mailet til de idag ang fraktkostnader, fikk svar etter to min, kom på 1400kr til privatadr, 300 mindre til firma.

Sparer altså 3600kr kontra biltema. Hmmmm... blir nok den raude ja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kanskje nesten off-topic dette, men med ca 10 cm som minstehøyde, bør/kan disse nedsenkes i gulvet for å kunne kjøre lave biler innpå dem?

Jeg tenker meg at disse brukes sånn at man kjører bilen helt over, og så løfter opp eventuelt sniker noen gummi eller tre-klosser i mellom først. Da vil jo en lav nok bil grunnstøte når forhjulene ruller ned på andre siden av liften... eller er det en grunnløs bekymring? :)

De kan nedsenkes i gulvet uten problemer, om de bør kommer helt an på hvor lave biler du skal ha på dem, og hvor ofte det skjer. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

...og for oss uten luftfjæring? Nedsenking? :)

Jeg kjenner jeg har forferdelig lyst på en skikkelig løfter i fremtidsgarasjen min, men jeg kjenner også at jeg ikke kommer til å gidde å styre med løse klosser og ramper for å få bilen opp på løfteren uten å skrote den ene eller andre, så for min del vil den bli nedsenket i gulvet. Så får jeg heller ta en runde med våtstøvsugeren en gang i blant og slurpe opp det som samler seg der.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og for oss uten luftfjæring? Nedsenking? :)

Jeg kjenner jeg har forferdelig lyst på en skikkelig løfter i fremtidsgarasjen min, men jeg kjenner også at jeg ikke kommer til å gidde å styre med løse klosser og ramper for å få bilen opp på løfteren uten å skrote den ene eller andre, så for min del vil den bli nedsenket i gulvet. Så får jeg heller ta en runde med våtstøvsugeren en gang i blant og slurpe opp det som samler seg der.

http://biltema.no/no/Bat/Pumpe/Lensepumpe/Lensepumpe-med-innebyggd-nivavakt-25970/

:)

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er strømforbruk på denne? og er det muligt og låse av i verstefall om eine demperen blir ødlagt eller står i opp stilling for en liten stund?

http://www.maxjax.no/ har jo 2 søyler løftebukk som lett flyttes på, Poleringsmessigt mister du nok litt tilkomst på sidene, men tilkomst under bilen blir jo mye bedre.

Har i lengre tider vurdert både maxjax og sakselift, men venter til eg får bygd ut garasje eller flyttet å bygge ny garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Sakseliftene har et 86cm bredt åpent område under hele bilens lengderetning, det burde holde til de aller fleste jobber undenfra.

De bruker kun strøm når de brukes/betjenes, fungerer på en 16A treg sikring.

Biltema sin har sikkerhetslåsing som trenger trykkluft for å opereres, techlift vet jeg ikke om enda.

I mitt tilfelle så står garasjen på pukk/steinfylling så en nedsenket nisje til lift kan nok bare drenere vann rett ut i grunnen.

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

10cm som minste klaring ja.. det er over dobbelt så høyt som det kan være for min del :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Har egentlig bestemt meg for TEchlift sin S2, fikk melding fra leverandør at den er 2 ukers ventetid på, samt at i midten av oktober så kommer den med elektriske solenoider istedenfor trykkluftsaktivering av låsene.

Noen som har tanker om hva som er best?

Jeg er av natur skeptisk til nye endringer og 1.generasjonsløsninger på tekniske/mekaniske/elektriske/elektroniske løsninger, og liker å se slike ting testet ut i praksis en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Blir spennende å se, skal ha sakseløfter snart jeg og :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av natur skeptisk til nye endringer og 1.generasjonsløsninger på tekniske/mekaniske/elektriske/elektroniske løsninger, og liker å se slike ting testet ut i praksis en stund.

Er litt enig, men allikevel så blir jo dette som en facelift, små ting har blitt fikset å byttet for løsninger som er bedre.

Vil jo også tro at det har blitt testet løsninger før det går i produksjon.

Å det vil jo også være garanti(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...