cesandberg 78 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 (endret) Heisann Skal kjøpe meg sakselift, og vurderte å kjøpe biltema sin MR30 til kr 17990,-, og hjulkitt til 1699,-. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Sakselofter-3-tonn-158400/ Men så ser jeg at Techlift har en tilsvarende til kr 14990,- og denne skal vist kunne flyttes slik den kommer uten tilleggskit: http://www.techlift.no/s2-gallery.html Ser at Biltema sin får skryt her på forumet, men er det noen som har erfaring med techlift, og eller begge liftene? Endret 29 August, 2013 av cesandberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knubis 81 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Jeg har en fra techlift, og kan ikke si noe annet enn at den gjør jobben sin bra, og den kan flyttes på, det medfølger hjul som kan settes på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 29 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Heisann... så bra, har den behov for trykkluft på samme måte som MR30? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Ville også sjekket opp Nordic lift, disse har fått god omtale flere steder (tror Truhaa har en slik) http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=28360498&searchQuery=saksel%F8fter PS pris er eks mva Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hgnubel 335 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Kanskje nesten off-topic dette, men med ca 10 cm som minstehøyde, bør/kan disse nedsenkes i gulvet for å kunne kjøre lave biler innpå dem? Jeg tenker meg at disse brukes sånn at man kjører bilen helt over, og så løfter opp eventuelt sniker noen gummi eller tre-klosser i mellom først. Da vil jo en lav nok bil grunnstøte når forhjulene ruller ned på andre siden av liften... eller er det en grunnløs bekymring? Siter bilpleielogg - Volvofamilien: V70 T4 2016 Dynamic Edition og V70R AWD 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 29 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 (endret) Tommy: Biltema og Nordic Lift er vistnok fra samme fabrikk, og får begge gode skussmål. Jeg har vært under på BMW E61 og målt, og skal gå greit der med 10,5cm, den er M-sport Xdrive men har ikke planer om å senke den, Corvette C3 målte på kjøreflaten 11cm på det laveste, totalt laveste punkt på bilen er eksoscollector som er på 6cm,den subber på div fartshumpler etc. Vetten er fullramme på så den kan nok løftes rett på "kanalene". Det er vetten som skal skrus litt på i vinter, må skremme den opp enda mer med et trickflow350/445 top end sett, nye keramisk belagte long tube headers og torq converter medium på2400rpm, da blir gamlefar spenstig og fin i frasparket.... ;-) http:// Hvis det ikke funker på høyden så blir det å sage ut en firkantet ramme ut av betongsålen og støpe ny nedsenket betongsåle for liften, det er jo myyye mer porno, og frister jo litt..... Ser jo at techliftens rødfarge står mer i stil til vetten enn biltemas blåfarge hehe. Endret 29 August, 2013 av cesandberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hgnubel 335 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Det karossiet der er de lekreste corvettene spør du meg, men nå seiler jeg HELT off-topic Siter bilpleielogg - Volvofamilien: V70 T4 2016 Dynamic Edition og V70R AWD 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanEspen 120 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Har løftern fra techlift, og er kjempefornøyd. Super service fra Ef-motor også. Siter Min Porsche 911http://www.detailersclub.no/forum/topic/17320-min-911-carrera/#entry343414 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 29 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Så bra, jeg mailet til de idag ang fraktkostnader, fikk svar etter to min, kom på 1400kr til privatadr, 300 mindre til firma. Sparer altså 3600kr kontra biltema. Hmmmm... blir nok den raude ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Du kan jo heller lage kjøreramper til bukken, så slipper du en grop som samler vann og skitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 29 August, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Kanskje nesten off-topic dette, men med ca 10 cm som minstehøyde, bør/kan disse nedsenkes i gulvet for å kunne kjøre lave biler innpå dem? Jeg tenker meg at disse brukes sånn at man kjører bilen helt over, og så løfter opp eventuelt sniker noen gummi eller tre-klosser i mellom først. Da vil jo en lav nok bil grunnstøte når forhjulene ruller ned på andre siden av liften... eller er det en grunnløs bekymring? De kan nedsenkes i gulvet uten problemer, om de bør kommer helt an på hvor lave biler du skal ha på dem, og hvor ofte det skjer. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 De kan nedsenkes i gulvet uten problemer, om de bør kommer helt an på hvor lave biler du skal ha på dem, og hvor ofte det skjer. Luftfjøring ordner det! Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 29 August, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 ...og for oss uten luftfjæring? Nedsenking? Jeg kjenner jeg har forferdelig lyst på en skikkelig løfter i fremtidsgarasjen min, men jeg kjenner også at jeg ikke kommer til å gidde å styre med løse klosser og ramper for å få bilen opp på løfteren uten å skrote den ene eller andre, så for min del vil den bli nedsenket i gulvet. Så får jeg heller ta en runde med våtstøvsugeren en gang i blant og slurpe opp det som samler seg der. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnchr 20 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 ...og for oss uten luftfjæring? Nedsenking? Jeg kjenner jeg har forferdelig lyst på en skikkelig løfter i fremtidsgarasjen min, men jeg kjenner også at jeg ikke kommer til å gidde å styre med løse klosser og ramper for å få bilen opp på løfteren uten å skrote den ene eller andre, så for min del vil den bli nedsenket i gulvet. Så får jeg heller ta en runde med våtstøvsugeren en gang i blant og slurpe opp det som samler seg der. http://biltema.no/no/Bat/Pumpe/Lensepumpe/Lensepumpe-med-innebyggd-nivavakt-25970/ Siter 2002 Volvo S60 2.0T 1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket) 19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 29 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 Men hvordan er strømforbruk på denne? og er det muligt og låse av i verstefall om eine demperen blir ødlagt eller står i opp stilling for en liten stund? http://www.maxjax.no/ har jo 2 søyler løftebukk som lett flyttes på, Poleringsmessigt mister du nok litt tilkomst på sidene, men tilkomst under bilen blir jo mye bedre. Har i lengre tider vurdert både maxjax og sakselift, men venter til eg får bygd ut garasje eller flyttet å bygge ny garasje. Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 29 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 (endret) Sakseliftene har et 86cm bredt åpent område under hele bilens lengderetning, det burde holde til de aller fleste jobber undenfra. De bruker kun strøm når de brukes/betjenes, fungerer på en 16A treg sikring. Biltema sin har sikkerhetslåsing som trenger trykkluft for å opereres, techlift vet jeg ikke om enda. I mitt tilfelle så står garasjen på pukk/steinfylling så en nedsenket nisje til lift kan nok bare drenere vann rett ut i grunnen. Endret 29 August, 2013 av cesandberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 29 August, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 29 August, 2013 10cm som minste klaring ja.. det er over dobbelt så høyt som det kan være for min del Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 30 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 August, 2013 Har egentlig bestemt meg for TEchlift sin S2, fikk melding fra leverandør at den er 2 ukers ventetid på, samt at i midten av oktober så kommer den med elektriske solenoider istedenfor trykkluftsaktivering av låsene. Noen som har tanker om hva som er best? Jeg er av natur skeptisk til nye endringer og 1.generasjonsløsninger på tekniske/mekaniske/elektriske/elektroniske løsninger, og liker å se slike ting testet ut i praksis en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 31 August, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 31 August, 2013 Blir spennende å se, skal ha sakseløfter snart jeg og Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 31 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 31 August, 2013 Jeg er av natur skeptisk til nye endringer og 1.generasjonsløsninger på tekniske/mekaniske/elektriske/elektroniske løsninger, og liker å se slike ting testet ut i praksis en stund. Er litt enig, men allikevel så blir jo dette som en facelift, små ting har blitt fikset å byttet for løsninger som er bedre. Vil jo også tro at det har blitt testet løsninger før det går i produksjon. Å det vil jo også være garanti(?). Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.