Gå til innhold

Hva har skjedd med spiderpad´en min?


Haug1

Recommended Posts

Kjøpte en scholl spider pad fra scandicshine nå nettopp og ved første bruk "revnet" den, slik at toppen og bunn har delt seg og det sorte tøyet som ligger rundt sprutet over alt.

dette skjedde midt på bagasjeluka mi, uten spesielt mye press, helt moderat.

noen som vet om dette er en reklamasjon, eller om dette er min feil?

post-6729-0-06976400-1377700066_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Mener å ha lest en plass at spiderpad ikkje skal brukes med DA maskiner.

Jeg bruker mine på Flex DA og gir dem rikelig juling... funker knall, det. :)

Virker litt som at "Scholl-pads på DAS6 Pro m/kloner er en dårlig idé" er tilbake...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mine på Flex DA og gir dem rikelig juling... funker knall, det. :)

Virker litt som at "Scholl-pads på DAS6 Pro m/kloner er en dårlig idé" er tilbake...

Ja, kan hende eg tenker feil.

Men det har jo blitt diskutert om at DA6\krauss\liggnende lager for masse varme ved bakplate og dermed bør ein bytte pad helst etter et og et panel.

Nå sa heller ikkje trådstarter kor masse han hadde tatt før han var kommet til bakluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic:

Jeg kjøpte denne fra shinearama, og der mener jeg at jeg leste den kun skulle brukes på roterende. Jeg har kun brukt den på roterende og føler jeg har kjørt den hardt.

Cleanyourcar skriver den kan brukes både på DA og roterende. Elitecarcare og scandicshine nevner det ikke.

Scholl concepts selv skriver den både kan brukes på DA og roterende:

http://www.schollconcepts.eu/pl/aktualnosci/buffing-polishing-pads/black-white-spider-sandwich-foam-pad

On topic:

Har du mailet scandicshine?

Hvis den ikke er kjørt inn i noe eller evt er vasket riktig høres det rart ut at den skal gå i oppløsning. Som christer nevner, Das 6 pro kan bli ganske varm etterhvert og ødelegge pads. Men pad'n burde jo uansett holdt lenger enn 5-10 min.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg kjørte spiderpad på Flex DA på Mercen jeg tok tidligere i år, og den fikk virkelig kjørt seg. Trinn 5 på maskinen og lange sessions med mye press og teite kanter den helt sikkert ikke likte. Noe svinn ble det jo fra kantene (små biter av hvitt skum som fløy litt rundtom), varmt ble det og vel så det, men ikke noe tegn til at verken hvitt slapp fra svart eller svart fra borrelåsen, eller at den skulle gå i oppløsning på noe vis.

I mitt hode tyder det på at det er produksjonsfeil. Greit nok at DAS6 Pro og Schollpads ikke har vært venner tidligere, men det får være grenser for uvennskap også...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg syns dette ligner på Scholl Neo og ikke Scholl spiderpad?

Førstnevnte er litt tynnere og består av hvit og svart. Sistnevnte er litt tykk og bare hvit.

Jeg har begge deler liggende.

Neo er, såvidt jeg har sett, oransje.

Scholl har tre hvite spiderpads, helt hvit i 160mm til A15 (kan sikkert brukes med andre midler også, men den er laget for A15), hvit/svart i 145mm til alt annet, og hvit/rød i 85mm til alt annet på liten bakplate.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Jeg ser nå at det på Neo'en også står at det er en spiderpad, men at den er finishing.

Umulig å følge helt med på hva som er hva av disse. :)

Jeg syns den hvite og sorte i 145mm ikke var noe særlig på DA. Har for det meste kjørt den på roterende.

Den store i 160mm har jeg brukt på begge, men syns ikke den cutter noe særlig på DA.

Kjent sak at DA-maskiner er mye hardere mot pads enn roterende, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med Scandicshine. De bruker ikke være vanskelige å ha med å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den sort hvite 145mm padden

Bagasjeluken var det første jeg tok med denne padden, på hastighet 4/5 på maskinen og moderat press

Padden var kjørt kanskje 5 minutter totalt, ikke sammenhengende såklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...