Gå til innhold

Bjerknez' nye hobby...


Bjerknez

Recommended Posts

Tenkte jeg kanskje kunne legge ut noen snapshots av min nye hobby :)

Hentet denne i går og det er en ny Yamaha XVS 1300A cruiser. MC lappen er påbegynt, men blir nok ikke sluttført før til våren. Dette gir meg god tid til å pusle litt med sykkelen. :)

Jeg har ikke all verdens planer, men effektannlegg (for lydens skyld) blir det før våren, i tillegg til en pussing og gnikking.

Bilder sier mer enn 1000-ord etc. så her kommer dem:

bilde-1.jpg

bilde-2.jpg

bilde-3.jpg

bilde-4.jpg

bilde-5.jpg

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkul :thumbup: Må prøve å ta tak i den A`en jeg også skjønner jeg. Er det ingen regler for hvilke bilder som kan legges ut her på forumet med tanke på hvilken innvirkning de kan ha på medlemmene? :D Hvor var moderatoren i dette tilfellet.

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Flott sykkel du har kjøpt deg :thumbs:

Vurderer selv å kjøre opp, men oppussing av garasje og hus ligger øvert på listen :)

Lykke til med å feire handelen :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritkul :thumbup: Må prøve å ta tak i den A`en jeg også skjønner jeg. Er det ingen regler for hvilke bilder som kan legges ut her på forumet med tanke på hvilken innvirkning de kan ha på medlemmene? :D Hvor var moderatoren i dette tilfellet.

Takk for det :)

Jeg synes Yamaha XVS1300A var den desidert tøffeste cruiseren med litt muskler der ute som ikke kostet skjorta. yamaha har jo også en V-Max "cruiser" med bortimot 200HK'er og sykt utseende, men du må nok bla opp nesten det dobbelte for denne både i kjøpspris og forsikringspris :)

Ellers så har du jo "billig cruisere" som Honda Shadow 750 og Suzuki Intruder 800 etc. Disse er vesentlig mindre i fysisk størrelse enn Yamahaen og går nok kanskje ikke like bra med tanke på fart, selv om den sikkert er mer enn bra nok.

Disse "billigcruiserene" koster jo fra ca. 100.000,- splitter nye og skal være vannvittig lettkjørte. :)

Flott sykkel du har kjøpt deg :thumbs:

Vurderer selv å kjøre opp, men oppussing av garasje og hus ligger øvert på listen :)

Lykke til med å feire handelen :fun:

Takk for det :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de "plastrakettene" eller R-syklene synes jeg fremstår som anonyme og kjedelige. Det er bare noe fargeklatter som fiser rundt på høyt turtall :)

En ekte MC skal i mine øyne ha stor motor og bygget for cruising i mer eller mindre lave hastigheter, men samtidig ha muskler nok til å dra fra en Porshe Cayenne i et lyskryss. En buldrende lyd er heller ikke å forrakte, ved siden av god sittestilling som ikke får en til å føle at man sitter i fødestilling :)

Jeg har så vidt prøvekjørt den og du store hvor dette går!

Den kjører helt sikkert ikke fra en R-sykkel og vertfall ikke i svingene, men aksellerasjonen i fart på lavt turtall er enormt mye bedre enn jeg trodde. Min Mercedes A-250 AMG Sport med 240HK'er har ikke sjans mot denne hvis man faktisk KAN kjøre sykkelen. I svinger vil uansett en bil ha et forsprang.

Det fristet litt med en skikkelig muskel Harley også, men disse er veldig dyre (nye) og personlig synes jeg harley blir litt sært og harry... En japse cruiser er vel kanskje den tryggeste invisteringen man gjøre. :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heite! Lekker sykkel! Ser velholdt ut! :)

Litt off topic:

Om man har litt selvironi og liker South Park, så må man se episoden som omhandler motorsykkelgjenger (sesong 13 episode 12, F word)! Hysterisk morsom! :D

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heite! Lekker sykkel! Ser velholdt ut! :)

Litt off topic:

Om man har litt selvironi og liker South Park, så må man se episoden som omhandler motorsykkelgjenger (sesong 13 episode 12, F word)! Hysterisk morsom! :D

Takk for det :)

Den er jo bare ett år gammel og har hatt en eier som har vert på EN langtur fra Oslo til Finnmark og tilbake igjen så den har vel knapt nok rekt å bli møkkete mer enn en gang, hehe.

Skal notere meg det med South Park :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Denne er virkelig lekker! :)

For min del har fornuften det sterkeste grepet, for tohjulinger er livsfarlig! :P

Kjør pent, og husk; absolutt ALLE er tilbakestående idioter i trafikken når DU er på to hjul! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det JH86 :)

Jeg har i grunn aldri vært noe tilhenger av MC, men etter at jeg satt på en kompis fra Moss til Fredrikstad med en cruiser i samme segment som min så var jeg solgt. :)

Makantil frihetsfølelse man får på en slik sykkel! For ikke å snakke om den enormt sexy'e lyden fra motoren!

Det er ikke akkurat noen R-sykkel, men du store som den drar på lavt turtall! 60-120km/t gikk unna på få sekunder og det beste av alt er at motoren klarer dette helt uanstrengt. :)

Jeg har ingen erfaring med noen sykler fra før, men kan med hånden på hjertet si at denne går mer enn bra nok og kjører fletta av min nåværende Mercedes A250 AMG Sport med 240HK'er. Vertfall på rett strektning. I svingene har nok de fleste biler et forsprang og vertfall overfor en cruiser. Cruisere er ikke akkurat noe man slenger seg ned i svingene med. Når det gnistrer av fotvilerene bør man gi seg :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...