Gå til innhold
Sindre A A

Fiat 500 diesel mulijet

Recommended Posts

Sindre A A    12
Sindre A A

God dag folkens. Samboeren min vurderer å kjøpe egen bil. Den kommer stort sett til å bli brukt til pendling og annen småkjøring, og bilen hun ønsker seg er en Fiat 500. Nærmere bestemt en 1,3 diesel multijet. Har aldri testet denne selv og lurer derfor på om det er noen der ute som sitter på egne erfaring angående aktuelle bil. Denne retro utgaven av fiats sjarmtroll har jo tatt helt av de siste årene, men hvordan er den i det daglige og særlig med tanke på driftsikkerhet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Min kollega har kjørt den vanlige Fiat 500 nå i noen år, uten noe særlig problemer. Både han og dama har hver sin, og det siste året har jeg værtfall ikke hørt noen klager fra dem. Disse har dog ikke rulla mer enn ca. 20-40k

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kimhas    24
kimhas

Jeg har hatt Fiat 500 som leiebil i Italia. Ett par ganger har jeg hatt den med 1.2 bensin men en gang var jeg heldig og fikk 1.3D og den var mye bedre på alle måter. Synes faktiskt den var på grensen til sprek :)

Tror ikke det er mer feil med disse en andre biler så det er vel bare og handle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Har kjørt 500 noen timer, artig bil. Snerr i eksosen på 1.2l bensin faktisk, småhissig ;) Bråker mer enn det går da, men ble positivt overrasket egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Min mor har hatt en 500C med 1.2l bensinmotor i drøyt 2,5 år nå og har ikke hatt noen problemer med sin. Fikk en tilbakekalling grunnet noe motorfjas for taket, så hun satt fra seg bilen om morgenen, gikk de 150 meterne til jobb og hentet den på ettermiddagen, og merket 0 forskjell fra før. :)

Ellers er det en knall bil å kjøre, liten og morsom og vekker fremdeles oppsikt, selv om det etterhvert begynner å bli en del av dem på veiene.

Hvis sambo skal ha en bil som vil bli brukt mye til småkjøring ville jeg kanskje ikke sett på diesel mtp soting og sånt tullball. Bensineren i mamma sin snitter på rundt 0,45l/mil på blandet/langkjøring, så den er ikke forferdelig dyr i drift heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hugomidt    0
hugomidt

Diesel og småkjøring er ikke gunstig .

Som christer seie soting.

Mange avbrutte regeneringer på dpf, dpf lampe lyser , må på verkstad å få fjerne, sot i innsug , egr systemet soter seg til og lager tull ... Osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig