Haug1

Foam lance får HT til å slå seg av og på

heisann!
kjøpte meg en foamlance her om dagen hos bilnerden, og når jeg bruker den på en Bosch høyttrykkspyler driver den å fjusker/ slår seg av og på?
fungerer helt fint med alt annet tilbehør men ikke med foamlancen..

mener å ha lest noe om det her på forumet før, men fant ikke tilbake til tråden og ikke med søk heller, så prøver med en ny :)

Endret av Haug1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har slitt litt med samme problem selv. HT har slått seg av/på gjentatte ganger både med foamlancen og vanlig spylehode. Karcher proff.

Etter litt snakking med forhandler har jeg kommet fram til å ta av lancen/spylehode først og kjøre den en liten stund så den ikke har noen innstrupning så all luft kommer seg ut først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har slitt litt med samme problem selv. HT har slått seg av/på gjentatte ganger både med foamlancen og vanlig spylehode. Karcher proff.

Etter litt snakking med forhandler har jeg kommet fram til å ta av lancen/spylehode først og kjøre den en liten stund så den ikke har noen innstrupning så all luft kommer seg ut først.

men mitt problem er KUN med foam lance, tar jeg den av slår ikke ht seg av og på, da fungerer den helt normalt, men så fort jeg setter på foam lancen, så begynner den å tulle igjen, slår seg av og på med ca 3 sek mellomrom.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men mitt problem er KUN med foam lance, tar jeg den av slår ikke ht seg av og på, da fungerer den helt normalt, men så fort jeg setter på foam lancen, så begynner den å tulle igjen, slår seg av og på med ca 3 sek mellomrom.

kan det være noe feil med lancen som gir for mye motstand, som da gjør at HT går i "safe mode" ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Werner sier, for mye motstand...
Har hatt problemer med en høyttrykk lenge nå etter montering av slange-trommel... Viste seg å være for mye motstand, så gikk opp litt i dim på slange og dyse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nok bare en justerings-sak.

Hadde det samme på min foma 925, jeg hadde nettopp hatt spyleren på service og etter noen måneder så begynte den å fuske med både vanlig lance og med foam lancen.

Jeg stakk innom verkstedet igjen og de brukte nøyaktig halvannet minutt på å fikse det siden det var grei tilkomst til justeringen på min maskin

Husker ikke helt hva han justerte, men har noe med baktrykk og noe greier.

Er koblet opp mot den funksjonen som gjør at pumpen slutter å gå når du ikke bruker spyleren.

(For at pumpen ikke skal brenne opp når du har strøm koblet til, men ikke bruker spyleren.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte foam lancen nå nettopp igjen, og etter at jeg kjørte rent vann gjennom den først uten flaska på, så fungerte alt slik det skulle.
noe rart synes jeg men så lenge det nå fungerer så er jeg fornøyd! :)
får følge litt med dette og oppdatere tråden om problemet vedvarer, takk for alle svar hittil!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde meg, og når jeg tok av skumkanonen og skrudde den litt fra hverandre viste det seg at det var en pakning som hadde løsnet og tettet for vanntilførselen. For mye motstand, altså.

Om det ikke kjøres rent vann gjennom etter hver bruk vil etterhvert såperester og slikt tette for skumfiteret (eller hva jeg skal kalle det) og sikkert skape lignende tilstander. Øyvind G (tror det var han) laget en guide på hvordan denne skal rengjøres/byttes om så skjer, tror jeg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive