Gå til innhold

SV Leather Milk


SST

Recommended Posts

Hei.

Jeg har i dag renset skinninteriøret i 528`n for andre gang i sommer. Brukte SV Leather Cleaner, og den trakk opp mye dritt (igjen!)

Etter dette gikk jeg på med Leather Milk. Jeg legger på tynne lag, og når det meste har trukket inn i skinnet legger jeg på et nytt tynt lag. Jeg har sikkert vært over skinnet 7-8 ganger så langt.

Spørsmålet mitt er som følger: selv etter 7-8 påføringer ser jeg at milken trekker godt inn i skinnet. Skal man fortsette behandlingen helt til skinnet er mettet, og det ikke trekker til seg mere?

Eller burde jeg gi meg nå? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fører på et godt lag med leather milk med hendene.

Uten klut eller pad. Da får jeg et godt lag med LM på setene som jeg lar trekke inn. Noen ganger trekker de myyye ja ;)

Hvis det skulle være noe som ikke trekker inn tørker jeg det av med bommelskluten etter noen timer. De setene jeg har renset har sett fantastiske ut etterpå og da kjenner du virkelig hvordan skinn skal være ;)

Når jeg snakker om et godt lag så mener jeg å sause godt på.

Slik at setene nesten skinner i hvitt ;)

Problemet synes jeg med å føre på med pad eller klut er at den tørker av like mye som den tilfører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, AcciDabbi! Er deilig å få tilbake det matte og myke skinnet :)

Jeg legger forøvrig på milken med bomulsklut i tynne lag. Har aldri prøvd med hendene.

Uansett syns jeg det forsvinner VELDIG mye Leather Milk inn i skinnet.....med det tyder kanskje på at det var på tide med en rens og behandling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfører du med hendene legger du fra deg mere LM enn med en klut eller pad. Prøv ;)

Men husk en ting! Bruk aldri microfiber på skinn etter behandling!

Bruk helst aldri microfiber på skinn i det hele tatt ;)

Microfiber tørker ut skinn. Jeg jobber med renhold inn Nordsjøen og der får vi ikke lov å bruke microfiber på skinn nettopp på grunn av dette :)

Bruk kun bomull på skinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Bilnerden sine lilla gummihansker, tar minimalt produkt og sløser ikke slik som med en pad. Har prøvd dette på flere biler og jeg bruker minst, får best resultat og bruker kortere tid med hansker kontra pad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elefant fett eg beregnet på di plassene på skinnseter som er mest utsatt for slitasje.

Eks ut mot døra der du setter deg inn.

Jeg tar en klatt med fett i hendene og gnikker det godt til det blir varmt og nesten tynt-flytende. Så masserer jeg det inn i skinnet med hendene i et minutt eller noe.

Blir ganske mye glans i skinnet med en gang det er påført, men trekker inn etter hvert og blir ca like matt som resten av setet som er behandlet med SV Leather Milk ;)

Merker godt at skinnet blir ekstra mykt og elastisk etter påføring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...