Fokus

Collinite 845 vs GTechniq C2

Er ganske "newbie" når det gjelder bilpleie, men har akkurat kjøpt ny bil og ønsker å ta mye bedre vare på den enn min gamle bil :wub:

Det første jeg tenkte meg var å kjøre på med en skikkelig voks eller sealer. Har hørt mye bra om disse to produktene, noen som har gode argumenter for den ene eller andre? (Evt. et helt annet produkt hvis du mener det er bedre)

Kriterier:

1. Bør være enkelt å påføre

2. God holdbarhet

3. Shine

Endret av Fokus
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare lest om C2, men den virker omtrent like enkel og grei som 845 å legge, dvs ikke noe stress i det hele tatt.

To ting du bør sjekke er om C2 har spesielle krav til påføringstemperatur eller herding, det vet jeg ikke..

845 kan du omtrent gå rundt bilen og påføre med høyre og buffe med venstre, i minusgrader, og når du har tatt runden kan du kjøre rett ut i snø og slaps og likevel holder den lenge. Ulempen der er lukten som pga løsemidlene kan gi noe ubehag.

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker begge mye. C2 er helt klart enklest i bruk av de 2. Den har ingen herdetid og ingen temperaturkrav så lenge det ikke er kuldegrader. Bare å spre og enten buffe av eller spyle av så er den ready 2 go. Den har god holdbarhet, men tåler ikke prewash/surfex særlig godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

845 kan du omtrent gå rundt bilen og påføre med høyre og buffe med venstre, i minusgrader, og når du har tatt runden kan du kjøre rett ut i snø og slaps og likevel holder den lenge. Ulempen der er lukten som pga løsemidlene kan gi noe ubehag.

Been there, done that. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C2 kan i tillegg påføres alle typer materiale (glass, trim osv) med god effekt.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker begge mye. C2 er helt klart enklest i bruk av de 2. Den har ingen herdetid og ingen temperaturkrav så lenge det ikke er kuldegrader. Bare å spre og enten buffe av eller spyle av så er den ready 2 go. Den har god holdbarhet, men tåler ikke prewash/surfex særlig godt.

Takk for svar alle sammen! Tror jeg prøver meg på C2 i første omgang. Blir sikkert flere produkter etterhvert som jeg blir hooka :)

Men når du nevner at den ikke tåler prewash så godt, tenker du da sterkere avfettingsmidler? Jeg bor nemlig i blokk i Oslo, og har ikke noe eget sted å vaske bilen. Så blir nok oftest å dra til Soft Wash på Oppsal. De har både automat (børsteløs) og båser til selvvask. Jeg vet ikke hvor sterk såpe som brukes på sånne steder, evt. om det er tilsatt noe avfettingsmiddel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive