Stifens 43 Skrevet 17 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 17 August, 2013 (endret) Titt tei. Her er da "barnet mitt" nemlig en 2003 A4 1.8tq sedan. Manuell gir, S-line interiør i delskinn sportsratt og sort taktrekk. Har gjort litt med den, og er fremdeles mye på ønskelisten. Det som er gjort hittil er: Turbobytte (original) Milltek eksos Bi-xenon lykter Rs6-II replika felger APR software og dyser fra audi TT 225 EBC turbogroove skiver og redstuff klosser Stålomspunnede bremseslanger S4 grill Planer: S-line utvendig og lakkere helt ned. Senk Montere RNS-E navi Regnsensor Aut avblendbare/innfellbare speil Coming/leaving home Kjørecomuter fargedisplay koblet opp mot navigasjon Her er noen bilder i random rekkefølge Endret 20 Desember, 2013 av Stifens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein86 158 Skrevet 17 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 17 August, 2013 Fin bil, har alltid hatt sansen for B6. Ser ut som om den blir godt tatt vare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 18 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 August, 2013 Takk for det! joda, blir tatt vare på etter beste evne. Snart tid for vinterklargjøring. Eneste som irriterer meg noe voldsomt nå, er de forbaskede kromlistene rundt vinduene. Har prøvd alt mulig på de, men de blir ikke fine. Kostet 5500 for nye, så de blir nok foliert sort tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 19 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 (endret) Måtte trå til med en vask i dag. Fant ikke felgbørste, og HT er det dårlig med her om dagen, så felgene ble jo ikke noe rene til tross for at de fikk en del bilberry. Ellers, så brukte jeg Surfex ca 1:30. Den fikk virke ca 5 minutter før jeg spylte med masse vann. Etter det, så var det håndvask med tobøtte metoden. Bruker Meg's sin NXT shampoo etterfulgt av mer spyling og tilslutt tørk med miracle dryer. Også lurer jeg på noe. Hvorfor blir bildene så "blurry" når man bruker photobucket? På facebook ble dem helt greie. Edit: Jeg har lagt merke til at voksen "mister" den fine beadingen veldig fort. Bruker Autofinesse Passion. Til og begynne med er dråpene veldig runde og preller rett av, men etter et par vask så blir de flatere og henger stort sett på lakken uten å renne av, slik som på bildet av taket i førstepost. What gives? Kan det være noe med vannet her som gjør det? Endret 19 August, 2013 av Stifens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 19 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 Meget pen bil! Har samme maskineri i a6'n min, og planlegger stort sett de samme oppgraderingene som deg. Hvordan fikk du chippet med APR? sendte du inn hjernen? Hvordan visste du at turbo var dårlig? har dårlig turbo selv, og heller mot å oppgradere til Frankenturbo F21. Min bil hyler som et uvær, pga turbohavari er like rundt hjørnet.. så hadde vært artig å høre hva dine symptomer var Ellers en strøken bil, og likte oppgraderingen til s4-grill Har du funnet noen steder som ser greie ut å kjøpe RNS-E headunit fra, forresten? Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 19 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 Takk for det! APR drives her i landet også det! apr-norway.com Rune Wilthil heter han som driver det, veldig ålreit fyr! når jeg flashet min nå sist, så bare sendte han utstyret til meg, så gjorde jeg det selv. Veldig enkelt. Angående turbo, så fikk jeg samme som deg... Begynte å ule som en tannlegeborr. Ville nok gått for Frankenturbo ja! Er det som skal i min bil hvis denne turboen ryker. Men da må man nok ha noe annet enn APR. Har hørt mye bra om Motoza når det gjelder frankenturbo. Revo også forsåvidt. Ja, har en kompis som skaffer RNS-E til meg den dagen jeg skal ha Hvor han skaffer fra, vet jeg ikke. Men kan spørre han Regner med du har manuell kasse i A6'en da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 19 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 Takk for det! APR drives her i landet også det! apr-norway.com Rune Wilthil heter han som driver det, veldig ålreit fyr! når jeg flashet min nå sist, så bare sendte han utstyret til meg, så gjorde jeg det selv. Veldig enkelt. Angående turbo, så fikk jeg samme som deg... Begynte å ule som en tannlegeborr. Ville nok gått for Frankenturbo ja! Er det som skal i min bil hvis denne turboen ryker. Men da må man nok ha noe annet enn APR. Har hørt mye bra om Motoza når det gjelder frankenturbo. Revo også forsåvidt. Ja, har en kompis som skaffer RNS-E til meg den dagen jeg skal ha Hvor han skaffer fra, vet jeg ikke. Men kan spørre han Regner med du har manuell kasse i A6'en da? Haha, ser ut som om jeg har funnet soulmaten min her gitt... hehe Se der ja! Hadde ikke visst at APR var i Norge enda. Hadde garantert brukt dem om jeg hadde visst det før. Angående turbo så har jeg hørt mye positivt om F21 turboen, på 1.8t motorne våre. Og til prisen, kan man jo ikke stort annet enn å kjøpe! hehe Tenker å kjøpe kittet med turbo, eksosmanifold, resirkventil og ny innsugs-slange mellom luftfilterboks og turbo. Prisen på dette kittet er 999 dollar, altså rundt 6000 norske kroner pluss frakt og moms, ikke veldig ille.. men så må man jo nesten ha ny intercooler og dyser, samt ny chip og clutch.. Blir verdt det uansett tror jeg. Må få høre angående RNS-E ja! eventuelt mail/måte å nå han på kanskje? Sitter en 5-trinns manuell i a6'n min ja. Sammen med s-line understell og brede dekk funker det perfekt! Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 19 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 Ja, selve turbokit'et er jo billig. Er alle de andre delene som gjør at det blir dyrt... Dysene, intercooler, effektanlegg, clutch, ny software og man bør vel kanskje vurdere råder også. Det baller fort på seg. Min skal visst ha omkring 235hk nå. Går vesentlig bedre enn kun vanlig steg1 software hvertfall. Fikk sitte på i min fetter sin Seat Leon med ca 280hk. Da fikk jeg lyst på mer... Men jeg tenker det blir senk, clutch, intercooler og stabstag før det blir noe mer hvertfall. Har jo S-line understell jeg også, men syntes det krenger for mye + det hadde ikke gjort noe om den var litt lavere. Spesielt foran. Også skal man finansiere bilpleie hobbyen også oppi alt dette her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 19 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 19 August, 2013 Ja, selve turbokit'et er jo billig. Er alle de andre delene som gjør at det blir dyrt... Dysene, intercooler, effektanlegg, clutch, ny software og man bør vel kanskje vurdere råder også. Det baller fort på seg. Min skal visst ha omkring 235hk nå. Går vesentlig bedre enn kun vanlig steg1 software hvertfall. Fikk sitte på i min fetter sin Seat Leon med ca 280hk. Da fikk jeg lyst på mer... Men jeg tenker det blir senk, clutch, intercooler og stabstag før det blir noe mer hvertfall. Har jo S-line understell jeg også, men syntes det krenger for mye + det hadde ikke gjort noe om den var litt lavere. Spesielt foran. Også skal man finansiere bilpleie hobbyen også oppi alt dette her Hehe, så sant så sant! Hvor mange kilometer hadde bilen gått da turboen takket for seg? Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 20 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Ca 140.000km hadde nok holdt lenger hvis den fikk bedre bedhandling Long life service oljeskift funker dårllg på 1.8t. Jeg skifter på 10.000 eller hvert halvår ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 20 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Edit: Jeg har lagt merke til at voksen "mister" den fine beadingen veldig fort. Bruker Autofinesse Passion. Til og begynne med er dråpene veldig runde og preller rett av, men etter et par vask så blir de flatere og henger stort sett på lakken uten å renne av, slik som på bildet av taket i førstepost. What gives? Kan det være noe med vannet her som gjør det? Kan være at såpeblandingen er for sterk? Leste at man bør bruke 1 kork per 15-20L på Megs NXT-såpe. Avfettingen (Surfex) holder fint med 1:30 iallefall. Ellers er salt, nedfall fra trær, asfalt og sur nedbør dødare for voksen. Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 20 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Kan hende ja... Har igrunn vært sparsommelig med såpen. Har jo hatt flasken over et år nå men kanskje jeg skal prøve å være ennå mer gniten på den ja. Tenkte å ta en tre eller tostegs jobb på bilen før helgen. Skal prøve å legge to lag denne gangen og la den herde innendørs over natten. Så får vi se om det hjelper. Hvis ikke, blir det investert i annen voks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Northhomie 463 Skrevet 20 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Ca 140.000km hadde nok holdt lenger hvis den fikk bedre bedhandling Long life service oljeskift funker dårllg på 1.8t. Jeg skifter på 10.000 eller hvert halvår ca. Såpass ja! Min har holdt frem til dags dato(286.500km) og det er ikke dokumentert noe turbobytte. Siden jeg har fullt 100% servicehefte, så tror jeg med 99% sikkerhet at dette er den originale turboen. Sikkert meget moden for utskiftning uansett da mtp. km Kan hende ja... Har igrunn vært sparsommelig med såpen. Har jo hatt flasken over et år nå men kanskje jeg skal prøve å være ennå mer gniten på den ja. Tenkte å ta en tre eller tostegs jobb på bilen før helgen. Skal prøve å legge to lag denne gangen og la den herde innendørs over natten. Så får vi se om det hjelper. Hvis ikke, blir det investert i annen voks. Prøv å claye bilen før polering og voks, så legger du først et tyyynt lag og buffer, la det herde etpar timer. Så et lag til med voks for å mette, og buffe for så å la det herde over natten. Da burde du få bra holdbarhet vertfall! Har fortsatt god beading på a6'n etter 3 mnd med håndvask og mild såpe. Bruker Barrier Reef Carnauba Wax, fra Surf City Garage. Siter * Bruksbilen i Norge - 2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato) X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016) X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013) * Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)http://www.detailers...es-audi-a8-42q/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 20 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Tok grundig vask før polering i April. Da var det iron x, clay og hele pakken. Polerte den med DA maskin og Ultimate Compound. Ga den en runde med Surfex for å fjerne polishrester før jeg la voksen. Kan jo hende jeg legger for tykt rett og slett. Syntes pad'en er vanskelig å dra voksen utover med. Har prøvd å fukte den litt også. Og voksen var et prosjekt uten like og buffe av. Stod i lokale med ca 20 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 21 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2013 Fin bil det der, og håper du fortsetter å oppdatere her så vi får følge med på videre utvikling. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 21 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 August, 2013 Takktakk joda, skal forsøke å holde det noenlunde oppdatert etterhvert som ting skjer her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 3 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 September, 2013 Et par kjappe etter dagens vask Fant felgbørsten min og høytrykkspyleren virket heldigvis denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 9 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 September, 2013 I dag var det prosjekt døgnrytme. Var ferdig med nattevakter for en stund, så jeg tenkte å komme i "normal" rytme igjen. Det er jo mye lettere å holde seg våken når man har noe å gjøre, så jeg gikk til den lokale gymsalen, gav min stemme og deretter gikk jeg til verks på Min mor sin 2008 Touran. Først var det vask. Slengte på noe sterk surfex ( ca 1:5 ) deretter noe microavfetting som jeg fant i garasjen. Spylte, så var det Berøringsvask med tobøtte metoden som alltid. Lot være å tørke og begynte på clay med en gang. Deretter tørk, så fant jeg frem DA maskinen, Sonax pads og Ultimate compound. Jeg visste at jeg ikke kom til å få i nærheten av noe show finish. Det har jeg hverken maskin, kunnskap eller produkter til. Dette var nå egentlig bare for å ha noe å gjøre. Denne Touranen ser helt jævlig ut rett og slett... Har vært polert av min stefar tidligere. Han vasker bare med avfetting og HT ... Men jeg var spent på hva jeg kunne klare å ta med mitt beskjedne utvalg. Spredde på lav hastighet, så full pøs med en del press, ca 7 pass og så rett av. Dette så nå hvertfall ut til å fungere greit. Men nok av mitt mas nå, så her er noen dårlige bilder som alltid. (Speilrefleks står på ønskelisten) Fikk fjernet Hologrammene og en del swirls og andre ulumskheter hvertfall. Litt vanskelig å få brukbare bilder med iphone og en kjip ledlykt til 50kr... Men man tar det man har for hånden. Sitter jo ganske mye RDS igjen ennå, men da må jeg få grovere saker i hus og våtslipingssett. Fant også noe sig i lakken og rustbobler her og der. Voksen som ble brukt er Autofinesse Passion. Ferdigbilder: Kan jo sikkert minne om en blogg/mini S&S dette, men håper det var noe brukbart lesestoff hvertfall. Er egentlig fornøyd med resultatet mtp dette er bare andre gangen jeg polerer en bil. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bsa 289 Skrevet 9 September, 2013 Rapporter Share Skrevet 9 September, 2013 Det der var jo absolutt et flott løft! Tenker mor ble gla' jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 9 September, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 September, 2013 Takk for det Ja, hun mente at det nesten var en skam å måtte kjøre den og skitne den til nå, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.