GlennN

Legge på LSP for hånd eller maskin?

Sitter og leser litt S&S tråder, og ser noen legger på LSP for hånd, og noen bruker maskin. Hva er forskjellen, og hvorfor gjør de/dere det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voks legges for hånd da denne som oftest er i litt hardere form mens noen lakkforseglinger kommer i flytende form og fungerer da fint og legge med DA maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, ikke mer avansert enn det nei ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er en smaksak.

Virker som flertallet vokser/legger sealer for hånd, mens andre liker maskin til begge deler.
Det er ikke slik at flytende voks/sealer er laget kun for maskin, mange som legger de for hånd (mest sannsynlig flere enn de som legger med maskin). Mener å ha lest at enkelte også bruker maskin på hardere voks, og det går visst veldig fint. Ut i fra det jeg har lest er det kanskje litt arbeid å få produktet på pad'en, men fordelen er at en kan legge et veldig jevnt og tynt lag med maskinen.

Jeg er helt fersk selv, så jeg snakker ikke om personlig erfaring, kun ut i fra det jeg har lest :)

Endret av efurd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg brukte en paste voks da jeg synes flytende voks eller sealer med DA er helt gull. Føler det er mye lettere å få jevn og god dekning med en påføring og man sparer også mye tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg brukte en paste voks da jeg synes flytende voks eller sealer med DA er helt gull. Føler det er mye lettere å få jevn og god dekning med en påføring og man sparer også mye tid.

Satser på å prøve Jetseal 109 og collinite 845 med DA, når bestilligen min er kommet :)

Får også sample av Nattys paste, så kommer sikkert til å prøve den på DA også.

Hvilken voks og sealer bruker du ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker mest collinite 845 og bilt hamber hydra wax. Bruker vel egentlig ingen sealere om dagen som er egnet for å legge med DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker mest collinite 845 og bilt hamber hydra wax. Bruker vel egentlig ingen sealere om dagen som er egnet for å legge med DA.

Legger du 845 med DA?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja..

Skal kjøpe den nå da jeg ser folk er fornøyde, så lurte bare ;)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive