E_S

Dråpemerker på glass - hvordan få vekk?

Har noen dråpemerker på rutene på bilen min. Har prøvd glasspolish (Sonax) for hånd og Gtechniq P1 med DA-maskin, det ble vesentlig mindre, men absolutt ikke borte. Finnes det noe som fungerer bra mot disse flekkene?

Endret av E_S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har roterende, kan du prøve forsiktig med samme combo på lav hastighet. Kjøre meget pent slik at du ikke får noe varme i ruten. Kan hende du får tatt mer på den måten, men igjen her gjelder det nok å være forsiktig:)..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol med håndpad funker bra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grovkornet poleringspute og grov polish på lav hastighet med FlexDA eller roterende.

Bland gjerne inn en ert med oljete finishpolish, ikke kjør helt tørt og hold ruten kjølig under korrigering. Da "limer" ikke polishen seg så lett fast. Får du felter der polishen sitter igjen og er vanskelig å buffe av, fjernes den lett med mer polish på puten som en kun sprer med lav hastighet før en tørker av. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette problemet før og jeg har lenge hatt problemer med å få det bort. Nå ser rutene helt fine ut. Lurer på om ruteforseglingen har bidratt med å få det bort?

Rens så godt du kan og legg ruteforsegling på alle ruter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har handlet meg chemicalguys sin "Water spot remover", men har ikke fått prøvd den enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive