tharshan 52 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Er det nokon som helst som har klart å brenne lakk med DA maskin her inne? Lurer på siden eg kjører rimeleg hardt på en DAS6-pro, så greit å vite. Har roterende, men klarer rett og slett ikkje å bli kompis med den. Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 (endret) Holde maskinen på samme sted, bruke Gul pute, S3 Gold, maks turtall og maks press på en plasfanger så klarer du det fint. Har dog ikke prøvd. Endret 12 August, 2013 av Krisfje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharshan 52 Skrevet 12 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Den komboen kjørte eg nå nettopp, men bevegde maskina veldig seint. Vart varmt, men langt ifrå slik som roterende. Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Kan teste her i morra om det blir opphold. har en bil som straks skal på hoggeren uansett, men tviler på att det går i grunn. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharshan 52 Skrevet 12 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Det mest interesante er i kantane der roterende fort kan brenne lakk. Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 om det blir opphold skal jeg jammen meg teste, har som sagt en bil som straks skal på hoggeren som har lakkerte plast fangere, det ultimate test objekt hehe Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peders1 1 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 om det blir opphold skal jeg jammen meg teste, har som sagt en bil som straks skal på hoggeren som har lakkerte plast fangere, det ultimate test objekt hehe forventer bilder vist det blir noe av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 ja blir det noe av kommer det bilder! garantert! Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharshan 52 Skrevet 12 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Flott! Om det viser seg at det er idiot sikkert, trur eg nok eg kjøper meg rupes eller flex DA og holder meg til det. Er så sytalaust. Litt vibrasjon og hardt arbeid tåler eg;) Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Er en Flex DA jeg har. Har kjørt rimelig hardt på plastfangere med den med ull. Tenkte kjøre på med lilla scholl, grønn 3m og mye press, så får man se hva som skjer. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
apex_s2k 62 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Det går nok fint å brenne lakk med DA, men det skal mye mer til enn med roterende. Må som nevnt ha mye press, hastighet grov combo. I kanter er det som oftest tynnere lakk, så der skal det ikke så mye til som midt på plata. Men du er mye mer "safe" med en DA kontra en roterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomE 27 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Meringdal testet dette på sin siste S&S (helt på slutten), dog med S0 og Flex DA: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17656-audi-a6-20tfsi-2007-fra-matt-graa-til-blank-sort/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tharshan 52 Skrevet 13 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Meina det var med roterende da? Siter Golf VI bluemotion 11' Honda Civic 97' VTiR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 maskina han brukte er den samme som jeg har, så da gidder ikke jeg dra i gang nøyaktig samme prosjekt Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 At man setter maskin på full guff å kjører i vei til pad og lakk er borte er jo en ting, men jeg hadde synes det var betydelig mer interessant å vite hvor lang tid det tar, ikke bare at det går an. Ergo; sjekke med normal hastighet,pad og polish og hvor aggressivt man må gå til verks med vanlig press og hastighet på samme sted før man brenner såpass igjennom at det blir merke, ikle nødvendigvis gjennom til metallet. For min del både med DA og med roterende - hvor lenge skal man kjøre sakte/helt stille med vanlig arbeidspress på 15-1800rpm før det får så galt at man har "problem på en kundebil" Dette er jo mer interessant for både nybegynnere og for de som ikke har brent lakk før, men som helst også vil unngå det! Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 13 August, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Gammel bil med tynn lakk og kanter så skal jeg fint klare å brenne gjennom med grov combo uten at det skal ta så lang tid Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry 625 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Jeg brant igjennom kanalen på en A4 med roterende. Hadde maskert opp med den breieste teipen for å beskytte mens jeg tok døra, men så holdt det at jeg lettet litt på presset på puta mot døra, og da blei jo puta mye tykkere igjen så den akkurat sveipet over lakken utenfor teipen, vet ikke hvor mye press det var mot kanalen men det var svosj! og bobler Dvs lakken slapp ikke men det ble en godt synlig skade. Jeg sto ikke stille heller, jeg beveget maskina i vanlig (medium press) fart, men varmegangen fra kanten av puta som er uten poleringsmiddel (dvs høy friksjon) blir fort ekstrem. Tenk deg å holde fingeren oppå en LP-plate kontra mot kanten.. Så nå legger jeg to teipstrimler inntil hverandre Med min 500W Krauss DA opplever jeg bare at puta stopper om jeg får for mye motstand sideveis, annerledes med tvungen rotasjon DA. Men jeg tar ingen sjanser og maskerer alltid selv om jeg kun bruker DA. På bilpleiekurset jeg var på testet vi også å brenne gjennom på et opplakkert panser, veeeldig tjukk lakk så egentlig et dårlig testobjekt det også, så det var mye av det samme som Meringdals test, stå lenge og atter lenger med mye press på ett sted før det begynte å ryke. Siter ...o.O... småbarnsmor ...o.O... '13 BMW F31 316d og en '00 BMW E46 323Ci x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km - mangler fremdeles en søt sportsbilLoggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 14 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 14 August, 2013 Å brenne lakk (slik at den skifter farge) tar ikke mer enn sekunder om panelet er skikkelig varmt. Grensen er hårfin, men høyt plassert på temperaturskalaen. Bruk håndbak-trikset; brenner du deg, er det for varmt. Rundt 60grader er en god lunk som gir god korrigering på varm lakk. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.G 0 Skrevet 16 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2014 Hjelp, kjørte en runde på en model s her forleden. Rød multilakk, en del press for å fjerne skraper. Området ble litt lysere nyanse (oransje). Hvordan fjerner jeg dette? ser det i spesielt lys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 17 September, 2014 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2014 Jeg har tidligere fått dempet brent lakk ved å polere over lakken igjen, men aldri fått det helt bort. I verste fall blir det omlakkering. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.