Gå til innhold

Hvilke sprayflasker bruker dere?


Olausse

Recommended Posts

Har prøvd å søkt litt rundt får å se men blir ikke særlig klok. som titel sier lurer jeg på hvilke flasker dere bruker til de forskjellige produktene, som prickbort, surfex hd osv. om det er noen mulighet at dere gidder og ramse opp en liten liste hadde det vært helt kanon!

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg bruker Clas Ohlson sin 19kroners sprayflaske til alt. Tåler alt av kjemikalier, og går det i stykker en er det jo god pris.

Jeg har tatt livet av to flasker, en lå oppned i bilen med Greanclean i, også var det 20 kalde ute. Også røyk det en når den lå oppned i 3 uker med Korrosol i..

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Clas Ohlson sin 19kroners sprayflaske til alt. Tåler alt av kjemikalier, og går det i stykker en er det jo god pris.

Jeg har tatt livet av to flasker, en lå oppned i bilen med Greanclean i, også var det 20 kalde ute. Også røyk det en når den lå oppned i 3 uker med Korrosol i..

ja det hørtes jo ut som en god invistering, men den bruker vell kanskje mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg bruker Kwazar doubleaction-sprayflasker, samt Elite Car Care sine Kwazar-kloner med samme funksjon. Disse brukes til Prickbort og Surfex HD. Jeg har en 36oz-flaske fra Shinearama med grått sprayhode til IronX. Felgrens sprayes fra originalflaskene til P21S og BH Autowheel.

Jeg har også en del flasker fra GTechniq, men disse blir lite brukt da de ikke er gjennomsiktige, og jeg er ikke så fornøyd med sprayerne på dem. De blir hovedsaklig brukt til vann og produkttesting.

Ellers har jeg et greit arsenal av lavtrykkskanner fra Clas Ohlson og Biltema. Disse tåler det meste bortsett fra IronX (og sannsynligvis ikke Korrosol heller), men bruker mye produkt.

Avslutningsvis har jeg en 6-liters sprayer fra Kwazar (Orion+) til Surfex. Denne bruker også mye produkt, men så er Surfexen blandet tynt (1:50), så kostnaden ved ekstra forbruk er ikke så stor.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med det grå sprayhodet tåler det meste. Dette er kvalitet og de koster ikke så veldig mye mer enn CO sine.

Kwazar sine er også gode, men de koster en god del mer.

Hvor kjøper du de?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bilnerden har noen fra Atomiza, som etter hva jeg har funnet ut er de samme som Shinearama sine, Elite sine, Meguiar's sine, etc.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_69&products_id=224

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg ble tipset om atomiza, liker de veldig godt og kvaliteten virker bra. Big blaster sprayen er helt knall

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker overnevnte flasker fra Bilnerden til Surfex og Prickbort. Det meste annet av avfetting og felgrens er på originalflaske.

Leter dog etter noe som kan spraye P21s Power Gel på en bedre måte enn originalflasken da denne rett og slett er dritt. Tips?

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvor kjøper du de? :)

Nå svarte jo egentlig Christer på dette.

Disse sprayhodenen passer på de fleste flaskene, men hører på en måte til disse. Flaskene er av myk plast som også tåler det meste.

De selger også en billig flaske på 0,5l fra GT. Disse har et litt "tristere" sprayhode, men de også tåler det meste av kjemikalier.

Dodo sine flasker er også gode, men jeg liker de grå sprayhodene som er nevnt tidligere her bedre. Disse er også litt dyrere (79kr) enn en flaske og trigger fra Atomiza (42kr)

Vurderer du Kwazar sine flasker så kan du se her. Skal du ha en kanne med pumpe på så vil jeg påstå at Kwazar har den beste på markedet. Sprayflaskene til Kwazar er dobbeltvirkende slik at det også kommer produkt når duy slepper triggeren. Noen liker dette og andre liker det ikke. Siden de Atomiza har lenger slag gir denne like mye produkt på en tur som Kwazar gir på tur + retur. Kwazar sine flasker kommer med slange inni slik at du alltid får produkt frem til triggeren selv om du heller på flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte jo egentlig Christer på dette.

Disse sprayhodenen passer på de fleste flaskene, men hører på en måte til disse. Flaskene er av myk plast som også tåler det meste.

så de sprayhodene fra Atomiza passer eks til prickbort flaska?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

så de sprayhodene fra Atomiza passer eks til prickbort flaska?

Det er standard gjenger på dem, så de passer på det aller meste. Jeg hadde en slik på en grønnsåpeflaske en gang siden jeg manglet flaske til et eller annet.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott!:) men det jeg vurderer som en plan, er evt å kjøpe meg biltema lavtrykkskanne (8l) til å bruke med surfex, som jeg har sett flere skrive, så blander man det jo ut, så det blir så billig uansett. men gjør dere med de forskjellige blandingene? 1:20, 1:50 osv osv. Noen som har noe tips her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

så flott! :) men det jeg vurderer som en plan, er evt å kjøpe meg biltema lavtrykkskanne (8l) til å bruke med surfex, som jeg har sett flere skrive, så blander man det jo ut, så det blir så billig uansett. men gjør dere med de forskjellige blandingene? 1:20, 1:50 osv osv. Noen som har noe tips her? :)

Jeg har en 6-liter med 1:50 for vanlig vask og sånt, og en litersflaske med 1:10 på til døråpninger, motorrom, dekk og andre særdeles skitne steder. Trenger jeg enda sterkere blanding har jeg flere flasker jeg kan blande på, men hovedsaklig er det de to blandingene jeg bruker. Om vinteren blander jeg 1:30 til vanlig vask siden det flyr mer skitt rundt om.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 6-liter med 1:50 for vanlig vask og sånt, og en litersflaske med 1:10 på til døråpninger, motorrom, dekk og andre særdeles skitne steder. Trenger jeg enda sterkere blanding har jeg flere flasker jeg kan blande på, men hovedsaklig er det de to blandingene jeg bruker. Om vinteren blander jeg 1:30 til vanlig vask siden det flyr mer skitt rundt om.

Mange vasker holder 6-literen til da (for deg)?

Bruker selv samme blanding og bruker som regel hele lavtrykkskanna (1,5l) på en vask.

Synes det begynner å bli litt irriterende å måle opp 1:50 til hver eneste vask hvis man enkelt kan kjøpe en større trykk-kanne som har større kapasitet. Bruker jeg forresten mye produkt? eller ligger jeg sånn omtrent på samme nivå som dere andre?

EDIT: Er jo også mye greiere med en større beholder hvis jeg skal vaske flere enn min egen bil på samme tid.

Endret av Bakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg har vel dynket biler med den 8-10 ganger siden jeg fylte den, og den er enda ikke tom. Er ikke mye igjen heller, men det holder vel til en vask eller to til. Trikset er å være kjapp rundt bilen med den siden den faktisk leverer ganske greit trykk, så om man står i ro eller beveger armene for sakte bruker man veldig, veldig mye produkt. Med vanlig singleaction-sprayflaske pleier jeg bruke ca en halvliter produkt, med doubleaction ca det samme. Med 6-literen går det vel kanskje litt mer, men siden jeg har brukt den til å dynke bilen med etter polering for å få løsnet poleringsstøv og flekker er det vanskelig å fastslå nøyaktig, men 10 vask/dynkinger og litt igjen skulle jo tilsi ca en halvliter pr gang.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bruker jeg virkelig 3 ganger så mye produkt som deg? Da skal jeg virkelig begynne å bevege meg fortere når jeg skal påføre Surfex neste gang! Bruker en billig trykk-kanne fra Europris som jeg tror har samme tut/hode som den Biltema selger. Er ikke helt fornøyd med denne så en 6 eller 8-liters kanne er noe jeg skal skaffe meg fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...