Josruu 40 Skrevet 11 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2013 (endret) Jeg kjøpte nylig ett sett ASA felger som har ligget i en låve i nesten ett år, uten å bli vasket før de ble lagt bort så det var veldig mye svarte prikker/flekker med sikkert en blanding av asfalt,tjære og bremsestøv. Har etter å ha vasket hver felg 4 ganger med prick bort og Meguiars wheel cleaner fått bort 85% av det fått de til å se litt bedre ut. Felgene har blank kant rundt og blanke eier som er lakkert på sidene. Der det er blankt ser det ut som om det er klarlakk og her korroderer aluminiumen. Prøvd med autosol men det hjalp ikke i det hele tatt. Det ser nesten ut som om det er riper i aluminiumen. (men det er det ikke) Finnes det ett annet vidundermiddel jeg kan prøve med? Også gjerne noe som tar resten av det svarte. Sitter på iPad og skriver akurat nå men kan prøve å få lastet opp ett bilde eller to i morgen. http://i1234.photobucket.com/albums/ff417/josruu/felg1_zpsce322fae.jpeg' http://i1234.photobucket.com/albums/ff417/josruu/felg2_zpsadcd0a40.jpeg Dere ser så vidt på det ene bildet at det er noe grums med klarlakken på eikene, håper noen har en lur løsning på dette. Som kansje ikke omhandler lakkering... Endret 11 August, 2013 av Josruu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu 40 Skrevet 12 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 August, 2013 Ingen som har noen tips om dette? Kan ta ett par bilder til hvis det trengs der klarlakk problemene syns bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 (endret) Eikene er vel lakkert, så det ser ut som det har trengt vatn gjennom klarlakk og begynt og oksidere under, ergo må nok lakkest for og få bra. Kanten på felgen kan du sikkert ta med autosol\finere poleringsmiddel. Og du kan bruke IronX for og få vekk enda mer av skiten som sitter godt. Endret 13 August, 2013 av IvarB Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Jeg er enig med Ivar her. Spesielt på bilde nr 2 ser det ut som om det er begynnende oksidering under klarlakken, noe som trolig vil medføre klarlakkslipp på sikt. Skal du ha de strøkne, er det lakk som gjelder. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu 40 Skrevet 13 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Var vel egentlig det jeg regnet med. Får se om jeg koster på de det i løpet av vinteren. Hvor får jeg tak i iron x? Og kansje dere vet dette også: felgene er skrudde, kan jeg skru de fra hverandre med dekket på eller vil det da kansje bli såpass press fra dekket at det blir vanskelig å få de sammen igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 13 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Var vel egentlig det jeg regnet med. Får se om jeg koster på de det i løpet av vinteren. Hvor får jeg tak i iron x? Og kansje dere vet dette også: felgene er skrudde, kan jeg skru de fra hverandre med dekket på eller vil det da kansje bli såpass press fra dekket at det blir vanskelig å få de sammen igjen? Er det 2 delte eller 3 delte? Tipper 2 delte om dei er delte, men eg syns det ser ut som det er falske skruer, også meg bekjent har ikkje ASA to delte felger(Men ikkje skyt om eg tar feil) Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu 40 Skrevet 13 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 2 delte. Det er i hvertfall skruer som går helt igjennom så man ser Bolton på baksiden men det kan allikevel være jukseskruer for alt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 13 August, 2013 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 13 August, 2013 Man bør vel helst ta av dekket før man deler felgen, vil jeg tro... men jeg vet ikke. Bare synes det virker farlig å fjerne motstøtten i midten av felgen... Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu 40 Skrevet 14 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 August, 2013 Dekket skal jo i utgangspunktet ikke klemme noe særlig på felgen men jeg skjønner hva du mener. Det er sikkert ikke mye som skal bevege seg før det er umulig å få på plass igjen midten... Problemet er at det er ett rent og skjørt helv..... å ta dekkene av disse felgene. Måtte snu det ene dekket da det satt feil vei når jeg kjøpte felgene og felgene er laget slik at man må legge på og fjerne dekk med felgen "feil vei", alstå eikene må ligge ned på dekk maskina og det er ingen kant som dekket skal sitte mot på eike siden så når man klemmer dekket inn for å"løsne" det fra felgen så sklir dekket bare tilbake ut mot felgkanten. Rart forklart men noen skjønte det kansje:) Uansett så har det ikke noe med problemet med møkk på de:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ScottNicholas 1 Skrevet 20 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 20 August, 2013 Hei Josruu! Senteret på felgene dine er diamantkuttet, og ytterkantene er elokserte.Diamantkutting er en CNC dreiebenk som dreier den fremste delen av felgen/senteret, for så at klarlakk legges på hele felgen. Grunnen til at f.eks Autosol ikke fungerer er at det er ment til ren aluminium og ikke klarlakk/lakk. Autosolen matter kun ned klarlakken ettersom det har små slipemidler.Det er foreløpig ingen som får ordnet diamantkuttede felger, men vi har derimot en slik CNC maskin i bestilling som vil ankomme oss oktober/november. Vi vil da kunne "diamantkutte" senteret på nytt og få lagt på ny lakk/farge. Angående ytterkantene dine, så kan ikke dette fikses på en rask måte. Slitasjen er allerede der, og det må isåfall renoveres. Den beste løsningen på det vil være å få dem høyglanspolert. Vi har såvidt begynt opp med en ny type polering, som innebærer vibrasjon! Vi kan dyppe hele felger eller løse ringer for så å få det helt perfekt polert Ha en fortsatt fin dag!Mvh Østfold Felgteknikk / Scott Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josruu 40 Skrevet 21 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 August, 2013 Dette kunne jo kansje være interessant. Hva slags priser har dere på slikt? Send gjerne en PM om det hvis du vil det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Concker 1 251 Skrevet 21 August, 2013 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 August, 2013 vibrasjon? en slags form for tromming som blir brukt da? Siter Biler: '73 VW 1300S '85 Porsche 944 '19 E-tron 55 SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 22 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2013 Jeg tipper metoden er omtrent tilsvarende denne videoen: Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E_S 0 Skrevet 27 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 27 August, 2013 Har sett noen felger som Østfold Felgteknikk har renovert - det var meget bra arbeid. Dessverre er det også ganske dyrt - det kameraten min betalte for fiks av fire 16" BBS-felger med lakkert senter og polert kant er det samme som to sett helt nye "vanlige" alufelger koster.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.