Gå til innhold

Problemer med å få skikkelig skum


isrihel

Recommended Posts

Jeg har en Karcher høyttrykksspyler og foam cannon fra samme merke, men jeg har problemer med å

få skikkelg skum , jeg har prøvd både Bilt Hamber Auto foam og Valet Pro sin i forskjellige konsentrasjoner uten at det hjelper noe særlig. Noen tips? Bør jeg bytte foam cannon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Noen mener denne cannonen fungerer greit, andre synes ikke den er like god som en "skikkelig" cannon..

Har ikke prøvd den, men gir vel litt tynnere skum.

Så tror du bør tenke på å bytte den, om du vil ha skumparty:)..

  • DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor tykt skum du _trenger_ også ;) Sleng opp et bilde av skummet du får, lettere å vurdere da om det er riktig eller om noe er galt. Har også vært borti et par slike med feil på som ikke gjør annet enn å spytte vann.

Når sant skal sies, så har jeg selv brukt denne med stort hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Jeg brukte Kärcher sin inntil i sommer og den fungerer jo ok, men skikkelig skumkanon gir bedre skum som henger lenger, samt man kan justere strålebredden, noe jeg synes er kjekt.

Såpeforbruket gikk ned med skikkelig skumkanon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme opplevelse som Magne, karcher sin er grei nok, men skikkelig skumkanon er langt bedre.

Føler også jeg fikk mye mer skum, med mindre forbruk av såpe.

Bruker nå den fra Bilnerden.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har Kärcher sin kanon, og må si jeg er skuffet over tykkelsen på skummet, selv med skruen på MAX. Ser at noen andre i tråden har nevnt at tykkere skum ikke nødvendigvis er bedre, hvis det ikke da er kun showfaktor du er ute etter. Poenget med skummet er vel at det skal renne av, og sakte men sikkert ta med seg driten i samme slengen...? (Rett meg her om jeg er helt på viddene) Så et tjukt skum som bare ligger der vil jo ha mindre effekt enn et tynnere skum som iallefall renner (sakte) av bilen. Jeg kommer til å fortsette med min Kärcher-kanon :) Så får jeg heller bytte når såpeforbruket går til værs ;) (Blandes vel gaaaanske tynt, BH Autofoam)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det er viktig å ha i tankene at noen produkter ikke skummer så mye selv om det er et "skumprodukt".

Autofoam er en av de produktene som ikke er et produkt som gir tykt skum. For renseeffekten sin del har dette ingenting å si.

AF 1:100 ser slik ut:

IMG_3667_1620x1080.jpg

IMG_7216_1024x683.jpg

IMG_7487_1024x683.jpg

Magifoam skummer litt mer, men denne gir heller ikke ekstremt tykt skum. Her har jeg også brukt blandingsforhold 1:100 ut fra kanonen:

IMG_5425_1620x1080.jpg

IMG_5426_1620x1080.jpg

IMG_5434_1620x1080.jpg

Vil du ha enda tykkere skum så kan jeg anbefale Stjärnagloss Kokosnöt. Her har jeg brukt blandingsforhold 1:25 ut fra kanonen:

IMG_7823_1920x1280.jpg

IMG_3776_1620x1080.jpg

IMG_3778_1620x1080.jpg

IMG_0511_1024x683.jpg

Som du ser så spiller det en stor rolle hva du har i kanonen. Den dyrere kanonen gir litt tykkere skum, men ikke mye. Det har som sagt ingen ting å si for renseeffekten. Mtp. pris så er Kärcher sin kanon en god kanon som gir mye for lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColdFusion

Du sier at skruen står på MAX, det betyr mest mulig vann og minst såpe. Jeg pleier å kjøre nesten ren AutoFoam i beholder og skruen helt på minimum, alt etter om det er vask før polish, eller lett vask med mindre skum.

Sørg for at det ikke blir for tykt, det skal renne av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Det kan ha noe å si for renseeffekten, fordi skummet på kärcherkanonen vil renne av raskere og du får tørre områder.
Der det ikke er såpe er det heller ikke vaskeeffekt..

Jeg har iallefall aldri hatt problem med at skummet ikke vil renne av..

Jeg angrer iallefall ikke på at jeg byttet.

Endret av Magne/Otta Detailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg gikk til innkjøp av Karcher sin skumkanon her om dagen, I påventa av 5 liter autofoam måtte jeg bare prøve med MG nxt i kanonen.

Siden dette var min første "kanon" så fylte jeg opp hele flaska med såpe og ingen såpe kom ut.

Skjønte fort at såpa var for tykk, og jeg helte ut halvparten og blanda resten med vann.

kjørte på MAX og det ble tykt lag med skum.

Siden jeg er helt ny på forumet fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle legge inn bilder får se hva jeg klarer å få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Men greia er at på max med kärcher, som kan gi skikkelig skum med noen såper, så bruker du vanvittig mye såpe..
Med de mer skikkelige skumkanonene bruker man under halvparten så mye såpe og får samme skumeffekt. Penger spart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...