Kimmen

"Meguiars Deep Crystal Carnauba wax" over #21?

Har prøvd å finne ut hva "Meguiars Deep Crystal Carnauba wax" inneholder, men det var ikke så lett. Noen som vet om denne kan legges over en sealer som feks #21? Spurte på min lokale bilxtra, men de visste jo ingenting om noe som helst.

Er det parafin eller andre løsemidler i denne som ødelegger en sealer?

Tenkte å prøve med en voks over sealeren for å se om det gir noe bedre dybde / wetlook.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er siste steget i Deep Crystal serien, meg bekjent er den bare en ren sealer uten noe slipe/oppløsende løsemidler i seg, har lagt den 2 ganger her, men kan ikke si om det gjorde noe fra eller til. Så du kan godt legge den over MG21, men spørsmålet er om det er noe poeng, MG21 er nok hakket vassere en denne mht holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dette er en sealer og ikke voks? Var ute etter litt mer dybde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ikke fornøyd med hvordan lakken din ser ut så må du finne frem poleringsmaskinen.

Jeg kan hvertfall ikke se noe foskjell på dybde, wetlook, glød osv fra voks til voks. På en korrigert flate ser jeg heller ingen forskjell før og etter voks/sealer.

Korrigering/polering med maskin gir utseende på lakken og voks/sealer beskytter lakken (gjør den lettere å vaske da skitten ikke setter seg like lett og den løsner lettere ved vask).

Har du #21 og DCCW så kan du jo legge de side om side å se om du ser noen forskjell. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har fått 2/3 stegs korrigering med Scholl, så utgangspunktet er bra :)

Ville bare teste om en voks over sealeren ga meg noe ekstra.

Har kanskje vært for mye på youtube og AMMONYC. :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde droppet voksen over MG#21, gir deg ikke stort mer enn mer arbeid;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MG Deep Crystal C.... har alt for kort levetid på lakken spør du meg. Jeg ville ikke lagt den over MG 21 Synt Seal hvis jeg var deg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive