Ælen

Pølsekraft og fiskekraft i setet. Hjelp

Hei.

Kompis av meg har sølt pølsekraft OG fiskekraft i baksetet. Dette skjedde for noen dager siden nå, så i dag lukter det ILLE.

Har prøvd å rense litt med rensemaskin, uten hell, da krafta har trekt igjennom skumgummien. Har brukt green clean og foma mimo.

Jeg prøvde å ta ut baksetet og spyle over med hageslangen før jeg gikk over rensemaskin, men virker ikke som jeg får ut all krafta.

Noen som har tips?

Endret av Ælen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ozonapparat kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukta ligger i skumgummien så tror ikke ozonapparat hjelper. Har heller ikke tilgang på det dessverre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du er inne på noe med å ta ut setet, spyle med mye vann og bruke våtsuger i mange omganger. Gjerne med såpe som får god virketid før spyling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje om du lager en mild blanding av flytende omo og varmt vann, det skal jo ta denslags av tøy , det var bare en tanke har ikke prøvd sjøl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut med setet og dynk det i mange liter rensevæske :) Skulle nesten trodd det må til når det setter seg langt nedi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sprer middelet uten sprutedysa, altså tømmer det rett fra flaska og lar det stå, så trør du til med vann pg våtsuger etterpå kanskje det funker. Anbefaler å ta ut setet som folk sier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukke fra hverandre hele setet, og putte skumgummien i et badekar med egnet såpevann? (Omo eller liknende?) :)

Trykk og klem som det skulle vært den største svampen du noensinne har vært borti! :P

(Tanken er å bytte ut den sausen med såpevann...)

*Edit: Bør kanskje nevne at dette er en idé tatt rett ut av lufta! :)

Endret av JH86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Badekar er nok tingen her ja :) bruk god tid og la ting virke. Burde få bukt med 'godsakene' til slutt på den måten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Badekar var faktisk det vi tenkte på også, så spørs om vi må prøve å bare la det ligge i ett badekar fylt med vann og ett eller annet vaskemiddel :P Er kanskje ikke den dumeste ideen å bruke omo :-) spørs om vi prøver det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta nå for guds skyld noen bilder av dette da ;-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant tema, håper også på en slags s&s:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min første tanke når eg leste overskriften var at det var en artig omformulering av att noen hadde hatt litt extra koselig i det baksetet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så måte er det jo for seint med de mest interessante bildene kanskje;-)

Og "kompis av meg"...?

;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig for seint med noe serlig bilder :-/ Vi prøvde med rensemaskin og hageslange før jeg skrev innlegget så vi fikk jo bort det som var av flekker :P værre med lukta som sitter i skummet.

Han har lagt setet i en stamp med vann og omo nå så får høre hvordan det går. Har ligget der i ca et døgn nå snart så blir vell å ta det opp i dag.

bsa: Er en kompis av meg ja ;) Han er kokk og bruker privatbilen en del i transport av mat. Bilen det gjelder er en Audi A6 :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive