Gå til innhold

Hvor kjøpe lysstoffrør T8 58W 865?


skiern

Recommended Posts

Jeg har fått tak i noen industriarmatur med reflektor, men mangler lysstoffrør.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i T8 58W 865, uten å måtte kjøpe pakker på 25stk eller mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men er det ikke litt risky å sende 1,5meter lange lysstoffrør fra England? :) Hadde egentlig slått fra meg "postordre" på dette da jeg antok at sjansen for å motta en pakke med glass-pulver var relativt stor. ;) Men om dette ikke finnes i "vanlige" butikker her på østlandet er dette absolutt et alternativ.

Endret av skiern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men hvilke rør er dette? Er det disse lakkerere ofte bruker? har noen armatur til overs jeg og, som jeg tenkte jeg skulle få slengt opp i tillegg til de jeg har, samt. bytte rør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse rørene er på 6500K, og skal være tilsvarende i farge som dagslys. Skal være lettere å oppdage defekter i lakken med disse, så godt mulig de benyttes av lakkerere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Jeg har slike rør i garasjen, og det fungerer knall.

Otra i Moss bør ha dette på lager, men det er det nærmeste stedet jeg har mulighet til å skaffe deg.

Evt er det bare å ringe en lokal elektriker. Det går max et par dager før du får de. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedenfor finner du to alternativer med elnummer, ta det med til en elektriker og de kan bestille så mange som du trenger fra grosisst.

3820375 Lysrør L58/865 Osram
3821254 Lysrør TLD 58W/865 Phillips

Dette er elnummer på lysrør med som slges pr.stk. Lysrør i industripakke á 25 stk. har egne elnummer.

Endret av Kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Du kan prøve Bergård Amundsen i moss, eller ahlsell de selger også (eller gjorde) til privat personer.

Du får også 965/960/968 lysrør som har bedre farge gjengivelse en 865 rørene, men disse er neppe hylle vare.

og det er gjerne dette lakkeringsverksted bruker

LYSRØR T8 DE LUXE PRO TLD 58W/950 DAGSLYS PHILIPS El.nr: 3821254

LYSRØR T8 DE LUXE PRO TLD 58W/965 KALDT DAGSLYS PH El.nr : 3821523

disse har dog listepriser på rundt 120,-eks mva

men begge er lagervare hos Otra i det minste og selges stk vis

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var veldig god pris på rørene fra engelsk ebay jeg. Jeg kommer i allefall til å bestille derfra neste gang. Har sikkert kjørt opp drivstoff for flere hundre kroner ved å kjøre fra plass til plass og lete etter de riktige rørene i riktig mengde. Jeg regner med at de har funnet en trygg måte å pakke de på.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Synes det var veldig god pris på rørene fra engelsk ebay jeg. Jeg kommer i allefall til å bestille derfra neste gang. Har sikkert kjørt opp drivstoff for flere hundre kroner ved å kjøre fra plass til plass og lete etter de riktige rørene i riktig mengde. Jeg regner med at de har funnet en trygg måte å pakke de på.

...og hvis det er glasstøv i pakken når den kommer frem kan man kreve erstatning fra Posten eller selger, hvis denne har pakket varene for dårlig.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle konstruktive tilbakemeldinger folkens!

Har sjekket med Elektroimportøren. De har disse på lager og selger enkeltvis, så da ordner det seg :)

Ser frem til å få skikkelig lys i garasjen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
johnsen90

Tusen takk for alle konstruktive tilbakemeldinger folkens!

Har sjekket med Elektroimportøren. De har disse på lager og selger enkeltvis, så da ordner det seg :)

Ser frem til å få skikkelig lys i garasjen! B)

Hvilket lys går du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...