Gå til innhold

Forskjellig holdbarhet på samme voks


E_S

Recommended Posts

Har merket noe litt interessant. Etter å ha polert flere biler (litt varierende produkter) og påført voks (også litt forskjellige) ser jeg at biler som har vært gjennom akkurat samme behandling med samme produkter og blir vasket omtrent like hyppig med samme midler får helt forskjellig holdbarhet før vannet begynner å bare legge seg som et teppe på bilen igjen. Noen biler holder faktisk gjennom hele vinteren uten at det er dårlig effekt mens andre knapt holder to måneder før det ser stusselig ut når det regner igjen..

Noen idé om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kaster ut noen tanker:

Temperatur og luftfuktighet under og de første timene etter voksen påføres?

Stor forskjell i kjørelengde?

Du skriver "vasket omtrent like hyppig med samme midler", men vet du at de lar produktene virke omtrent like lenge, ikke blander surfexen for sterkt (eller tynt), eller lignende? Regner med flere av bilene eies og brukes av andre.. kanskje de har bedre halvdeler som tyr til maskinvask uten å nevne det? Børstefri maskinvask bruker typisk veldig strerke kjemikalier..

Kan det hende de bilene hvor voksen tilsynelatende mister effekt kanskje bare ikke har blitt vasket skikkelig likevel?

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare er sånn :) Voksen sitter bedre på noen biler enn andre. På min gamle bil hadde jeg en omlakkert dør der voksen satt halvparten så lenge som på resten.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Forskjellige biler, modeller og årganger av samme biler og modeller kan ha vilt varierende lakktyper, avhengig av hvilken lakkleverandør som var billigst da fabrikken hadde ute anbud... Omlakkerte biler vil, som MIghty skriver, også ha forskjellig lakk enn originallakken. Sånn er det bare.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Kanskje noen blander avfettingen for sterk eller bruker en avfetting som svekker vokslaget

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Har merket dette med forskjellig holdbarhet på forskjellige biler godt. CG 5050 holdt i underkant av 4 uker på bakluken på bilen min, mens den på en kundebil jeg tok i September i fjor fortsatt hadde noe beskyttelse igjen i April/Mai i år.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...