alt86

Behandling av ny estorilblå BMW 3-serie

Hei

Jeg får levert en ny BMW 3-serie neste uke i estorilblå metallic. Jeg ønsker selvsagt å ta best mulig vare på drømmebilen fra dag 1. Har forstått at man enten kan legge lakkforsegling eller voks på den nye lakken, og at det er litt forskjellige meninger om hva som er best.

Jeg har skjønt så mye som at ditec er bortkastede penger, og at en bilklargjører kan gjøre mer skade enn godt til tider.

Har fått tips om at Swissvax Shield er bra greier som bør legges på 2 ganger i året.

Jeg vasker bilen senest hver 14dag, med prikkbort, mikrofiber vaskehanske og tørk.

Er det noen med erfaring fra BMW lakk som kan anbefale noe? :)

post-6906-0-72372400-1375719273_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven for en pen bil! Gratulerer med ny kjerre. Har dessverre ingen tips å komme med, kun det at jeg nettopp selv har fått tips om å skifte fra microfibermitt til svamp, type Zymöl eller Bilnerdens spesialsvamp. Hvem skulle trodd det.... Dette skal visstnok minimere swirls under vasking. Jeg har en 8 mnd gammel sort bil, som er "full" av swirls etter skånsom vask med mitt. Har selvsagt tatt sikkelig forvask med Surfex/Prickbort, skum og HT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt kan man også legge coating. som blir enda "hardere" enn forsegling. Skal ha mye lenger holdbarhet, og beskyttelse. Om det er det man er ute etter...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive