kamikaze

Skinnseter får en melkefinish ved kontakt med vann

Jeg hadde meg en runde på skinnsetene i konebilen i går for å gjøre den klar for en biltur.

Brukte Sufex HD i første runde med rens så en ny runde med scholl spam. Etter dette var jeg veldig fornøyd med resultatet og tok en kjapp wipedown med en fuktig mikrofiberklut for å være sikker på at det ikke var noe rester etter rensen igjen.

Ventet ca 1time før jeg gikk i gang med scholl skin, smurte det på med hendene for å bedre få det ned i krinker og kroker.

Etter å ha tatt førersetet så gikk jeg løs på passasjersetet, i det jeg var ferdig med det så var alt produktet på førerstolen forsvunnet/trukket inn så jeg gikk tilbake og ga den og passasjerstolen en runde til.

Gikk så løs på baksetene, de trakk ikke produktet til seg så kjapt så jeg lot det være med den ene runden.

Lot produktet ligge på i ca 5 timer før jeg begynte å "buffe" det av med en microfiberklut, skinnet hadde fått en gråaktig hinne som ble "buffet" av.

Visuelt så virket det veldig bra men når jeg tok på setene så føltes de litt klissete og seige så jeg tenkte at å spraye litt vann på for å se om det hjalp kunne ikke skade.

Idet vannet traff skinnet så ble det melkehvitt og så nesten ut som om jeg hadde smørt inn setene igjen, klarte å "buffe" det bort igjen og da var ikke stolen så klissete. Gjentok det på passasjersete og lot baksete være for å se hva som skjedde hvis jeg lot det stå over natten.

I dag så var baksetet ikke klissete lenger og fører og passasjerstol var og fine, men igjen så snart de får noe vann på seg så blir de melkehvite og jeg må "buffe" de "rene".

Så jeg lurer på om jeg brukte for mye produkt eller om jeg har glemt å gjøre noe.

Har noen andre opplevd noe lignende og/ eller har en løsning til meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med naboen min idag som hadde gjort akkurat det samme idag, han er relativt nybegynner på dette med bilpleie enda

men han hadde vært på Scandicshine og fått tips og hjelp til produkter. Han plages med det samme som deg, svigerfaren hans

hadde satt seg i bilen med våt jakke og setet ble hvitt.

Nå har ikke jeg noen erfaring med Scholl Skin selv, men har hørt og lest at mange sier det fort blir skjoldete og klissete.

Jeg tilbød meg å rense setene hans, og dette ble gjort med Leather Master sitt sett og da ble det plettfritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering.

Jeg tenkte at det ikke kunne skade å ta en ny runde med lunka vann og mikrofiberfiller.

Denne gangen tok jeg i littegranne når jeg tørka av setene og brukte ny fille for hvert sete, og det så ut som det gjorde susen.

Når jeg prøvde å spraye vann på igjen etterpå så fikk jeg ikke noe tegn til produktrester.

Merka og at setene bak var enklere å få "rene" sikkert siden jeg bare ga de en runde.

Skinnet så mye bedre ut og etter siste gjennomgang og jeg ville tro at jeg ikke har fjerna noe av beskyttelsen, kun fjerna overflødige produktrester.

I min søken etter chesterfield opplevelsen ;-) i bil så har jeg nok gått på for hardt og med alt for mye produkt.

Så lærdommen min fra dette er at litt er bra og mer er nødvendigvis ikke bedre ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive