Gå til innhold

Paypal claim


kabbern

Recommended Posts

Hallo igjen. Har et veldig sårt problem med en ting jeg kjøpte på ebay. litt info:

-kjøpte en telefon

-fikk telefonen

-telefonen var en kopi/fake

-sendte en del mail til selger som både var borte fra ebay og svarte ikke (handla fra ebay før og han hadde solgt MYE hadde 100%)

-tilslutt så brukte jeg paypal og lagde en claim

-fikk da mail fra selger som mente at emailen han brukte på ebay var blitt sperret

-avtalte med selgern at jeg skulle sende telefonen tilbake til han å få igjen pengene mine

-telefonen ble sendt tilbake

-selger sier at han ikke kan sende meg noen penger å at jeg må lese mailen jeg fikk fra paypal i dag

da er vi over på saken. I mailen fra paypal krever de dokumentasjon for at telefonen var falsk, foreksempel et bilde,en telebutikk eller andre 3parter som kan bekrefte dette. Dum som jeg var tok jeg jo aldri noe bilde av telefonen før jeg sendte den tilbake.

Det jeg sliter med er at i mailen står det følgende:

Submit supporting documentation via our Resolution Centre. You can do this

by following these steps:

1. Click "Resolve Complaint."

2. Select the button to provide the documentation and click "Continue."

3. Select a method to submit your documentation.

Jeg har lett og lett,men kan ikke finne denne måten i resolution centre.Er det noen som har noe peil på hva jeg kan gjøre? de sier jeg også kan sende en fax til de,jeg syns da dette blir litt dumt for jeg vil gjerne skrive en kommentar til de,men siden jeg kun kan sende "dokumenter" som jeg ikke finner ut åssen jeg skal finne frem til så har jeg jo et problem. Hvis noen har vært med på noe lignende så mottas info med VELDIG stor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bruker Visa. Har hørt fra folk tidligere at paypal er vanskelige å ha med å gjøre når det først skjer noe. Dette her var et bevis på akkurat det. Jeg skjønner godt hvorfor de vil ha dokumentasjon,men hva hjelper det når jeg ikke har noen bilder av telefonen hehe. 5tusen har den mobilen kosta meg nå. Får liksom et helt nytt syn på denna "100 % secure transfure" greia. Det går greit så lenge du ikke trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Jeg ville sendt PayPal en mail og forklart situasjonen. Har selv hatt problemer med selgere noen ganger og de gangene jeg har åpnet sak før fristen har gått ut så har det ALLTID ordnet seg til mitt beste. Hadde en kompis som ble lurt på samme måte som deg, men med klokke. Han måtte ha samme dokumentasjon som deg. Jeg jobber i klokkebransjen og hadde ikke noe problem med å skrive en bekreftelse til han som han sendte videre og så fort PayPal hadde denne i hende så fikk han alt tilbake. Forstår jo godt at de faktisk krever dokumentasjon. Ellers kan jo hvem som helst skrike og si var uekte varer få igjen pengene mine. Uansett lykke til og håper det ordner seg for deg.

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en Iphone jeg kjøpte. Eller hvertfall det jeg trodde! pakka var en gammel iphone 3g eske VELDIG slitt "ok" tenkte jeg. Åpna opp alt så greit ut helt til jeg tok opp mobilen. Den het "PHONE 3G" alle tilkoblinger var forskjellig. Den var veldig bra forfalska ALT så veldig likt ut.

anngående kvittering så lå det ikke noen kvittering oppi pakka. Har kun mailen fra ebay som dokumentasjon og rekomannderte sendingen tilbake til selgern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sender denne dokumentasjonen inn. Sender dere fax eller går dere gjennom resolve center? jeg finner ingen "email" måte gjennom resolve sentere.I mailen jeg fikk står det jo at jeg skal sende det via resolve centre evt fax som siste utvei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne og titter nå. Eneste jeg kan trykke på er "cancel" og "details" trykker jeg på details får jeg opp en ny side med masse info og der kan jeg blant annet skrive ut "strekkoder" til arket som skal ligge før de andre arkene i faxen

post-303-1231523688_thumb.jpg

post-303-1231523704_thumb.jpg

post-303-1231523714_thumb.jpg

Endret av kabbern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har ting gått litt fremover. Sendte en fax til de og fikk svar i dag. De vil at jeg skal destruere telefonen,noe som blir litt vanskelig da denne ligger hos selgern hehe. De ber meg sende dokumentasjon med et bilde av at den er destruert. Får vel da sende en fax med bilde av rekomanderte pakka tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...