Perhoy 0 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndréE90 57 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Bruker du press, evt hvor mye? Jeg har samme maskin og jeg må bruke en god del press for at det skal skje noe. du får prøve deg fram med press på maskinen. Bare pass på at pad'n går rundt når du presser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Dersom lakken blir varm, trenger du bare mer tolmodighet. :-) Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Lakk fra det konsernet er som regel hard som stein, så ta tiden til hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mustang70 0 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Hei har samme maskin og jeg kjører med kvit pute fra sw den er nokså hard,kjører med hart press og det funker på MB lakk men tar noe tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Prøv å beveg maskinen saktere, da korrigerer du mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perhoy 0 Skrevet 3 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarB 206 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken? Spørsmålet blir om det er for dype merker i lakk til og korrigere de. Men lakken kan bli veldig varm, på stål går det greit, på plastikk er det verre, da kan lakken løsne. Siter S&S Touran S&S LR Discovery S&S Audi Q5 S&S Tesla Åsen Zoo & poleringsbu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Lærte på Swissvax-kurs at det ikke er meningen at det skal være så veldig varmt. Hvertfall ikke at man skal brenne seg. Jeg holder på med en 2010 E-klasse nå, sort metallic og keramisk klarlakk. Dette går vel for å være en av de absolutt hardeste lakkene som finnes nå. Jeg får bort ALT av swirls og vaskeriper med Krauss DA 500w, gul Uber og gul Menzerna pads, og Scholl S17+. Jeg har tatt mange biler med denne maskinen nå, så jeg har ikke så mye å hente på teknikken. Du vil merke at erfaring er gull i dette gamet, går mye lettere og tar kortere tid etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsens 13 Skrevet 3 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Har ikke lest alle innleggene her. Min erfaring er fra min 07 passat. Svart lakk. Brukte chemical guys V34 og oransje Hex logic pad. Tok swirls, men ikke noe rds. Kjøpte scholl s3. Ble mye bedre, men hvis jeg hadde brukt mer tid og et mindre område av gangen tror jeg det hadde blitt ennå bedre. Beveget nok maskinen også litt for fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perhoy 0 Skrevet 3 August, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 August, 2013 Hvordan burde jeg gå frem på plasfangerene mtp varmen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cobber 4 Skrevet 6 August, 2013 Rapporter Share Skrevet 6 August, 2013 Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill Jeg opplever ofte at min Kestrel das6-pro blir for svak, selv med flytende sandpapir som Scholl S3. Jeg bruker derfor roterende (Metabo). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.