Gå til innhold

Sliter med å fjerne riper med krauss pro DA


Perhoy

Recommended Posts

Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndréE90

Bruker du press, evt hvor mye? Jeg har samme maskin og jeg må bruke en god del press for at det skal skje noe. du får prøve deg fram med press på maskinen. Bare pass på at pad'n går rundt når du presser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken?

Spørsmålet blir om det er for dype merker i lakk til og korrigere de.

Men lakken kan bli veldig varm, på stål går det greit, på plastikk er det verre, da kan lakken løsne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte på Swissvax-kurs at det ikke er meningen at det skal være så veldig varmt. Hvertfall ikke at man skal brenne seg. Jeg holder på med en 2010 E-klasse nå, sort metallic og keramisk klarlakk. Dette går vel for å være en av de absolutt hardeste lakkene som finnes nå. Jeg får bort ALT av swirls og vaskeriper med Krauss DA 500w, gul Uber og gul Menzerna pads, og Scholl S17+. Jeg har tatt mange biler med denne maskinen nå, så jeg har ikke så mye å hente på teknikken. Du vil merke at erfaring er gull i dette gamet, går mye lettere og tar kortere tid etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

martinsens

Har ikke lest alle innleggene her. Min erfaring er fra min 07 passat. Svart lakk. Brukte chemical guys V34 og oransje Hex logic pad. Tok swirls, men ikke noe rds. Kjøpte scholl s3. Ble mye bedre, men hvis jeg hadde brukt mer tid og et mindre område av gangen tror jeg det hadde blitt ennå bedre. Beveget nok maskinen også litt for fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill

Jeg opplever ofte at min Kestrel das6-pro blir for svak, selv med flytende sandpapir som Scholl S3. Jeg bruker derfor roterende (Metabo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...