Perhoy

Sliter med å fjerne riper med krauss pro DA

Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du press, evt hvor mye? Jeg har samme maskin og jeg må bruke en god del press for at det skal skje noe. du får prøve deg fram med press på maskinen. Bare pass på at pad'n går rundt når du presser :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom lakken blir varm, trenger du bare mer tolmodighet. :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk fra det konsernet er som regel hard som stein, så ta tiden til hjelp :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei har samme maskin og jeg kjører med kvit pute fra sw den er nokså hard,kjører med hart press og det funker på MB lakk men tar noe tid.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å beveg maskinen saktere, da korrigerer du mer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat ute å prøvde på et litt mindre område, med mer press og saktere bevegelse, blei mye bedre da:) men skal det være sånn at en nesten brenner seg når en tar på lakken?

Spørsmålet blir om det er for dype merker i lakk til og korrigere de.

Men lakken kan bli veldig varm, på stål går det greit, på plastikk er det verre, da kan lakken løsne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærte på Swissvax-kurs at det ikke er meningen at det skal være så veldig varmt. Hvertfall ikke at man skal brenne seg. Jeg holder på med en 2010 E-klasse nå, sort metallic og keramisk klarlakk. Dette går vel for å være en av de absolutt hardeste lakkene som finnes nå. Jeg får bort ALT av swirls og vaskeriper med Krauss DA 500w, gul Uber og gul Menzerna pads, og Scholl S17+. Jeg har tatt mange biler med denne maskinen nå, så jeg har ikke så mye å hente på teknikken. Du vil merke at erfaring er gull i dette gamet, går mye lettere og tar kortere tid etterhvert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke lest alle innleggene her. Min erfaring er fra min 07 passat. Svart lakk. Brukte chemical guys V34 og oransje Hex logic pad. Tok swirls, men ikke noe rds. Kjøpte scholl s3. Ble mye bedre, men hvis jeg hadde brukt mer tid og et mindre område av gangen tror jeg det hadde blitt ennå bedre. Beveget nok maskinen også litt for fort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan burde jeg gå frem på plasfangerene mtp varmen?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelrn sier då sliter jeg litt med å få fjernet de mest markante ripene, kjører med gul scholl pad og s3 gold på høyeste hastighet, og lakken blir veldig varm. Bilen er en 2012 Octavia svart metallic. Dette er den første bilen jeg polerer, så setter stor pris på slle tips og inspill

Jeg opplever ofte at min Kestrel das6-pro blir for svak, selv med flytende sandpapir som Scholl S3. Jeg bruker derfor roterende (Metabo).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive