Gå til innhold

Nytt anlegg til bilen


xrated

Recommended Posts

Hei alle sammen . Har for tiden en møkka stereo i bilen , så nå blir det en ny. Det blir en dab radio med 7 tommers skjerm og den må funke opp i mot ratt kontrollene i bilen. Hos forhandleren fikk jeg beskjed om enten Pioneer eller Alpine. Spørsmålet er hvilket merke som er best????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood har også knall spillere. Men om jeg måttet velge mellom Pioneer og Alpine, hadde jeg nok valgt Pioneer.

Har prøvd endel Alpine og Pioneer spillere, og jeg personlig synes at Pioneer gir et klarere lydbilde og sterkere forsterker.

Noen grunn til at du fikk beskjed om akkurat disse to av forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har en Lancer evo x, og ja det kommer nok flere oppgraderinger , blir vell skiftet alle høytalerne, samt muligens en sub

Endret av xrated
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vsbilpleie

Pioneer helt klart for min del også. nå er jeg riktig nok litt pioneer fan når det kommer til spillere. men hver gang har hatt en eller annen form for noe annet bytter jeg tilbake til pioneer hver gang. kan ikke helt forklare hvorfor... men aldri noe feil. greit med utstyr. delefilter, linjeutganger etc hvis det er aktuelt. å jeg liker generelt utseende på dem best. Alpine sin firkanta stil har jeg ikke sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Kenwood har også veldig gode spillere (jeg har en selv og er kjempefornøyd med den), men tilkobling til ratt og originale systemer i nyere biler har de ikke helt fått til. Pioneer og Alpine har fått dette til, muligens ligger de litt mer med bilprodusentene og får tilgang til koblingsskjemaer etc for å få ting til å spille på lag. Begge lager systemer med veldig god lyd, så det kommer til sist ned til hvilket interface man liker best og om spilleren passer inn i bilen.

I en Evo X ville jeg helt klart gått for Pioneer.

...men har ikke Evo X MMCS og Rockford Fosgate-anlegg originalt?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det er dessverre ikke alle evo x som har Rocford anlegg. Det var en av mange tilleggs pakker man kan kjøpe. Dessverre hadde jeg ikke råd til å kjøpe en nybil så jeg kjøpte en brukt en som ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du velger P eller A spiller, så bør du trykke og leke litt på begge 2 før du velger spiller.

det har den følelsen du har spilleren som av gjør om du blir fornøyd eller ikke.

ta med en lommelydt også og lys på displayet for se om du kan se noe om det sterkt lys på det.

lyd bilde har en stander forskjell og det er en kald/klar lydbilde på P

og en varmere og fyldigere lydbilde på A

men i de type spillere du snakker om er det mulig og justere seg i motsatt retting på begge spillerne, så der er det opp til smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ville styrt unna kjøkkenmaskinene. Alpine eller Pioneer er trygge valg.

Kjøkkenmaskin faktisk... har enda til gode å finne funksjonen for å få den til å lage kaffe til meg :P

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...