Gå til innhold

Korrigeringskraft på "kraftig" DA og roterende?


johime(joakim)

Recommended Posts

johime(joakim)

Snart ferdig med en Audi A6 fra 1999, lakken på denne som er sort med grå metallic toner er STEIN hard.

Her møtte min lille kraus 900w sin veggen å sliter noe forferdelig med å korrigere denne bilen.

Det går, men 3 pads har dukket under til nå siden jeg må jobbe så lenge og med mye kraft før det skjer noe.

Så mitt spørsmål blir følgende.

Klarer en dyr DA maskin slik som Flex sin eller Rupes å korrigere bra på slike steinharde lakker

eller burde jeg ta steget opp til roterende.

Hadde lyst på enda mere erfaring før jeg tok steget opp til roterende, men har flere gamle bilen i slekten jeg kan øve på ved handel. Er det slik at di tar bare pittelitt mere en kraussen min så er det vell bare å hoppe i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Flex DA eller Rupes vil nok klare så mye mye mere med riktig produkt og pad enn selv den beste kestrel maskin med riktig produkt og pad, OG samtidig slite mindre på pads :) Om du ikke har veldig tidspress ville jeg valgt en av de beste DA maskinene! De er også ganske så trygge, og å få bort det aller meste av drs og swirls tar jammen ikke mye lengre tid enn roterende. Jeg er har maskinpolert en del biler nå, og med de andre her som har 5-10 ganger mer erfaring enn meg sine meninger i minne, så kan jeg ganske sikkert anbefale en god DA maskine!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Bruker flex xc3401 vrg selv, korrigerer bra med grovt produkt og grov pad :-) tar sikkert en brøkdel mer tid med DA enn roterende, men jeg liker brukervennlighetem og tryggheten med 3401'en :-) Anbefales! Hadde meguiars maskina før, en himmelsk forskjell å ta steget opp til flex :-)

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først flex da, god maskin, og korrigerer godt. Kjøpte nå for litt siden en flex pe 150-2, og den er knallgod. Slipper vibrasjoner og bråker mye mindre. Jeg er ikke i tvil hvem jeg helst bruker. :) kjøper du roterende så har du jo begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Siden jeg er litt i samme båt (uten at jeg har kommet over noe som 900w kraussen ikke har klart å håndtere.

Greit, så Flex og Rupes har bedre korrigerings evne. Men hva med risting/vibrasjoner på maskinen?

eneste jeg ikke liker med Krauss maskinen kontra Metabo roterende er at Kraussen vibrerer veldig.. skulle gjerne hatt en DA som var like snill på det område som Metabo maskinen min er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Siden jeg er litt i samme båt (uten at jeg har kommet over noe som 900w kraussen ikke har klart å håndtere.

Greit, så Flex og Rupes har bedre korrigerings evne. Men hva med risting/vibrasjoner på maskinen?

eneste jeg ikke liker med Krauss maskinen kontra Metabo roterende er at Kraussen vibrerer veldig.. skulle gjerne hatt en DA som var like snill på det område som Metabo maskinen min er.

Jeg mener å huske at Megs G220 maskinen jeg hadde før jeg kjøpte 3401vrg'n, vibrerte en del mer enn flexen. Usikker på hvor mye dog, flexen vibrerer såklart litt den og. Det gjør nok alle DA-maskiner.

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Trodde faktisk det var omvendt jeg også, Knutis... :P hehe

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Klarer ikke helt å bestemme meg men takk for svar allesammen!

Råde og veivlager ble byttet idag på Alfa Romeoen min så det blir nok ikke bestilt ny maskin denne måneden

da dette ble en stor utgift på lønninga ;)

Har litt lyst å prøve den roterende maskinen til Rupes da flere har skrytt mye av den, men igjenn så frister det veldig med en

DA fra "øverste hylle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Krauss 500w klarer ny keramisk klarlakk hos Mercedes. Audi, BMW og VW lakk uten problem. Mye går på pute, produkt og ikke.minst erfaring! Ja, jeg har prøvd Makita roterende, Flex roterende og DA, Rupes og Bilxtra roterende. Jeg synes Kraussen er gull fordi man slipper 2-stegs, noe man ofte ender opp med med en roterende maskin.

Så jeg har ikke hatt behov enda for en maskin til 5000kr, da Kraussen gjør jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...