johime(joakim)

Korrigeringskraft på "kraftig" DA og roterende?

Snart ferdig med en Audi A6 fra 1999, lakken på denne som er sort med grå metallic toner er STEIN hard.

Her møtte min lille kraus 900w sin veggen å sliter noe forferdelig med å korrigere denne bilen.

Det går, men 3 pads har dukket under til nå siden jeg må jobbe så lenge og med mye kraft før det skjer noe.

Så mitt spørsmål blir følgende.

Klarer en dyr DA maskin slik som Flex sin eller Rupes å korrigere bra på slike steinharde lakker

eller burde jeg ta steget opp til roterende.

Hadde lyst på enda mere erfaring før jeg tok steget opp til roterende, men har flere gamle bilen i slekten jeg kan øve på ved handel. Er det slik at di tar bare pittelitt mere en kraussen min så er det vell bare å hoppe i det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA eller Rupes vil nok klare så mye mye mere med riktig produkt og pad enn selv den beste kestrel maskin med riktig produkt og pad, OG samtidig slite mindre på pads :) Om du ikke har veldig tidspress ville jeg valgt en av de beste DA maskinene! De er også ganske så trygge, og å få bort det aller meste av drs og swirls tar jammen ikke mye lengre tid enn roterende. Jeg er har maskinpolert en del biler nå, og med de andre her som har 5-10 ganger mer erfaring enn meg sine meninger i minne, så kan jeg ganske sikkert anbefale en god DA maskine!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker flex xc3401 vrg selv, korrigerer bra med grovt produkt og grov pad :-) tar sikkert en brøkdel mer tid med DA enn roterende, men jeg liker brukervennlighetem og tryggheten med 3401'en :-) Anbefales! Hadde meguiars maskina før, en himmelsk forskjell å ta steget opp til flex :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte først flex da, god maskin, og korrigerer godt. Kjøpte nå for litt siden en flex pe 150-2, og den er knallgod. Slipper vibrasjoner og bråker mye mindre. Jeg er ikke i tvil hvem jeg helst bruker. :) kjøper du roterende så har du jo begge deler. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en roterende i tillegg, som du bruker til grovjobben.

Behold Krauss til en-stegs og finpolering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg er litt i samme båt (uten at jeg har kommet over noe som 900w kraussen ikke har klart å håndtere.

Greit, så Flex og Rupes har bedre korrigerings evne. Men hva med risting/vibrasjoner på maskinen?

eneste jeg ikke liker med Krauss maskinen kontra Metabo roterende er at Kraussen vibrerer veldig.. skulle gjerne hatt en DA som var like snill på det område som Metabo maskinen min er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg er litt i samme båt (uten at jeg har kommet over noe som 900w kraussen ikke har klart å håndtere.

Greit, så Flex og Rupes har bedre korrigerings evne. Men hva med risting/vibrasjoner på maskinen?

eneste jeg ikke liker med Krauss maskinen kontra Metabo roterende er at Kraussen vibrerer veldig.. skulle gjerne hatt en DA som var like snill på det område som Metabo maskinen min er.

Jeg mener å huske at Megs G220 maskinen jeg hadde før jeg kjøpte 3401vrg'n, vibrerte en del mer enn flexen. Usikker på hvor mye dog, flexen vibrerer såklart litt den og. Det gjør nok alle DA-maskiner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle DA-maskiner vibrerer noe, men jeg syns hverken Flex eller Rupes er ubehagelige i bruk.

Das6-pro er noe verre på vibrasjon, men det er også en mye lettere maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor overgang fra Das6-Pro til Flex DA.

Das6-Pro (2,9kg) er tyngre enn Flex DA (2,6kg)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

What? Den føles jo ekstremt mye lettere ut når man bruker den.

Sikkert den tvungne rotasjonen som lurer meg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde faktisk det var omvendt jeg også, Knutis... :P hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke helt å bestemme meg men takk for svar allesammen!

Råde og veivlager ble byttet idag på Alfa Romeoen min så det blir nok ikke bestilt ny maskin denne måneden

da dette ble en stor utgift på lønninga ;)

Har litt lyst å prøve den roterende maskinen til Rupes da flere har skrytt mye av den, men igjenn så frister det veldig med en

DA fra "øverste hylle".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LHR15ES anbefales på det sterkeste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Krauss 500w klarer ny keramisk klarlakk hos Mercedes. Audi, BMW og VW lakk uten problem. Mye går på pute, produkt og ikke.minst erfaring! Ja, jeg har prøvd Makita roterende, Flex roterende og DA, Rupes og Bilxtra roterende. Jeg synes Kraussen er gull fordi man slipper 2-stegs, noe man ofte ender opp med med en roterende maskin.

Så jeg har ikke hatt behov enda for en maskin til 5000kr, da Kraussen gjør jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive